Consells per a tots

salvipardas dijo:
Hola Jordi,

Digue'm si m'equivoco, però jo els caps de l'arnés els poso a un pam (+ o menys) a l'interior d'on poso les mans a la botavara. El cas és que la vela no tiri ni massa per davant ni per darrera, que quedi equilibrada i, important, que poguem deixar-nos anar les mans un moment equilibrant-nos només amb les caps de l'arnés.

efectivament sabem que tenim els caps d'arnés ben ajustats si podem navegar deixant-nos anant de la botavara i la vela no va ni endevant ni enrera, això no falla, i no només et demostrarà que tens els caps ben regulats, si no que la teva postura de navegació és correcte. Quan tot està ben equilibrat, podem seguir planejant sense perdre velocitat sense agafar-nos a la botavara.

respecte al tema de col.locar-los a un pan d'on poses les mans, depén molt de on posis les mans, si no portes be les mans, tampoc portaràs bé els caps d'arnès.

molta gent (jo entre ells) te tendència a col.locar la mà davantera, molt aprop del màstil el que provoca que no mantinguem una bona posició sobre la taula, que acaben provocant que estiguem fent continuament petits moviments instintius sobre la taura per corregir la posició, direcció... que fa que mica en mica ens anem sobrecarregant al haver de fer més esforç de l'estrictament necessari. Especialment la gent que té tendència a fer força amb el braç de davant, tirant la vela cap al cos per no estar ben col.locats

jo sempre recomano, si no podem fer la prova, que he comentat abans (més fàcil de fer en vela petita que vela gran) anar retrassant l'arnés i les mans cada dia una mica, fins que arribarà un dia que navegarem sense cap esforç, i aleshores sabrem que hem trobat el punt. [qpasaneng2]

jordi-navata dijo:
salvipardas dijo:
Hola Jordi,

Digue'm si m'equivoco, però jo els caps de l'arnés els poso a un pam (+ o menys) a l'interior d'on poso les mans a la botavara. El cas és que la vela no tiri ni massa per davant ni per darrera, que quedi equilibrada i, important, que poguem deixar-nos anar les mans un moment equilibrant-nos només amb les caps de l'arnés.

efectivament sabem que tenim els caps d'arnés ben ajustats si podem navegar deixant-nos anant de la botavara i la vela no va ni endevant ni enrera, això no falla, i no només et demostrarà que tens els caps ben regulats, si no que la teva postura de navegació és correcte. Quan tot està ben equilibrat, podem seguir planejant sense perdre velocitat sense agafar-nos a la botavara.

respecte al tema de col.locar-los a un pan d'on poses les mans, depén molt de on posis les mans, si no portes be les mans, tampoc portaràs bé els caps d'arnès.

molta gent (jo entre ells) te tendència a col.locar la mà davantera, molt aprop del màstil el que provoca que no mantinguem una bona posició sobre la taula, que acaben provocant que estiguem fent continuament petits moviments instintius sobre la taura per corregir la posició, direcció... que fa que mica en mica ens anem sobrecarregant al haver de fer més esforç de l'estrictament necessari. Especialment la gent que té tendència a fer força amb el braç de davant, tirant la vela cap al cos per no estar ben col.locats

jo sempre recomano, si no podem fer la prova, que he comentat abans (més fàcil de fer en vela petita que vela gran) anar retrassant l'arnés i les mans cada dia una mica, fins que arribarà un dia que navegarem sense cap esforç, i aleshores sabrem que hem trobat el punt. [qpasaneng2]

SI jo també provare d'ajustarlos... pero jo tinc la sensassió que depen del rumb vaig ben equilibrita, i quan el canio una mica ja no xD

Postura potser?

