Avantatges i inconvenients dels diferent clubs de windsurf

Enrike

Totalwind Hero
M’agradaria saber concretament els avantatges i inconvenients de la Base Nàutica, encara que el post queda obert a qualsevol club de Catalunya.

Començaré amb el Centre Municipal de Vela:

A favor:
- Permeten una vela montada i un altre a la varada enrotllada.
- I ha molta seguretat al aigua amb varies zodíacs de rescat, tenen una pissarra on apuntes el teu nom i hora de tornada a terra.
- El hangar està gaire be al costat del aigua pel que no s’ ha de caminar gens amb el material.
- Rarament “desapareix” material de les varades.
- Tenen un anemòmetre a la recepció.

En contra:
- La sortida i entrada a l’ aigua es molt dolenta ja que es surt d’ una rampa que està totalment d’esventada i plena d’ eriçons.
- No hi ha aparcament, s’ ha de deixar el cotxe molt lluny o aparcar dintre del pàrking del port olímpic que costa un ronyó
- Si vols emportar-te material per navegar fora t’has de ficar al pàrking, pagar i al CMV t’han de fer una fulla de sortida de material per que si no el segureta del pàrking no et deixa sortí. Aquet punt no se si es positiu o negatiu ja que per una banda està be que portin tant de control del material però per l’ altre es perd temps i diners.
- No mes es pot ficar una taula a la varada.

Enrike dijo:
M’agradaria saber concretament els avantatges i inconvenients de la Base Nàutica, encara que el post queda obert a qualsevol club de Catalunya.

Començaré amb el Centre Municipal de Vela:

A favor:
- Permeten una vela montada i un altre a la varada enrotllada.
- I ha molta seguretat al aigua amb varies zodíacs de rescat, tenen una pissarra on apuntes el teu nom i hora de tornada a terra.
- El hangar està gaire be al costat del aigua pel que no s’ ha de caminar gens amb el material.
- Rarament “desapareix” material de les varades.
- Tenen un anemòmetre a la recepció.

En contra:
- La sortida i entrada a l’ aigua es molt dolenta ja que es surt d’ una rampa que està totalment d’esventada i plena d’ eriçons.
- No hi ha aparcament, s’ ha de deixar el cotxe molt lluny o aparcar dintre del pàrking del port olímpic que costa un ronyó
- Si vols emportar-te material per navegar fora t’has de ficar al pàrking, pagar i al CMV t’han de fer una fulla de sortida de material per que si no el segureta del pàrking no et deixa sortí. Aquet punt no se si es positiu o negatiu ja que per una banda està be que portin tant de control del material però per l’ altre es perd temps i diners.
- No mes es pot ficar una taula a la varada.

Hola Enrique, doncs m'alegra molt que t'ahis apuntat a la Base... hi ha un ambient molt sa i ens veurem per allà, podrem comentar la jugada.

Bé, tots els punts favorables que indiques del CMV es poden aplicar tb a la Base. Si vols mantenir una vela muntada hi has d'anar molt sovint i en funció d'això tens dret o no (hi ha una llista... però, vaja, és difícil colar-se a la llista pq hi ha gent que fan vida allà...)

Punts negatius?

El tema dels banyistes és un clàssic, però no un problema insalvable... paciència i murar de no atropellar-ne cap.

Pots venir a la base en moto, en bici, caminant... Si véns en cotxe, millor el deixes al pàrquing, força gran, però insuficient en època de màx. afluència (juliol-agost), que hi ha al costat del complex esportiu. Si has de carregar o descarregar, entres a dins del recinte de la Base en cotxe lliurement... però no el pots deixar aparcat perquè multen.

Les dutxs i taquilles són senzilles però funcionals.

Els neoprens els pots deixar penjats, però gairebé no hi caben!

Robatoris? Es pot dir que és un lloc segur. Mai m'ha desaparegut res.

Hi ha una cosa que em molesta... els privilegiats que aparquen dins el recinte (no està permès per les normes del club) la furgo i ningú no els diu res. Un dia em queixaré.

I de moment això és tot... No és el club ideal, però el preu no és abusiu i per mi no deixa de ser el millor club de la zona.

Gracies Salvi. 😁

¿I el tema seguretat?, ¿tenen alguna zodíac de rescat per si algú es fa mal o se li trenca el material?

Be donçs jo parlare del meu

Bunker

A favor
-pots deixar naveguis molt o poc una o dos velas montades (depen)
-3 taulas
-Hi ha piscina, zona ajrdinada, barbacoa y chikipark pels crios i la dona
-Esta a la mateixa sorra de la platja
-Hi ha zodiac de rescat
-Hi ha una petita sede social a la casa
-Dutxes i vestuaris
-Canal de sortida a l'estiu
-Es pot entrar el cotxe per carregar i descarregar

En contra

-Molts caiters (pero a partir de Sant joan ja no poden navegar)
-El tema apracar caotic com a tot arreu quan es temporada

Enrike dijo:
Gracies Salvi. 😁

¿I el tema seguretat?, ¿tenen alguna zodíac de rescat per si algú es fa mal o se li trenca el material?

