Pel Wind s'ha d'estar en forma

salvi

Totalwind Hero
De vegades per animar a la gent que comença diem que el wind és fàcil i tal, però, siguem sincers, per fer wind cal estar en forma física, estar acostumat a fer algun esport (això per tots aquells que no vivim a Canàries).

La vida sedentària pot ser compatible amb el kayak, NO amb el Wind.

+1 jo ho compagino amb correr, btt, natacio, skate, dirtwindsurf i no si emdeixo algun mes.
Els dies entre setmana que no navego corro entre 8 i 10kms (segons el temps i la forma en la que estigui) i nado entre 2 i 3kms. tambe depen del temps que tingui.
Despres a l'hora de navegar es nota, puc aguantar sesions de 6 horetes non-stop, aixo si al dia seguent no soc persona.

Estar en forma es lo ideal, pero si no lo estas también se puede navegar un buen rato si acabar destrozado.

Yo practico algún deporte de vez en cuando como BTT, natación y algunos ejercicios en casa como abdominales y flexiones pero no tengo una continuidad, de hecho muchas veces paso más de una semana sin hacer nada.

Considero que me falta muuucha forma física para hacer sesiones más largas de wind.

Pero aun así hasta 3h non stop las aguanto, mi truco es usar la ley del mínimo esfuerzo.

Por ejemplo, prefiero ir un pelín justo de vela que pasado.

Si veo que voy pasado entonces la vela bien tensada para que abra de arriba y deje pasar las rachas.

Cuando me caigo al agua sin prisas voy colocando la vela para hacer el waterstart (importante dominarlo para evitar el cansancio)

Si navego con material grande y tengo que drizar, siempre hago que el viento sea mi aliado, nadando coloco la vela en la posición adecuada antes de subirme a la tabla y empezar a tirar de la driza, ya que uno se puede dejar la espalda tratando de drizar con el viento de frete.

Muy importante también la posición de los cabos de la botavara, si están bien situados los brazos prácticamente no han de trabajar, solo sujetar suavemente la botavara.

También importante buscar una posición de navegación cómoda y relajada, si la tabla se acelera demasiado y empieza a descontrolar rumbo de ceñida.

Muchas veces tengo que sacrificar la comida del mediodía para que me dé tiempo a navegar, con lo que sin comer todavía el agotamiento es mayor, para evitar eso los días que no como llevo pastillas de glucosa lo que ayuda bastante.
Y sobre todo a poco que sople navegar siempre que se pueda, si solo planeo 15 min, pues eso que me llevo y por lo menos hago ejercicio, que mejor eso que no encerrarse en un gimnasio.

Y sobretodo estirar, tanto antes como después de navegar (en esto tengo que mejorar).

Perdonar por el tostón pero me parece un tema muy interesante sobre todo para los que ya tenemos una edad y el cuerpo no es lo que era. [roto2gay.gif]

alextxell dijo:
+1 jo ho compagino amb correr, btt, natacio, skate, dirtwindsurf ...
dirtwindsurf? q nassos és això? [ojos2]
no sona bé....

enrike dijo:
Perdonar por el tostón pero me parece un tema muy interesante sobre todo para los que ya tenemos una edad y el cuerpo no es lo que era. [roto2gay.gif]
q noooo, q estamos en la mejor de las edades, todo es... ¡mental!

Salvi, i tu què fas per mantenir-te en forma?

irisia dijo:
alextxell dijo:
+1 jo ho compagino amb correr, btt, natacio, skate, dirtwindsurf ...
dirtwindsurf? q nassos és això? [ojos2]
no sona bé....

enrike dijo:
q noooo, q estamos en la mejor de las edades, todo es... ¡mental!

Salvi, i tu què fas per mantenir-te en forma?

Donçs es windsurf pero colocant la vela amb un skate, de roda petita per asfalt o de roda gran per sorra compactada. amb un inconvenient molt gran "LES CAIGUDESSSSSSSS"

Mai s'ha de navegar en dejú... Si no hi ha temps de dinar, cal ingerir almenys alguna barreta de cereals o un plàtan i beure aigua abans i durant la navegació.