SI jo també provare d'ajustarlos... pero jo tinc la sensassió que depen del rumb vaig ben equilibrita, i quan el canio una mica ja no xD

Postura potser?[/quote]

Penso Lluis que no pot ser,tens que ficar primer un be i l'altre just davant a la mateixa alçada,pot ser que et siguin una miqueta "estranys" pereo pensa que aixo nomes es per la posicio,que normalment els portes mes endavant o mes enrrere,en un parell de bordos et passa aquesta sensacio;em sembla que es aixi si no en Jordi m'ho espliques a mi tambe ja que estaria equivocat de sempre. [muro] [muro] [muro] [muro] [loco] [crybaby]

rikywave dijo:
Penso Lluis que no pot ser,tens que ficar primer un be i l'altre just davant a la mateixa alçada,pot ser que et siguin una miqueta "estranys" pereo pensa que aixo nomes es per la posicio,que normalment els portes mes endavant o mes enrrere,en un parell de bordos et passa aquesta sensacio;em sembla que es aixi si no en Jordi m'ho espliques a mi tambe ja que estaria equivocat de sempre. [muro] [muro] [muro] [muro] [loco] [crybaby]

efectivament, un cop trobat el punt d'equilibri d'un cantó només cal posar-lo igual a l'altre, tot i que no esta de més fer la proba.

Respecte al tema que comenta en Lluís, entenc jo que el problema que té és que en un rumb va ben equilibrat i en un altre no tot i portar els caps d'arnés en la mateixa posició. Jo en aquest cas crec que efectivament el problema és de la posició que tens sobre la taula. Això ens pasa a tots, que navaguem millor en un rumb que un altre, que ens surten millor algunes maniobres en un rumb que en un altre... Un exemple clar d'això, és que en competició fer la mateixa maniobra de dretes i d'esquerres, puntua com dues maniobres diferents, mentres que fer-la sempre d'un cantó simplement puntua com una maniobra.

per tant com sempre diu en Salvi, navegar, navegar i navegar, però sempre atents al que ens funciona i el que no. Jo era dels que sempre pensava que no erem professionals per estar atents als "reglatges" i era dels arribar montar a tota llet i a l'aigua, i anar corretgint dins l'aigua, però la veritat és que justament és al revés, com menys nivell tenim, millor hem d'ajustar el nostre equip per disfrutar. Per que si els professionals que tenen recursos tècnics de sobres per compensar un mal ajustament de l'equip s'hi miren moltíssim, imagineuvos nosaltres que no tenim aquestes qualitats tècniques.

Jejej i com que els anys comencen a pesar, jo cada cop estic més pendent dels reglatges i de la correcta postura, perquè només un ajustament adequat del nostre material i molta tècnica ens permetrà navegar racionalitzant al màxim els esforços.

Un defecte que observo als qui encara no s'han llançat al FULL PLANING... anar ajupits i amb les cames arronsades no ajuda. Cos relaxat, cames desplegades, braços estirats i relaxats, postura dreta... i a planejar!!!!!!!!!

Tècnica, no força!!!!!

Casi pero no. AL cambiar de rumb em refereixo a que no vaig igual de bé al llarg que en cenyida. AMb un vaig desequilibrat i amb l'altre bé

salvipardas dijo:
Un defecte que observo als qui encara no s'han llançat al FULL PLANING... anar ajupits i amb les cames arronsades no ajuda. Cos relaxat, cames desplegades, braços estirats i relaxats, postura dreta... i a planejar!!!!!!!!!

Tècnica, no força!!!!!

Salvi, puc se jo un de les cames arronsades? jejeje

Home, jo crec que en el windsurf sempre s'està aprenent... El que és maco d'aquest esport és que mai s'arriba a un punt en què dius: ja ho sé tot. La meva actitud ara, després d'anys de contacte amb la taula, és la mateixa de quan començava a planejar, o a fer el waterstart... sempre intentar aprendre més i fer-ho millor!!! Ah, i escoltar a tots, siguin pros o begginers, perquè de tots s'aprèn!!!

salvipardas dijo:
Home, jo crec que en el windsurf sempre s'està aprenent... El que és maco d'aquest esport és que mai s'arriba a un punt en què dius: ja ho sé tot. La meva actitud ara, després d'anys de contacte amb la taula, és la mateixa de quan començava a planejar, o a fer el waterstart... sempre intentar aprendre més i fer-ho millor!!! Ah, i escoltar a tots, siguin pros o begginers, perquè de tots s'aprèn!!!

Que diplomatico jajajajaja [meparto]

kroat dijo:
que son les cames arronsades??? jejejjejeje

Entiendo que se refiere a ir con las piernas encogidas, como algo agachado, yo llevo un arnes del tipo braguero y suelo sentarme literalmente sobre el, lo que hace que las piernas las lleve encogidas, un poco como si estuviera sentado en una silla jajjaa.