Efectivament tenen servei de zodiac... i et vénen a buscar de seguida, jo ho he vist algunes vegades.

Sempre abans de sortir t'has d'apuntar en una llista a recepció, indicant hora de sortida i probable hora de tornada, i quan acabes la sessió has de tornar a firmar amb un OK, per deixar constàcia que ja has tornat.

També hi ha un ambient de companyerisme, molt propi dels bons navegants, que fa que quan algú veu una vela parada a l'aigua i tal s'acosti per saber que tot està ok.

També pots trucar i et diuen el vent que fa, pot ser útil.

salvi

alextxell dijo:
Be donçs jo parlare del meu

Bunker

A favor
-pots deixar naveguis molt o poc una o dos velas montades (depen)
-3 taulas
-Hi ha piscina, zona ajrdinada, barbacoa y chikipark pels crios i la dona
-Esta a la mateixa sorra de la platja
-Hi ha zodiac de rescat
-Hi ha una petita sede social a la casa
-Dutxes i vestuaris
-Canal de sortida a l'estiu
-Es pot entrar el cotxe per carregar i descarregar

En contra

-Molts caiters (pero a partir de Sant joan ja no poden navegar)
-El tema apracar caotic com a tot arreu quan es temporada

Txiquipark i tot... esteu de conya, no? 😁 Jo havia estat de jove al club nàutic de castelldefels... hi anava des de bcn amb un autobús que agafava a la ronda universitat. Flipa!

Bones, jo estic al maritim de castelldefels on es l'escola "13 nudos" estic molt be hi ha bon ambient.

Punts a favor:

-Pots tindre 1 vela montada.
-Les tables depen dle lloc on estiguis, pots possar tot el material que volguis aixo si sense ocupar el lloc d'altres persones.
-Bona seguretat del material
-Duxes i un bon raco per seure i parlar amb el companys.

Punts dolents:

-Creec que la seguretat en la navegacíó es bona si ha gent pero si es un dia que navegues sol y no hi ha cap persona en la pltja com et passi alguna cosa as vegut oli, per que jo de moment no he vist ningu vigilant.

-Com pasa a tot arreu hi ha gent amb certs privilegis per antiguitat.

P.D: la veritat es que me estic replantejant el cambiarme a un altre lloc de castelldefels o de barcelona, ja que no tinc cap grup aixi establert per navegar i sempre esta be tindre amics per poder navegar junts o fer alguna escapada (vui coneixer gent [muro] ).

[ojos] La veritat es k esta molt b, per que el dia que hi ha vent la dona i els nens es poden quedar dintre del club i no noten el vent. I el dia que no hi ha vent donçs pasa alla el dia. Normalment si no hi ha vent cada diumenge es fa un especie de dinar de germanor improvisat ( o no). dimenm tots junts i moltes vegades fem paelles i tot aixo.
L'amient es molt bo, i sempre que hi ha vent, repetiexo sempre que hi ha vent (sigui entre setmana, pel demati o per la tarda) hi ha algu.

alextxell dijo:
[ojos] La veritat es k esta molt b, per que el dia que hi ha vent la dona i els nens es poden quedar dintre del club i no noten el vent. I el dia que no hi ha vent donçs pasa alla el dia. Normalment si no hi ha vent cada diumenge es fa un especie de dinar de germanor improvisat ( o no). dimenm tots junts i moltes vegades fem paelles i tot aixo.
L'amient es molt bo, i sempre que hi ha vent, repetiexo sempre que hi ha vent (sigui entre setmana, pel demati o per la tarda) hi ha algu.

Hola, buenas hoy por la mañana me he pasado por el bunker para ver como es el recinto y la verdad tiene buena pinta, yo estoy en el maritimo de castelldefels y quizas este verano em cambie de sitio para poder conocer a gente y poder crear un circulo de amistat dentro de este mundillo.

Mi pregunta es si hay bastante windsurfero y sobre la cuota, cuanto se paga??

Un saludo company [saludo]

Hay muy buen ambiente, en invierno no es tanta la gente que navega (en wind, en kite muchos mas)pero hay un buen ambiente entre caiters i windsurfistas. El problema es toda la chusma caiter que viene delante del club (no se el motivo), aunque es mayoritariamente en la primavera.
Total a partir del 23 de junio ya no pueden navegar y tienen que vernos desde la arena mientras nosotros disfrutamos. [meparto]

La cuota creo que ronda los 500€ para todo el año y creo que ahora no hay plazas libres. Pero ahora en Marzo se renueban las cuotas y es posible que quede alguna libre, si estas interesado dime algo. Lo mejor de todas formas es que un dia te pases por alli y preguntes poe Gato, es el que lo lleva todo, es muy buen tio. Te enseñara todo aquello y te dira si hay plazas libres y todo eso.
De todas formas si vas a ir avisame y ya le dire yo algo primero, siempre es mejor ir algo recomendado. je je je

