Relació nusos/m2 de vela.

wind-carlos

Totalwind Hero
Hola,

Tinc una pregunta molt bàsica. Algu em podria fer una "taula" deenent dels nusos i els metres de vela que necesites. No se si m'explico, un exemple seria aquest (m'ho invento)

8-11 nusos------> 10m2
12-15nusos------> 8m2

Algu m'ho podria dir si us plau.

Gracies

no es tan fàcil, pero si utilitzes el buscador en castellá, trobaras força coses, fins i tot algú va fer un excel un excel

hola, lamentablement no crec que sigui possible cap tipus de taula general.

la relació nusos /m2 vela depen de molts factors:

pes navegant: no és el mateix que pesis 60 kg que 90 kg.

volum taula: en mateixes condicions i mateix pes, diferents volums de taula poden afectar al rendiment de la vela i per tant cal adaptarla a les necessitats.

estat del mar: a mar més calmat sempre pots aguantar més vela que si està molt mogut.

per tant l'única opció, és que tú mateix et vagis fent la teva taula en funció de les condicions que has tingut.

jordi-navata dijo:
hola, lamentablement no crec que sigui possible cap tipus de taula general.

la relació nusos /m2 vela depen de molts factors:

pes navegant: no és el mateix que pesis 60 kg que 90 kg.

volum taula: en mateixes condicions i mateix pes, diferents volums de taula poden afectar al rendiment de la vela i per tant cal adaptarla a les necessitats.

estat del mar: a mar més calmat sempre pots aguantar més vela que si està molt mogut.

per tant l'única opció, és que tú mateix et vagis fent la teva taula en funció de les condicions que has tingut.

+1 la relacio es per cada persona

clar , clar es el que volia dir... mentre uns necesitem 11 metres i 160 litres per 10 nusets d'altres amb 100litres i 7 metres ja hi van..... [big-laugh]

per cert wind-carles ja has estrenat el material??? [saludo] esperem que després del front polar aquest ja entrem en la temporada bona.....

not dijo:
clar , clar es el que volia dir... mentre uns necesitem 11 metres i 160 litres per 10 nusets d'altres amb 100litres i 7 metres ja hi van..... [big-laugh]

per cert wind-carles ja has estrenat el material??? [saludo] esperem que després del front polar aquest ja entrem en la temporada bona.....
Estic esperant a que passi el fred, m'estimo més no gastar més amb un neopré, el compraré el any que ve.. [victory.gif]

jo tinc clara la meva relacio de nusos - vela:

10-15 nusos --> 6.4 i 116litres
15-25 nusos --> 5.7 i 116 litres o 90litres
+25 nusos --> 5/4.5 mestres i 90litres

que peses ekualo ??

per comparar...

87KG de tonyina...
tot aixó depen del mar si es pla es pot aguantar moooolt la 8.5 casi fins 18.

8-12 nusos -->11mts o 8.5+formula 159 litres
12-15 nusos --> 8.5 formula 159 litres o 120litres (segons chopy)
14-20 nusos --> 6.5 i 120 litres
17-22 nusos --> 5.8 i 120 litres
mes de 20-25 necesito 95litres..... pero de moment vaig amb 4.5 o 5.2 i 120 [roto2rie.gif] (si hi ha molt chopy,siguem realistes, es per matar-se)

Aquí va la meva taula. Sempre en termes aproximats.

Peso 76 kg.

10-14 nusos - 7.5 - 115 litres

13-15 nusos - 6.5 - 115/100 litres

15-18 nusos - 5.7 - 100 litres

I a partir d'aquí, doncs 4.7... o 3.9 i supervivència.

Després processarem les dades...

la meva amb 80-83kgs

11-15k 8.5m i 130.trs slalom
15-20k 7m i 109ltrs
20-30k 5.8/5.3 i 90ltrs
30-40k 4.5/3.9

jo penso uns 82 kilos, pero estic en fase de aprimacio i arribar als 73kilos aproximadament

ekualo dijo:
jo penso uns 82 kilos, pero estic en fase de aprimacio i arribar als 73kilos aproximadament

[bow] [bow] [bow] [bow] [bow]

jo peso 87 i si puc baixar a 80 ja estic content!!!

tot es kuestio de proposar-so un mateix! jo quan tenia 16 anys pesava 95 quilos, i als 17 vaig decidir aprimarme...i als 18 vaig arribar a pesar 69kilos, i llavors em vaig mantenir a uns 73kilos, pero ara...e tornat a pujar...i en vistes de que s'acosta l'estiu...aig de tornar a baxar

es que el pes influeix molt i un a de fer cert sacrifici per poder planejar amb 12 nusos i 6.4 de vela

la meva..... ostia no tinc nidea, miro el mar i el vent, i monto!!! jajajajaja
13-18 slalom 7.7 i 104L
a partir d'aquí 5.2 4.7 4.0

En referència al pes jo vaig arribar a pesar 99 Kg quan tenia 18 anys, era una foca!! jajajaja. vaig fer un règim i mira, ara estic en 79 sempre m'he mantingut. gràcies a aquella baixada de es he pogut estudiar INEFC....fer esports d'aventura...diguem que la vida em va canviar. no parlem de l'autoestima i el fet de veure's bé.

Bones, ja he estrenat el material!!! ha sigut brutal tot i que no era un bon dia d'slalom ja que el meu amic yuma anava amb 82L i 5.3. jo anava com les cabres JAJAJAJAJA! a més a més i havia molt xopi i rampetes ideals per saltar no per fer slalom! ;)
tot hi així 26.5 nusos de velocitat!!!
m'encanta això de slalom, tinc ganes d'un dia de NW a Le franqui....allà es brutal per correr!!

Volver