He detectado este error en mi forma de navegar y ahora estiro las piernas (sobretodo la delantera) y me hecho mas hacia el canto de la tabla en posicion estirada. Con eso noto que la tabla va mas controlada en planeo.

Enrike dijo:
kroat dijo:
que son les cames arronsades??? jejejjejeje

Entiendo que se refiere a ir con las piernas encogidas, como algo agachado, yo llevo un arnes del tipo braguero y suelo sentarme literalmente sobre el, lo que hace que las piernas las lleve encogidas, un poco como si estuviera sentado en una silla jajjaa.

He detectado este error en mi forma de navegar y ahora estiro las piernas (sobretodo la delantera) y me hecho mas hacia el canto de la tabla en posicion estirada. Con eso noto que la tabla va mas controlada en planeo.

Enrique,tambien se referira a mi,lo unico es que yo voy mas rapido,no por nivel,si por que como no meto los pies en los foot's pues voy mas rapido y descontrolado!!!! [heavy] [heavy] [heavy] [heavy] [heavy] me encanta ir asi!!!sube la adrenalina como la espuma,es bestial,si alguien lo quiere probar animo!!!!! [bonk] [muro] [muro] [muro] [ojos2] [loco] [loco] [loco] [loco] [loco] tengo que meter los pies que si no ire como las cabras y no puede ser,joroba!!!!cachis!!!! [muro] [muro] [muro] [muro] [loco] [loco] [sorprendido]

Esta clarisim cames arronsades no es lo millor. MMM a mi m´agrada posar la cama arronsada nomes la d`enradera perque sino em fa spin out.

kroat dijo:
Esta clarisim cames arronsades no es lo millor. MMM a mi m´agrada posar la cama arronsada nomes la d`enradera perque sino em fa spin out.
[ojos2] [ojos2] Logic,et faria el spin out perque no tendries cap control de la popa i portant la cama del darrere arronsada el que fas es acostar la popa al teu cos i d'aquesta manera es com es controlen les taules;jo personalment si vaig com les cabres tambe la porto arronsada la del darrere pero fora dels foot's!!!! [loco] [loco] [loco] [loco]

molt bones opinions, el tema de jordi navata sobre el centre velic el provare, jo tambe tinc problemes cuan planejo,la ma de escota(darrera) faig molta força per anar tancant a vela per corra mes, sempre vaig tirant enrera els cabos, pero vef que no es suficient..

saludos.

Després de tenir una mala experiència al comprar una vela entre particulars us donaré unes recomanacions perquè no us passi a vosaltres o al menys minimitzar els riscos. Dic entre particulars perque jo de moment en compra en botigues no he tingu cap problema
1: NO us fieu de res.
2: Demaneu fotos de tot però sobretot de:( dels dos cantons de la vela)
Les mesures i dimensions que estam posades ala vela ( boom, luff i mast) no es suficient que us les diguin o escriguin per mail ni que us diguin l'any i model de la vela.DEMANEU FOTO.
Gratil de la vela
Punys d'escota, gratil i de pal
De les fundes dels sables sobretot dels punts mes susceptibles a estar mal bé com son les del gratil.
3: Pague al rebre la vela per comprovar que s'ajusta al que heu demanat
4 Deixeu les coses ben clares tot per mails privats, que les paraules se les endú el vent.
5 Demaneu factures
6 aclariu que pagara els portes i sobretot si feu transferències bancaries qui pagara les despeses de la transferència en cas de que n'hi hagin.
7 Sort ( perquè hi ha gent que se la sap llarga [rambo] [rambo] [rambo] [disparo] [disparo] i va diversos passos avançades a les persones il·lusionades i de confiança)
Desitjo que us hagi servit de alguna cosa i que no hageu tingut problemes amb la compra venda. Es possible que em deixi alguna cosa , si es aixi afegiu-la
Salutacions I Bon windsurf.

Pels principiants que es maten a pujar la vela amb la drisa... carregar el pes a les cames i fer contrapes perquè sino et deixes l'esquena i quan ja has aconseguit pujar la vela... et cau d'esgotament [meparto] i evitar la pose de caganer, fer contrapes i aprofitar la força del vent... jo les primeres vegades acabava baldada de l'esquena per aquestes coses. Suposo que és bo una vegada comences per treure les males manies i poder avançar.

Volver