Actualizacion Livewind (app viento)

Ja tinc un preview!

Crec que ja tinc un 70% de la feina feta. Us porto unes imatges a veure si rebo algo de feedback abans i tot jaja.

Lo primer, la llista d'estacions i el sistema de "favoritos". Veureu que hi ha 3 botons adalt, quan obres l'app s'obre pel de Favoritos. Si vas al d'estacions et trobes amb aquesta llista, amb el vent de totes les estacions ja carregat:
llista_estacions.png

També de fondo podeu veure el nou logo.

Al fer click a una estació, surt un botó per afegir/treurela de favoritos (També hi ha un logo adalt a la esquerra que diu si es o no favorito):
estacio.png


Llavors els gràfics es lo de sempre, pero ara també va amb botons adalt per cambiar entre vistes.
grafics.png


He tret el gràfic polar perque crec que no és util, i només feia que fer la meva app més complexa. Era un gràfic que no he trobat ningú que l'entegués sense que jo li expliqui, i al final tampoc es feia servir.

Més, els mapes de predicció! Falta afegir unes fletxes per desplaçarse entre les hores:
prediccions.png


I bona cosa, he pogut fer que es pugui fer zoom a la imatge, per si es vol més detall:
zoom.png


[per cert, lo que hi ha abaix son els botons del meu mòbil d'enrere - inici - apps obertes perque no tinc botons físics. En un Samsung per exemple això no surt]

Com que no està acabada no la he posada al market encara. Falta canviar alguns icones que queden una mica lletjos, posar bé els textos (per lo dels idiomes) i trobar + arreglar errors (que sempre n'hi ha...).

Alguna opinió amb lo que podeu veure?
 
Aixi, sense provar, jo ho trobo "estupendo" ;)
M'agrada com has solucionat el tema favoritos i tb que les lectures tinguin un color en funció dels kn.
El mapa també genial.

La única pega, i ja ho vaig dir al principi, no depèn de tu o de la app. Es que els anemometres funcionin bé, estiguin calibrats, o situats correctament. Però en general força bé i els que falten solen ser sempre els mateixos.
 
A mi em semblen un gran pas endavant aquestes millores a l'hora mouret per laplicacio i ferla facil, visual i atractiva. Enhorabona per la feina!!!

Enviado desde mi GT-I9000 usando Tapatalk
 
Ostres, Graande Victor…!!! Jaja, com t’ho curres…!!! [applaudit] [applaudit]

Esta tot molt bé, i una grandíssima aportació lo de la previsió, les dades son del NOOA com vas dir? No se molt be com va això, per que amb el zyGrib et descarregues les dades dels pròxims 8 dies i les vas veient al avançar amb el cursor de temps…
Aquí que es guarden al servidor, o al telèfon? Si es guarden al teu servidor, cada quan s’actualitzen des de el NOOA?

Lo que no veig aquí i trobo que estava molt be es els números del vent en colors, segons si son recents o de fa un temps, i la hora de la última dada…

Felicitats un altre cop per la dedicació i ganes de millorar, espero que cada cop vagi a mes i comencis a tenir alguns beneficis de tanta feina...!
 
Moooooolaaaaaaa!!!!!!

El zoom dels mapes és nomes per la previ o es pot ampliar també el del vent real?

Estic pensant de cara a millorar la "visió general" de la situació del vent a Catalunya mirant el mapa, que és el que jo faig més amb aquesta app i també a que puguis "rendibilitzar" els teus esforços: el vent no ens interessa només als navegants, els que volen (ala delta, paracaigudistes, avionetes) i els montanyistes també s'ho miren; es podria/valdria la prena incorporar estacions a "terra ferma"? Imagino que ho complicaría tot bastant pel nº de estacions, no se si compensa... Si vols comercialitzar-ho ampliar a tota espanya també es serviria, però crec que això ja ho has comentat.
 
ericP dijo:
La única pega, i ja ho vaig dir al principi, no depèn de tu o de la app. Es que els anemometres funcionin bé, estiguin calibrats, o situats correctament. Però en general força bé i els que falten solen ser sempre els mateixos.
Si.. però és el que dius, que no hi puc fer res. L'unic que podria seria instalar les meves propies estacions, pero surt moltíssim més car (a més del manteniment i tot.. buf!). I m'hauria de fer competència amb altres apps, com Winds-up.

johnysurf dijo:
Esta tot molt bé, i una grandíssima aportació lo de la previsió, les dades son del NOOA com vas dir? No se molt be com va això, per que amb el zyGrib et descarregues les dades dels pròxims 8 dies i les vas veient al avançar amb el cursor de temps…
Aquí que es guarden al servidor, o al telèfon? Si es guarden al teu servidor, cada quan s’actualitzen des de el NOOA?

Lo que no veig aquí i trobo que estava molt be es els números del vent en colors, segons si son recents o de fa un temps, i la hora de la última dada…
Si, son les dades del NOAA. Com sempre el meu servidor es el que es descarrega les dades, les processa i fa les imatges, després el telèfon simplement es descarrega la imatge.
No m'he agafat 8 dies de predicció, només 24 hores (amb 3 hores d'entre l'una i l'altre). Si posi més dies la fiabilitat baixa bastant i em treu recursos del servidor, i crec que la meva app serveix sobretot per veure quin vent fa en el present, i ara que diuen les prediccions que ha de bufar en les properes ~6 hores.

Les prediccions que agafo les intento actualitzar tant bon punt com estan llestes. En teoria el NOAA corre les prediccions cada 6 hores (a les 00, 06, 12 i 18 UTC), però he vist que tarden un munt en calcularles/publicarles (casi 7 hores). Això vol dir que a les 7 del matí actualitzo les prediccions de les 12 de la nit, a la 13 les de les 6, etc.

