TOTALWIND

Foro de Windsurfing 

• Consells per a tots

• Temas relacionados con el windsurf y tertulia en general.
Temas relacionados con el windsurf y tertulia en general.
 #168318  por salvi

El meu consell avui és el següent. És molt senzill.

Estalviar esforços innecessaris

Ens hem d'acostumar, especialment, a mantenir els braços relaxats. Això només s'aconsegueix quan:

- tenim els caps de l'arnés ben centrats (entre les mans que subjecten la botavara),

- fem un bon un de l'arnès, anant ben enganxats i descarregant l'esforç dels braços.

Navegarem més temps i ens cansarem menys!

QUIN ÉS EL TEU CONSELL?
 #168368  por kroat

La mayor P que te puede pasar es romper el tendon de la base. Estrena base una vez al año y compralas con cinta de seguridad por si las moscas.

Son 30 eurillos al año por 100% seguridad

un saludo
 #168667  por Lluis_CB

Assegurat de tenir els footstraps oberts a la teva mesura... que no et passi com a mi amb els ST que no s'em obren bé i perdent el temps per posar els peus vaig esquerdar la proa de la tabla d'una catapulta [aiba]

Per cert, jo amb els cabos soc un patata, demano que algu mels posi bé perque jo mai els hi agafo el punt, sempre tiren mes d'aqui o d'alla! [aiba] [aiba] [aiba]
 #169316  por rikywave

lluis_lovewind7 escribió:Assegurat de tenir els footstraps oberts a la teva mesura... que no et passi com a mi amb els ST que no s'em obren bé i perdent el temps per posar els peus vaig esquerdar la proa de la tabla d'una catapulta [aiba]

Per cert, jo amb els cabos soc un patata, demano que algu mels posi bé perque jo mai els hi agafo el punt, sempre tiren mes d'aqui o d'alla! [aiba] [aiba] [aiba]
Aixo va per a tots els que ho volguin,jo personalment m'he comprat una cosa que va molt be a la plana de Guy Cribb (no se si esta ben escrit)ec un troç de cartro plastificat,que t'indica com muntar foots,vela,cabs d'arnes,etc,que porta un fil elastic amb una senyal,quan montas una vela i despres la canvies et va be,ja que t'indica on va el primer velcro dels cabs d'arnes,llavors el segon t'el fiques a la teva mida,el del altre amura ha d'anar just davant aixi que cap problema,el que puc fer quan anem junts es deixar-lo i en comptes de fer-lo servir sempre,poseu la senyal distitiva a la botabara segons la vela montada i aixi sabeu on l'heu de ficar cada cop que munteu aquella vela,que opineu???es una solucio??? [sing] [sing] [qpasaneng2] [bonk]
 #169357  por Enrike

rikywave escribió:
lluis_lovewind7 escribió:Assegurat de tenir els footstraps oberts a la teva mesura... que no et passi com a mi amb els ST que no s'em obren bé i perdent el temps per posar els peus vaig esquerdar la proa de la tabla d'una catapulta [aiba]

Aixo va per a tots els que ho volguin,jo personalment m'he comprat una cosa que va molt be a la plana de Guy Cribb (no se si esta ben escrit)ec un troç de cartro plastificat,que t'indica com muntar foots,vela,cabs d'arnes,etc,que porta un fil elastic amb una senyal,quan montas una vela i despres la canvies et va be,ja que t'indica on va el primer velcro dels cabs d'arnes,llavors el segon t'el fiques a la teva mida,el del altre amura ha d'anar just davant aixi que cap problema,el que puc fer quan anem junts es deixar-lo i en comptes de fer-lo servir sempre,poseu la senyal distitiva a la botabara segons la vela montada i aixi sabeu on l'heu de ficar cada cop que munteu aquella vela,que opineu???es una solucio??? [sing] [sing] [qpasaneng2] [bonk]
Si riky en sembla be, em vas ensenyar aquet invent i no l'entinia, pero tu que saps com va ya mo ficaras per ajustar els cabos de l'arnes. :mrgreen:
 #169367  por Lluis_CB

Doncs es molt bona idea ricky, ja ens ho ensenyaras en directe, que encara no ho entenc del tot ;)
 #169388  por rikywave

D'acord,cap problema,ja dic va de maravella i ja no t'has de preocupar mes pel tema de on van els cabs d'arnes [bonk] [bonk] ,ja que tindreu la marca per aquella vela i nomes sera quan la munteu ficar els cabs on teniu la marca. [heavy] [heavy] [heavy] [sing] [neng]
 #169428  por salvi

Un altre consell de manual.

