15-16 Garbinada?

de momento me han puesto compromisos viernes i domingo, hay que joderse.... [muro]

zygrib aún da esperanzas para mañana i mejor para viernes... no se si caldrá anar a sant pere!

zy.gif

sos4l dijo:
de momento viernes y domingo marca garbinada en palamos / sant pere, ojala se confirme y refuerze un poco, que torre valentina aún está despejado a esta época!

Necessito un aclariment, si us plau.

Parleu de garbí a Sant Pere.
Us referiu a un vent de SW? O a SE? O és que al SE a Sant Pere se li diu garbí perquè és tèrmic????? [sorprendido] Conec el garbí de Palamós i de Castelldefels, que és SW. Però no m'imagino la mateixa direcció a Sant Pere, que dona a est i crec que deu tenir un tèrmic de SE, no de SW. És així?
A Sant Pere només hi he anat amb tramuntana i un dia del campionat del Món d'slalom amb un tèrmic de SE de 12 nusos. És veritat que el vent és de dretes i on-shore, com el garbí de Castelldefels i Palamós però també se li diu garbí???? (de fet, és un dubte que tinc des de fa temps, si garbí és refereix a la direcció o al tèrmic)

Eric / wind dijo:
No soc qui per afirmar-ho, pero crec que Garbi es per la Direcció y no crec que sempre sigui Termic.

rosa-de-los-vientos-788449.jpeg

Quan veia garbí/llebeig en direcció SW sempre havia pensat que era perquè el garbí era el tèrmic i el llebeig l'isobàric.

Algun empordanès que em tregui del dubte?

Si algú puja divendres cap a les 14.30 a algun lloc on bufi i hi quepo al seu cotxe, que m'ho digui si us plau! [fcp]

Correcto, el nombre que recibe un viento siempre es por su dirección independientemente de que lo que lo causa sea la temperatura o el paso de una borrasca o anticiclon.

En el caso de sant pere al viento termico se le llama Marinada y es de componente S-SE

La previ para el viernes en sant pere es de esa dirección mas de sur que de sureste

Eric / wind dijo:
Si no m'equivoco, Garbi es a Catalunya, Llebeig a Valencia i Lebeche a les zones castellanopartlants.
No te res a veure que siguin termics o isobarics. El mateix per a Xaloc i Siroco, simplement diferents denominacions en diferents idiomes.

Dons una mica si t'equivoques...el que dius es cert pero.....

No vas mal encaminat carles,

Dons a la zona del delta parlen de garbí si es termic , mentre que parlen de llebeig si es vent de moviments isobárics i de tempesta. A la caseta de fusta ho explica mes detingudament.

Mes al nord parlem sempre de Garbí pero ja cap a l'empordá tornen a parlar de llebeig i garbí per a vents de direcció sw peró de diferent motiu.

Enrike l a marinada siempre es el viento de mar a tierra y el terral de tierra a mar , independientemente de que estés en sant pere , badalona o cambrils, lo que ocurre es que por la morfologia del golf de roses allí las marinadas suelen ser en direccion de xaloc o migjorn (s o se), se llama marinada y terral al viento que se genera durante el dia debido a la inversión termica entre mar i tierra.

En sant pere pueden ser muy fuertes , en el delta también

bueno wikipedia pot escriure tothom.... en aquesta web mes de mariners....

http://www.amarre.com/html/meteorologia/rosa/index.php

"* El viento de SW impulsado por las situaciones depresionarias, toma el nombre de Leveche. Mientras que es mejor nominarlo como Garbí cuando la marinada toma esta dirección (SW o SSW) en muchos de los tramos de la costa catalana."

Pero ja et dic que jo vaig llegir-ho en el museu del delta.

De tota manera no ens abrallarem per aixó... mentre bufi de sw.... [qmeparto]

A tv3 van fer un cop l'aclariment. Garbi s'usa primavera-estiu quan es per motiu termic principalment i llebeig quan es isobaric.
Mentre ens entenguem i no fem com els kiters del delta: mestral allevantat...
Enviado desde mi GT-I9000 usando Tapatalk

A denia crec que diuen llebeig al sw i garbi al se... El vent tipic que fa a la primavera estiu i que va rolant d se-s-sw

Enviado desde mi GT-I9000 usando Tapatalk

Molt be albert! ja hem sonaba que la cosa era així... deixem Garbí per les marinades de s-sw i Llebeig per les entrades fortes de SW, (fora de la costa central qu el'hi diem Garbí a tot) de tota manera l'important es que demá faci vent!

Per cert finder i guru donen vent per dissabte! [platano] (Garbí)

Yo no creo que pueda ir a sant pere, además lo peor es subir allí i que haga viento en malgrat!

Doncs moltes gràcies a tots pels aclariments sobre el garbí i llebeig. [smilie=worship2.gif]

Sempre havia navegat a Palamós (fa molts anys) i tenia la impressió que es reservava el nom de garbí a la marinada de l'estiu. Ja se sap: "el garbí, a les 7 a dormir". Aquesta dita a Sant Antoni de Calonge a l'estiu és sorprenentment exacta. A les 21:00 (a les 7 hora solar) el fort vent que ha fet tota la tarda, i que ha començat a partir de les 14:00 o 15:00, para de cop. Les branques dels pins del passeig, vinclades cap al NE, assenyalen la direcció en la que bufa el vent més fort i dominant, de garbí.

A més, concorda que es digui garbí a altres zones en vents que no siguin de SW, tal com diu l'arm que passa a Dènia. I s'entén que hi hagi vents de SW que a les 7 no se'n vagin a dormir, que serien els isobàrics! Em queda molt més clar. [porreta]

Sigui el que sigui, l'important és que faci vent. A veure si es pot navegar aquest cap de setmana. No descarto anar-ho a veure i fer fotos, perquè continuo amb la pota ranca i no podré planejar en moooooolts dies.

PD: Això del mestral allevantat és boníssim!!!!!!! [meparto]

Pero creo que aqui estamos mezclando dos cosas una el lenguaje popular y otra el técnico

por ejemplo si uno se tira la mujer del vecino sus amigos llamaran a eso: menudo machote!!!

pero técnicamente eso se llama adulterio [qmeparto]

quien se tira a la vecina? esta buena o que? a ver cuenta , cuenta....
images

Al final mañana que alguno va a sant pere? parece que será el sitio... yo no puedoooor....

Vaya con tu vecina [sorprendido]

Al final me habeis quitado de la cabeza lo de ir a Sant Pere el viernes.

Entre que estaré por Tarragona por curro por la mañana, entre que no vais ninguno y que parece que para el finde podria entrar algo por aquí me quedo.

Al final parece que la garbinada se ha retrasado un par de dias, mejor asi cae en finde..... [platano]

Volver