Consells per a tots

salvi

Totalwind Hero
El meu consell avui és el següent. És molt senzill.

Estalviar esforços innecessaris

Ens hem d'acostumar, especialment, a mantenir els braços relaxats. Això només s'aconsegueix quan:

- tenim els caps de l'arnés ben centrats (entre les mans que subjecten la botavara),

- fem un bon un de l'arnès, anant ben enganxats i descarregant l'esforç dels braços.

Navegarem més temps i ens cansarem menys!

QUIN ÉS EL TEU CONSELL?

La mayor P que te puede pasar es romper el tendon de la base. Estrena base una vez al año y compralas con cinta de seguridad por si las moscas.

Son 30 eurillos al año por 100% seguridad

un saludo

Assegurat de tenir els footstraps oberts a la teva mesura... que no et passi com a mi amb els ST que no s'em obren bé i perdent el temps per posar els peus vaig esquerdar la proa de la tabla d'una catapulta [aiba]

Per cert, jo amb els cabos soc un patata, demano que algu mels posi bé perque jo mai els hi agafo el punt, sempre tiren mes d'aqui o d'alla! [aiba] [aiba] [aiba]

lluis_lovewind7 dijo:
Assegurat de tenir els footstraps oberts a la teva mesura... que no et passi com a mi amb els ST que no s'em obren bé i perdent el temps per posar els peus vaig esquerdar la proa de la tabla d'una catapulta [aiba]

Per cert, jo amb els cabos soc un patata, demano que algu mels posi bé perque jo mai els hi agafo el punt, sempre tiren mes d'aqui o d'alla! [aiba] [aiba] [aiba]

Aixo va per a tots els que ho volguin,jo personalment m'he comprat una cosa que va molt be a la plana de Guy Cribb (no se si esta ben escrit)ec un troç de cartro plastificat,que t'indica com muntar foots,vela,cabs d'arnes,etc,que porta un fil elastic amb una senyal,quan montas una vela i despres la canvies et va be,ja que t'indica on va el primer velcro dels cabs d'arnes,llavors el segon t'el fiques a la teva mida,el del altre amura ha d'anar just davant aixi que cap problema,el que puc fer quan anem junts es deixar-lo i en comptes de fer-lo servir sempre,poseu la senyal distitiva a la botabara segons la vela montada i aixi sabeu on l'heu de ficar cada cop que munteu aquella vela,que opineu???es una solucio??? [sing] [sing] [qpasaneng2] [bonk]

rikywave dijo:
lluis_lovewind7 dijo:

Aixo va per a tots els que ho volguin,jo personalment m'he comprat una cosa que va molt be a la plana de Guy Cribb (no se si esta ben escrit)ec un troç de cartro plastificat,que t'indica com muntar foots,vela,cabs d'arnes,etc,que porta un fil elastic amb una senyal,quan montas una vela i despres la canvies et va be,ja que t'indica on va el primer velcro dels cabs d'arnes,llavors el segon t'el fiques a la teva mida,el del altre amura ha d'anar just davant aixi que cap problema,el que puc fer quan anem junts es deixar-lo i en comptes de fer-lo servir sempre,poseu la senyal distitiva a la botabara segons la vela montada i aixi sabeu on l'heu de ficar cada cop que munteu aquella vela,que opineu???es una solucio??? [sing] [sing] [qpasaneng2] [bonk]

Si riky en sembla be, em vas ensenyar aquet invent i no l'entinia, pero tu que saps com va ya mo ficaras per ajustar els cabos de l'arnes. :mrgreen:

D'acord,cap problema,ja dic va de maravella i ja no t'has de preocupar mes pel tema de on van els cabs d'arnes [bonk] [bonk] ,ja que tindreu la marca per aquella vela i nomes sera quan la munteu ficar els cabs on teniu la marca. [heavy] [heavy] [heavy] [sing] [neng]

Un altre consell de manual.

De la mateixa manera que podem fer marques a la botavara per saber on van els caps de l'arnès, fem una marca al màstil (alçada botavara) i a l'extensió de la botavara... Així no perdereu temps (com jo 😁 ) ajustant el material!

La marca a la botavara la podem fer amb cinta adhesiva... i la marca al màstil i a l'extensió de la bot. (elements metàl.lics) la podem fer amb un ganivet de serra (una petita marca, s'entén).

Quanta rao tens en aixo de les marcas al mastil i botabara!!!!anira molt be per no trigar tant en muntar,pero tu trigues molt menys que jo en muntar,jejeje [ojos] [ojos] a mi m'anira de conya!!!!bon consell,no havia caigut!!!.

Per cert!!! per sapiguer si una vela esta ben tensada nomes heu de mirar el segon sable començant desde dalt,la costura de la funda del sable amb el gratil te que ser-hi just al mig del mastil,es a dir ni a una amura ni a l'altre,si no que al mig del mastil;ja posare fotos de com va per no fer-nos cap cacao.Un altre,no posar el peu de mastil al seu cajeti ni molt avançat (la taula es mante pegada al aigua mes estabilitat) ni massa enrrere (s'aixeca molt la proa menys estabilitat).Cosetes i res mes,ja se que tot aixo ja ho conexieu pero va be dir-ho.Una abraçada!!!!! [saludo]

JP 120lx-cite,C2 115l,Neil Pryde 4.2 Hot Sails 4.0 Tribord 5.7;7.2 Gastra 3.4;4.8

Vent actual:

tt_imagen.php

otro consejo!!