Jo intento córrer almenys dos cops per setmana... i faig petits però significatius gestos quotidians: pujar sempre a peu les escales del metro i les de casa (quatre pisos), per exemple.

Si, la veritat es que sempre s'hauri de menjar algo. Jo no soc el millor exemple normament navego de buit, si hi ha vent no m'enrecordo de res, i evidenment no paro per si marxa el vent.
[loco]

Això ho comento perquè l'altre dia, m'hi vaig ficar a les 3 i estava d'un crusant i cafè amb llet des de les 9 del matí. Em vaig marejar al moment de fer un water a alta mar, apurant al màxim la sessió. Mal rotllo...... Així que poca broma en aquests temes i al tanto.

salvipardas dijo:
Això ho comento perquè l'altre dia, m'hi vaig ficar a les 3 i estava d'un crusant i cafè amb llet des de les 9 del matí. Em vaig marejar al moment de fer un water a alta mar, apurant al màxim la sessió. Mal rotllo...... Així que poca broma en aquests temes i al tanto.
Quin mal rollo tio [sorprendido]

a mi tambe em va pasar algo similar, pero ho continuo fent,bufffffffffff cada vegada que hi ha mestral o tramontana i baixo i pujo el mateix dia nomes ho faig amb un cafe al cos, per tot el dia. I aixo que a vegades inclos porto un bocata a la furgo pero nois, no hi ha forma, com a molt paro em foto una o dos birras i continuo navegant.
Per cert la birra funciona força be per que reposes sals mineral i a mes alimenta je je je je je.

millor unes braves [sing]

Ara de debò, el tema menjar és important, a qualsevol esport que facis (i no crec que el windusrf sigui una excepció).

A mi em va agafar un cop una baixada de sucre durant una immersió, i el problema va ser meu (i del meu company, pobre) per sortir d'allí. Un cop a la platja no tenia ni forces per mantenir-me en peu, les cames em feien fallida. Des d'aquell dia ho tinc molt clar, faci l'esport que faci una estoneta abans toca nutrir-se de fruits secs. Per evitar ensurts. Això ho faig fins i tot al spinning, que faig a diari, tot i que es tracta de sessions 'curtes', 1 hora aprox. I el dia que m'apunti al windsurf penso mantenir aquesta costum. A més, són boníssssssims!!!! (és que jo amb les barretes de cereals no puc...)

Alex, això del 'dirtywindsurf' [big-laugh] ... ay, quin mal quan caus, no? [roto2gaydude.gif]

jo cada dia intento fer entre 1h-1.3h de natacio i 1h de correr!

pero tinc la debilitat de les patates Lay's gourmet xd i de les braves del Konig (un restaurant mol famos de girona)

ekualo dijo:
jo cada dia intento fer entre 1h-1.3h de natacio i 1h de correr!

i diuen que el esport no es adictiu.... [applaudit]

jo surto a caminar un parell d'horetes a la montaña, tindria que tornar a agafar la bicileta pero fa una mica de mandra...

de tota manera ho recupero ràpid amb les birres...

Amb el mengar com hem llevo prou d'hora, intento a les 12 estar dinat... perque si dino a les 2 no soc persona per fer esport en tota la tarda..

Algun copo tambe vaig tenir un mareo de la muerte pero no crec que fora de mengar o no.

soc incapaç de tancarme a la piscina o gimnas, ultimament la formula es també un bon entrenu... [big-laugh]

i si no gens de vent faig series amb el material del club a la platga i tornar... [qmeparto]

not dijo:
.......... intento a les 12 estar dinat... perque si dino a les 2 no soc persona per fer esport en tota la tarda..

................
soc incapaç de tancarme a la piscina o gimnas, ultimament la formula es també un bon entrenu... [big-laugh]

...........

Igual que jo. Si dino, normalment a les 2, ja no serveixo per res, a part de fotre'm al llit a sobar.

I això de ficar-me en un gimnàs ho vaig fer molts anys, avui seria incapaç. Prefereixo l'aire lliure, encara que sigui entre fums i cotxes.

Companys/es, quan un té una edat, l'esport ha d'estar a dalt de tot de les prioritats. Esport, cardar i bons aliments. És o no és?

a mi fer esport, em representa estar be am mi mateix i me aporta una estabilitat mental increible!

Volver