Tot el material de windsurf el compro d'oferta a final de temporada o de marques low cost (tipus Gun sails). Excepte el neopré. Quan vaig trobar un que em va quedar be me les vaig gastar (Prolimit) mai m'he penedit. Si que em vaig penedir de comprar-ne un que m'anava gran; me'l van robar quasi nou i quasi em vaig alegrar, llavors em vaig comprar el Prolimit i supercontent. Bàsicament perquè m'ajusta super be (com un guant o com un condó
![ojos [ojos] [ojos]](/foro/smilies/ojos.gif)
), que es el més important. La qualitat del neopré també es important, que sigui elàstic. Això últim es veu molt be estirant una mica una maniga amb les mans o quan te'l posses i te'l treus. Si et queda ajustat però còmode i la qualitat del neopre es bona, la marca no m'imporataria tant. També s'han de mirar les costures, que siguis segellades, cosides i si és possible "tapades" amb una cinta (més còmode i més durader). Acabats com cinta per tancar els tormells també són importants (com neopré més fi als canells o el coll, tormells que "s'obrin" per passar els peus fàcilment...; aquest detallets es noten bastant quan te'l posses i te'l treus o quan el portes molta estona). El forrat intern en determinades zones és un altre valor afagit per mantenir el calor, però ja ho trobo més secundari i millorable amb una lycra (cert que l'has de comprar a part). Un altre detallet més important del que sembla es que a la "collonera" s'adapti bé (que hi hagi un pany per ponar-hi forma, els més económics limiten el nombre de panys per abaratir costos amb el que s'adapten pitjor al cos i en zones crítiques com aquesta es nota, especialment quan el portes una estona o et fiques a l'aigua perquè veus que s'hi acumula aigua).
Si tens la sort que el decathlon et va bé, endavant. PERÒ PROBAT-HO SUPER BE. Un cop em vaig emprovar un d'una marca anglesa que llavors es venia molt a Barna (Sola) i era al·lucinant com les cames ni em passaven (i mira que les tinc primes) i per dalt em sobrava un munt!!! Vaig flipar, si que son raros aquests britànics!!!!
Pel que fa al tipus, un curt per l'estiu i un llarg per l'hivern, 4/3 si no pujes a Girona i França, però si pujes a l'hivern tingues ben clar que et convé un 5/3 (fa fred!!!!). Els de cames llargues i màniga curta només els fan servir a llocs on l'aigua és freda a l'estiu (Tarifa i Canaries), però si hi viatges allà amb el curt d'estiu passes perfectament.
Espero haver aclarit alguna cosa amb aquest totxo!!!!
![saludo [saludo] [saludo]](/foro/smilies/saludo.gif)