I lo dels numeros del vent just resulta que en l'screenshot tots tenen dades actuals :p. Pero si, ho he mantingut.

silent dijo:
El zoom dels mapes és nomes per la previ o es pot ampliar també el del vent real?

Estic pensant de cara a millorar la "visió general" de la situació del vent a Catalunya mirant el mapa, que és el que jo faig més amb aquesta app i també a que puguis "rendibilitzar" els teus esforços: el vent no ens interessa només als navegants, els que volen (ala delta, paracaigudistes, avionetes) i els montanyistes també s'ho miren; es podria/valdria la prena incorporar estacions a "terra ferma"? Imagino que ho complicaría tot bastant pel nº de estacions, no se si compensa... Si vols comercialitzar-ho ampliar a tota espanya també es serviria, però crec que això ja ho has comentat.

El zoom també es pot fer pel vent real. El mapa serà el mateix que el de previsions (vull dir el terra, la mida de l'imatge, etc.), pero amb les dades actuals perque es pugui comprar d'un al altre visualment.

Potser si que pot ser bo. Lo del nombre d'estacions és mig problema depenent si necesiten també un historial i els gràfics i tot això.
Estic pensant que no seria massa difícil ni pel meu servidor ni per l'usabilitat de l'app si no fa falta l'historial. El servidor només llegiria aquestes estacions a l'hora de dibuixar els mapes, i l'app no s'ompliria d'estacions que pels navegants son "inutils".

Una altra cosa que podria fer seria fer un copy-paste de l'app pero customitzarla per muntanyistes o qui toqui (suposo que també els interessa la temperatura, humitat, etc...). (I tindre dos (o més) apps, una per cada "especialitat").

Bona idea, em dona que pensar. Pero de moment la deixo congelada temporalment.
 
Una webcam nova per el Livewind…!!!
http://totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=23&t=87995&p=654782#p654782
 
johnysurf dijo:
Una webcam nova per el Livewind…!!!
http://totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=23&t=87995&p=654782#p654782

Just aquest és un dels difícils.

El meu servidor recull les dades anant a la pagina i "copiant" el vent que fa. El problema amb aquesta pàgines és que dona les dades en una imatge, que a més està en jpg (En aquest cas es http://www.apartamentos-costa-brava.net/Meteo/broadcast.jpg)

[Part tècnica]
El problema és que el jpg és un format d'imatge amb perdues. Això vol dir que si amplies molt la imatge pots veure com els colors dels píxels no són exactament els que eren originalment, i això fa que el reconeixement de la imatge sigui complicat. Un altre format que em fa la punyeta es el gif animat (Que n'hi ha alguna...).

Pero si que tinc dos tipus d'estacions que donen les dades en una imatge i les puc llegir, perque estan en format png que és sense perdudes o gif sense perdudes. (com la del CMV, o la de [url=http://www.cvpa.es/images/WindSpeed.gif]Andratx) i com Tot i així em van costar lo seu.
[Fi de part tècnica]

Estic intentant trobar una versio en text (seleccionable), que és lo millor. Pero si vaig a http://www.apartamentos-costa-brava.net/Meteo diu que les dades no s'actualitzen des del abril del 2012.
A http://www.apartamentos-costa-brava.net/Meteo/wx.htm surt la mateixa imatge, i a l'esquerra també les dades en text, però que no estàn actualitzades des del novembre del 2012.

Veuré si trobo algo més o si ho poden arreglar.
 
Ah, ok...!
Gran millora el mapa de previsións, el que trovo que no arriba ni a 24h. No es podriae posar fins 48...?
Una curiositat, les dades de previsió que es descarrega, es borren despres automáticament...? Cuan tornes a carregar la página, o cuan...?
 
En realitat internament quan llegeixo les previsions les llegeixo de +6 a +36. Parlant en hores UTC:
A les 7, quan la previsió de les 0 està apunt, agafo les previsions de les 6, les 9, ..., fins les 12 del dia següent. Si li restes que son les set quan faig la lectura, agafo les prediccions fins a 29 hores.
Això ho faig per deixa un marge per despres quan llegeixi la predicció de les 6, i per no liar al personal "amago" les que pasen més enllà de 24 hores.

Aixi que ho podria obrir perque es veiés fins a 29 hores. Pero quan ho vaig dissenyar volia fer que fos consistent, i que sempre dones 24h.

El tema d'ampliar-ho és que no sé fins a quin punt el meu servidor ho aguantarà. O tampoc estic segur si en un futur necesito calcular alguna altra cosa i ja no em quedi potencia. Per exemple, no sé si us heu fixat que els mapes de predicció a vegades el vent agafa una forma quadriculada (en el color es veu un zig-zag). Estic mirant com fer-ho perque no passi, però l'unica solució que tinc es fer servir una fórmula que fa que el calcul sigui molt més lent.

No et dic que no. Possiblement ho poso fins a 2-3 dies (del plan Windfinder) i si en un futur em veig apurat ho tiro enrere, perque la predicció a 2 o 3 dies també té una certa fiabilitat. Ja veuré.

Les imatges que es descarrega les guarda temporalment i les elimina al cap de 24 hores. Si tanques i tornes a obrir l'app (Però tancant completament, apretant el botó d'atras i tornant a obrir) s'hauria de refrescar. (Gràcies per fer-me veure l'error de que si no tanques l'app, no s'actualitza fins al cap d'un dia sencer! A la que pugui ho arreglo).
I també acabo de veure un error que si es tanca i s'obre moltíssimes vegades en un dia, es possible que el movil es quedi sense memòria interna -per un dia-, ja que va descarregant-se les imatges cada vegada que es tanca i es torna a obrir. (cada imatge son ~250KB).
 
Volver
Arriba