Navegar a l'hivern a Castelldefels

windtf

Nuevo usuario
Hola,

Normalment navego a Barna a l'estiu amb l'entrada dels tèrmics.

M'agradaria navegar a l'hivern també. ¿Algú que navegui a Castelldefels em pot dir com està l' asunto?
¿Quans dies al més es pot navegar aproximadament? ¿Val la pena?

Tinc una tabla de slalom de 280 y 120 litros, peso uns 65 Kg. ¿Quina vela/es em recomeneu per navegar a Castelldefels a l' hivern?

Salutacions

Jo el que sé és que el vent fort que entra a l'hivern a Castelldefels és el ponent, però és complicat, primer pels nusos, després per les onades que s'aixequen, però el més fotut és que t'entra a tota castanya tres minuts i et deixa desventat quatre... Però en aquestes condicions 120 litres són molts litres, tindries problemes.

Segur que hi ha algú amb més coneixements que t'ho pot aclarir millor.

En Salvi te rao, jo navego a Castelldefels i el vent que mes entra a l'hivern es ponent amestralat que aixeca unes onades importants, esclar que primer has d'aconseguir de pasar la primera trencant que es forma, que es la mes cabrona que jo he conegut. Hi ha molta corrent i normament al entrar estas totalment desventat i costa bastant de pasar, despres adintre es poden aixecar parets de 2 0 3 metres inclos a vegades de mes. I t'asseguro que cuan set ve a sobre una paret de 3m i t'has quedat sense vent acollona.

Pero bueno no es sempre aixins, tambe entra algun garbinillu (aquest es el menos problble) i algun llevantet.

Jo tambe crec que la taula que tens i amb el teu pes no es el mes adecuat per navegar a l'hivern a Castelldefels, pero pensa que tots hem pasat per aqui. Jo et recomano que si vols navegar amb aquesta taula per que es la unica que tens donçs que no t'ho pensis. Aixo si escolleix els dies menys forts i procura navegar amb mes gent o al costat d'algun club, i si no ho tens clar no t'hi fiquis.

No dius el nivell que tens, pero jo et recomanaria que com a minim fesis water i no tinguesis problemas per navegar amb footstraps i arnes. Pensa que a l'hivern l'aigua esta molt freda i no es cuestio de caure moltes vegades.

Anims i ens veiem a l'aigua, si ets capaç de navegar a Castelldefels tot l'any, opts navegar a cualsevol part del mon (o aixo diuen)

Per cert m'he oblidat del tema veles, jo a l'hivern les que mes faig a Castelldefels son 5.3, 5.8 i alguna vegada 6.6.

jo tambe navego a castelldefels y la veritat es xungo, pero si superes les primeres oles, despres et post divertir, aixo si hi ha momentos que bufa molt fort peor despres va molt mes suauu

Es complicat. Com t'han dit pots passar de 25-30 nusos a 5 nusos en segons. Normalment la gent va amb taules d'onades, espera la ratxa, surto corrents, planeja, salta, trasluchada y torna surfejant y cap a fora abans que baixi la ratxa. Si no et quedes penjat, millor dit, nadant al mig del mar esperan la propera ratxa.

Be, no sempre es així. A vegades es més constant. Jo he tingut bones navegades. La part bona es que s'apren molt a passar trencants, a sobreviure entre les escumes (tu i el material), a nedar amb corrent, a patejar per la platja... Gairebe tot el que se d'onades el vaig aprendre alla i em va permetre navegar a autentics espots d'onades (Pozo, Medano, Barcelona amb llevant, Pals...)

Aixó si, et recomano taula d'onades (pot ser grandeta, d'un 100 litres) y veles d'onades (per no trencar).

Volver