Cuando arboleis la vela tensarla al maximo aunque parezca que no haya mucho viento. Y,... si veis que vais justo de vela aflojar; de lo contrario, si dejais la vela con mucha bolsa dsd el principio y sube un poco el viento, es mas coñazo volver a tensar.

un saludo

Yo una vez leí un consejo que procuro aplicar y que más o menos decia algo así:

Si crees que está demasiado fuerte para tu nivel, entonces mejor no salgas al agua, ya que es mejor estar en tierra y no poder salir al agua que estar en el agua y no poder salir a tierra. [playa]

Enrike dijo:
Yo una vez leí un consejo que procuro aplicar y que más o menos decia algo así:

Si crees que está demasiado fuerte para tu nivel, entonces mejor no salgas al agua, ya que es mejor estar en tierra y no poder salir al agua que estar en el agua y no poder salir a tierra. [playa]

Yo creo que el domingo pasado me salte este consejo a la bartola... y olé mis huevos! que no me arrepiento! sin duda mi mejor dia desde que he tenido una tabla y una vela bajo mis estremidades! [heavy]

Estic amb l'Enrike i amb el lluís... Jo no sortiria mai amb 30 nusos de vent terral inconstant... Però si amb 30 nusos de vent de mar...

El vertader perill del wind és quedar-se a la deriva [sorprendido] [sorprendido] ... i no poder tornar o anar a parar a vés a saber on! [saludo] Bye bye

yo no salgo al mar con viento de tierra, no me la juego. Pillo el coche y me voy a otra playa, asi de facil

salvipardas dijo:
Consell:

A les platges de sorra fina, és convenient protegir amb cinta americana la unió del màstil, per evitar que quedi bloquejat.

Més val prevenir...

Un altre consell que agraeixo de veritat,encara dura un a casa de radjo que no varem poguer separar per aquest motiu!!!!.Penso el mateix que en Salvi que alhora es amb el Lluis i amb l'€nrique.

JP 120lx-cite,C2 115l,Neil Pryde 4.2 Hot Sails 4.0 Tribord 5.7;7.2 Gastra 3.4;4.8

Vent actual:

tt_imagen.php

he vist que en Lluis i altra gent comentaveu el tema dels caps d'arnés i footstraps.

primer tema footstraps, va una mica al gust, fa temps la gent dèia que no anessim molt amples pq s'et podia escapar el peu... i altra gent que comentava millor amples per poder treure'ls ràpids si fallen una maniobra i evitar lesions de turmell.

el que està clar que el peu ha de poder entrar sense problemes.

a partir d'aquí, pel que he vist, la tendència actual és a portarlos extremadamet amples, especialment els "freestylers" al igual que els caps d'arnès que els porten llarguíssim, com sempre, independentment del nivell o tendències l'important és anar còmode.

tema caps d'arnès.

per aconseguir una bona posició dels caps d'arnès l'ideal es montar la vela a un lloc a recès de vent, un cop montada i ben posicionada la botavara a l'alçada que volem, agafem els caps d'arnès els col.loquem i aixequem la vela pel cap d'arnès amb un dit en paral.lel al terra a uns 50 cm +/- i anem moven els caps fins que aconseguim que la vela estigui estable, és a dir que no toqui cap cantó a terra o tingui tendència d'anar cap a terra més d'un cantó que l'altre.

si ho fem a casa i volem marcar la botavara, cal tenir en compte que cal fer l'operació per cada vela, doncs cada una té un punt d'equilibri diferent, per tant cal una marca per cada vela que volguem montar amb la botavara.

en general comprovareu que fent això, retrassem més els caps d'arnès del que estavem avituats, (almenys per experiència propia de diferent gent que ho hem provat) el resultat inicial és de una mica de "descontrol" bàsicament pq estem viciats, però de seguida et fas amb la nova posició i el resultat és menys mal d'esquena i menys cansament de braços i cames.

Hola Jordi,

Digue'm si m'equivoco, però jo els caps de l'arnés els poso a un pam (+ o menys) a l'interior d'on poso les mans a la botavara. El cas és que la vela no tiri ni massa per davant ni per darrera, que quedi equilibrada i, important, que poguem deixar-nos anar les mans un moment equilibrant-nos només amb les caps de l'arnés.

jordi-navata dijo:
tema caps d'arnès.

per aconseguir una bona posició dels caps d'arnès l'ideal es montar la vela a un lloc a recès de vent, un cop montada i ben posicionada la botavara a l'alçada que volem, agafem els caps d'arnès els col.loquem i aixequem la vela pel cap d'arnès amb un dit en paral.lel al terra a uns 50 cm +/- i anem moven els caps fins que aconseguim que la vela estigui estable, és a dir que no toqui cap cantó a terra o tingui tendència d'anar cap a terra més d'un cantó que l'altre.

si ho fem a casa i volem marcar la botavara, cal tenir en compte que cal fer l'operació per cada vela, doncs cada una té un punt d'equilibri diferent, per tant cal una marca per cada vela que volguem montar amb la botavara.

en general comprovareu que fent això, retrassem més els caps d'arnès del que estavem avituats, (almenys per experiència propia de diferent gent que ho hem provat) el resultat inicial és de una mica de "descontrol" bàsicament pq estem viciats, però de seguida et fas amb la nova posició i el resultat és menys mal d'esquena i menys cansament de braços i cames.

Això ho provo demà mateix.

Gracies Jordi.

Volver