De la mateixa manera que podem fer marques a la botavara per saber on van els caps de l'arnès, fem una marca al màstil (alçada botavara) i a l'extensió de la botavara... Així no perdereu temps (com jo :grin: ) ajustant el material!

La marca a la botavara la podem fer amb cinta adhesiva... i la marca al màstil i a l'extensió de la bot. (elements metàl.lics) la podem fer amb un ganivet de serra (una petita marca, s'entén).
 #169435  por rikywave

Quanta rao tens en aixo de les marcas al mastil i botabara!!!!anira molt be per no trigar tant en muntar,pero tu trigues molt menys que jo en muntar,jejeje [ojos] [ojos] a mi m'anira de conya!!!!bon consell,no havia caigut!!!.

Per cert!!! per sapiguer si una vela esta ben tensada nomes heu de mirar el segon sable començant desde dalt,la costura de la funda del sable amb el gratil te que ser-hi just al mig del mastil,es a dir ni a una amura ni a l'altre,si no que al mig del mastil;ja posare fotos de com va per no fer-nos cap cacao.Un altre,no posar el peu de mastil al seu cajeti ni molt avançat (la taula es mante pegada al aigua mes estabilitat) ni massa enrrere (s'aixeca molt la proa menys estabilitat).Cosetes i res mes,ja se que tot aixo ja ho conexieu pero va be dir-ho.Una abraçada!!!!! [saludo]

JP 120lx-cite,C2 115l,Neil Pryde 4.2 Hot Sails 4.0 Tribord 5.7;7.2 Gastra 3.4;4.8

Vent actual:

Imagen
 #169486  por kroat

otro consejo!!

Cuando arboleis la vela tensarla al maximo aunque parezca que no haya mucho viento. Y,... si veis que vais justo de vela aflojar; de lo contrario, si dejais la vela con mucha bolsa dsd el principio y sube un poco el viento, es mas coñazo volver a tensar.

un saludo
 #169556  por Enrike

Yo una vez leí un consejo que procuro aplicar y que más o menos decia algo así:

Si crees que está demasiado fuerte para tu nivel, entonces mejor no salgas al agua, ya que es mejor estar en tierra y no poder salir al agua que estar en el agua y no poder salir a tierra. [playa]
 #169566  por Lluis_CB

Enrike escribió:Yo una vez leí un consejo que procuro aplicar y que más o menos decia algo así:

Si crees que está demasiado fuerte para tu nivel, entonces mejor no salgas al agua, ya que es mejor estar en tierra y no poder salir al agua que estar en el agua y no poder salir a tierra. [playa]
Yo creo que el domingo pasado me salte este consejo a la bartola... y olé mis huevos! que no me arrepiento! sin duda mi mejor dia desde que he tenido una tabla y una vela bajo mis estremidades! [heavy]
 #169607  por salvi

Estic amb l'Enrike i amb el lluís... Jo no sortiria mai amb 30 nusos de vent terral inconstant... Però si amb 30 nusos de vent de mar...

El vertader perill del wind és quedar-se a la deriva [sorprendido] [sorprendido] ... i no poder tornar o anar a parar a vés a saber on! [saludo] Bye bye
 #169610  por kroat

yo no salgo al mar con viento de tierra, no me la juego. Pillo el coche y me voy a otra playa, asi de facil
 #169643  por salvi

Consell:

A les platges de sorra fina, és convenient protegir amb cinta americana la unió del màstil, per evitar que quedi bloquejat.

Més val prevenir...