Sobre la Base Nàutica.
Un punt què ha comentat el Salvi i que a mi em molesta moltíssim i del què ja m'he queixat a la gent de la Base..... Es tracta de l'aparcament.
Trobo una falta de respecte la gent que ve i aparca la furgo o el cotxe els dies de garbinades. L'aparquen dins, on està prohibit aparcar, i on només hi caben 5 o 6 cotxes. Si tothom fes el mateix no hi cabriem, per tant crec que és imprescindible aparcar fora i caminar els 300 m que hi ha.
Ademés els cotxes aparcats molesten per passar amb la vela i la taula.
Ho he comentat directament amb gent que habitualment ho fa (no vull dir noms) i no tenen cap interés en deixar de fer-ho.

Jo sóc aficionat a còrrer i vaig a la base 3 cops per setmana, al migdia. Em canvio allà i surto a còrrer per fora. MAI aparco dins, SEMPRE al parquing del complex de la Marbella. I penseu que hi ha MOLTS dies, sobretot entre octubre i febrer, que no hi ha ningú a la base, plou o està núvol i no fa vent.

En fi, m'indigna molt l'actitud d'aquesta gent, però suposo que és que no van rebre una educació com cal quan eren petits.

Referent al tema de l'aparcament dins del recinte de la Base. Tohom sap que no està permès. Només pots entrar amb el cotxe per carregar o descarregar, 15-20 minuts i prou.

Però no em resulta tan molest l'incivisme o la irregularitat ocasional, com el fet que hi hagi "privilegis", és a dir, abonats que entren amb una senyora furgo, la planten allà, naveguen i quan es cansen se'n van tan tranquils sense que cap responsable els amonesti (considero que no em pertoca a mi encarar-me a la gent o assegurar l'ordre a les instal·lacions).

Sembla una provocació, tenint en compte que, com dius, a 300 metres hi ha un aparcament ben gran.

salvi

Suposo que a mes si els diuen algo deuen dir que habian vingut a carregar pero com que ha entrat vent pues s'han posat a navegar. El que te cara la te per tot companys.

Dons quins nassos aquesta gent. Suposo que seran els mateixos que tenen el privilegi de poder tindre una vela muntada a la varada.

I un altre pregunta referent a la base, quan bufa llevant es pot sortí a l' aigua per la banda dereta del espigo ja que aquesta part amb llevant queda resguardada de les onades o esta prohibit sortir per aquesta banda de l’espigó?

Enrike dijo:
Dons quins nassos aquesta gent. Suposo que seran els mateixos que tenen el privilegi de poder tindre una vela muntada a la varada.

I un altre pregunta referent a la base, quan bufa llevant es pot sortí a l' aigua per la banda dereta del espigo ja que aquesta part amb llevant queda resguardada de les onades o esta prohibit sortir per aquesta banda de l’espigó?

No són més de dos casos... Es veu que el seu currículum en la competició local els dóna certs drets, no ho sé.

El tema de les veles muntades és força transparent. Cada cert temps surt una llista amb els socis que han freqüentat més la base (cada cop que hi vas, firmes). Jo mateix fa temps havia pogut tenir una vela muntada, però ara ja no perquè la veritat hi vaig poc.

El llevant com sabem entra fluix a Barcelona. Quan hi ha gregal, que sol ser fort i acompanyat d'una situació de tormenta, se surt de l'altra banda de l'espigó sense problema.

Bones, he estat seguint el fil de la Base Nautica, y us explico.

Jo fa dos anys vaig fer una temporada mes o menys treballant a la base, el tema del aparcament tal com dieu es per la gent que li fot un morro que flipes, tema de la vela montada es impossible entrar-hi per el simple fet que la gent de sempre, que esta cada dia navegui o no, firma a la fulla o sols es passem 10 minuts per la base el dia que no hi a vent per firmar i marxen. Clar si tu fas lo mateix dons tindras possibilitats,

JO començo estar far de la Base, a part ja m'he enganxat varies vegades amb els guapetons de turno que es pensan que la Base es seva (la gent que em coneix del foro sap que soc una persona bastant tranquila), el gerent passa de tot, material que desapareix, les portes de les varades sense el candau (aquestos dies que la valla perimetral esta trencada), tot abandonat, etc..... a part desl dies que no pots sortir a partir del Juliol per la gent que hi ha a la platja.

Jo quan vaig estar mirant, vaig anar fa uns dos o tres anys al bunker vaig flipar amb tot lo que oferient,despres m'han dit el de Badalona, o el martim de castelldefels amb la escola de 13 nusos,( gent molt maca, es on vaig aprendre)

No ho se quan se m'inflin els collons marxo, Enrique pensat-ho be de canviar..

Saludos. [saludo]

Volver