Quina vela per Pals?

wind-carlos

Totalwind Hero
Hola

Navego en el spot de Pals, i ara em vull comprar la meva primera vela. Tenia pensada comprarme una 5.3, pero no se si per les tramuntanes que hi han a Pals estara be...

Quin tamany us comprarieu?

Gracies

el meu nivell es començar amb el arnes, de moment nomes en tindre una, que agafo, 4.5 no?

Gracies

ome...potser millor 5-5.3, axins tindras una mica mes de potencia per penjarte amb l'arnes ;)

Tramontana a Pals? donçs agafat tambe una 3.7 per que si entra tramontana s'hi fican 40 nussos i onades de puta mare. Desde luego amb tramontana no es recomanable per principiants.

correcte!! i a poder ser, una vela de wave, que es mes reforçada, i axis evitarasm possibles rotures en les rentadores ;)

Si comences amb l'arnes no et recomano Pals més que quan el vent sigui suau, máxim per vela de 6 metres. Per tant la vela d'aquesta mida. Quan está per veles petites com les que comenteu hi ha onades i cal dominar perfectament l'arnes, els footstraps, el waterstart i tenir alguna experiència en onades.

aleshores que us comprarieu una de 6, o una de 5? Tinc bones ofertes per una de 5.0, 4.7 i 5.5...

Que farieu? De cambiar de spot no ho fare, perque es a Pals on estiuejo i no anire a un altre spot perque es fantastic. Ara nomes em falta comprar el meu material. Jo tenia pensat un aparell de 5.5, una taula de 120-126L.

Peso 61 i medeixo 174. Esteu dacord amb les mesures que em vull comprar?

Gracies, amics

de planxa aniras de conya!!

per lo de les veles, pillat una 6.5 i una 5.5 pels dies de una mica mes de vent ;)

Pero per començar em comprare una, quina 5.5?

I quant fagi aquelles tramuntanees, que passa si vaig amb una vela mes gran? Vas mes rapid, controles menys o que passa?

PD//Perdo per la meva ignorancia

Per començar, començaria per una d'entre 6.0 i 6.5, més aviat cap a 6.0. Que sigui lleugera, de freeride sense cambers. A mida que et vagis ficant amb més vent i la notis massa gran, compra una més petita, 0.7 o 1 metre més petita (5.0-5.5), però ves pas a pas.

Pel que fa a fortir amb tramontana, sense el nivell adequat i amb aquesta vela, simplement no sortiries, a la mateixa vorera el vent se t'emportaria.... Be, llavors sortiries...volant!! [saludo] I si poguesis sortir seria com pujar en un Ferrari a dalt d'un pendent no asfaltat accelerar a tope en sentit descendent: castanya asegurada!! ("la potencia sin control no sirve de nada", ¿era Pirelli que ho deia?¿o era Nike? [ojos] ).

Doncs gràcies a tots. Entre totes les respostes, crec que comencare amb na 5.5, i anire baixant.

La vela 5.5 per a quina quantitat de nusos es?

Gracies

PD//Ara nomes em falta saber quin arnes, model i marca em puc comprar.

Pel que puguis aguantar!! [heavy] [heavy]

Seriosament, algú amb experiència la faria servir amb 17-20 nusos. Per tu amb 10-15 crec que ja t'estarà bé, es a dir, per força 3.5-4 Bft: borregos al mar però no gaires.

Jo agafaria una 6 o 6 i poc. Amb 5.5 no aniras fins que no hi hagin 13 o mes, i a la que entrin 15 aniras passat.

pero amb una de 6 es un vent molt fluixet no? i amb els vents que hi han a Pals...6, esteu segurs? jo fare el que vosaltres em digueu! [muro]

Entre 5.5 i 6.0 no hi ha molta diferència, i per descomptat cap de les dues et servirá si la tramontana entra amb ganes. Es tracta que tinguis una vela gran per poder navegar quan esta fluixet (fluixet per un windsurfista es quan a la gent a la platja li comença a molestar el vent [ojos] ). A partir d'aqui ja aniras ampliant pels dies forts, però primer tens que agafar confiança, mica en mica. La 6 et permetra sortir amb vent lleugeret i quan sàpigues més amb vent mitg amb l'arnés. Els vents més adequats seran els termics de la primavera i l'estiu que venen de l'altra banda de la tramontana, es a dir, venen del sud i sudoest i surten quan hi ha dies calurosos en aquestes époques. Si entra una tramontana fluixa sense onades també, però al tanto que no puji de cop!! La 6.0 es la teva mida i la primera mida amb la que comença gairebé tothom. Després vindrá la 5, despres una taula més petita, despres la 4.5, despres una taula d'onades, despres la de 4.0..... No siguis impacient, hi ha recorregut....

Doncs d'acord. Em comprare una de 6.0...Espero progresar rapid..

Ara, tinc un amic del mateix pes i altura que jo, que es va comprar un equip sencer de primera ma, i es va comprar la Starboard go 133L i una NeilPryde Zone 4.0... Es bona la seva eleccio? El lseu nivell es penjarte del arnes i no sap posar els peus als footstraps...

I una ultima pregunta, quina arnes de cintura recomaneu?

Gracies [platano2]

PD//Perdo per ser tant pesat, pero una inversio tant gran de diners ha de ser bona...

El teu amic va curt de vela. Amb 4.0 necessita tanta rasca que el mar estará molt desordenat, impossible sortir amb el seu nivell. Be, podreu compartir veles. En tot cas t'aseguro que aviat el pasaràs, en velocita i en progresió. Això si, si voleu navegar a l'hivern cal un traje també.

L'arnes, de cintura. Probat-te'l i el que et sigui ajustat i comode. Si no ajusta "es puja" cap a dalt.

important tambe que el ganxo tingui sujecció, si no l'arnes no set pujara per que va ben ajustat pero el ganxo si (es lo que em pasa a mi).

Volver