jordi-navata
Totawind Master
salvipardas dijo:Hola Jordi,
Digue'm si m'equivoco, però jo els caps de l'arnés els poso a un pam (+ o menys) a l'interior d'on poso les mans a la botavara. El cas és que la vela no tiri ni massa per davant ni per darrera, que quedi equilibrada i, important, que poguem deixar-nos anar les mans un moment equilibrant-nos només amb les caps de l'arnés.
efectivament sabem que tenim els caps d'arnés ben ajustats si podem navegar deixant-nos anant de la botavara i la vela no va ni endevant ni enrera, això no falla, i no només et demostrarà que tens els caps ben regulats, si no que la teva postura de navegació és correcte. Quan tot està ben equilibrat, podem seguir planejant sense perdre velocitat sense agafar-nos a la botavara.
respecte al tema de col.locar-los a un pan d'on poses les mans, depén molt de on posis les mans, si no portes be les mans, tampoc portaràs bé els caps d'arnès.
molta gent (jo entre ells) te tendència a col.locar la mà davantera, molt aprop del màstil el que provoca que no mantinguem una bona posició sobre la taula, que acaben provocant que estiguem fent continuament petits moviments instintius sobre la taura per corregir la posició, direcció... que fa que mica en mica ens anem sobrecarregant al haver de fer més esforç de l'estrictament necessari. Especialment la gent que té tendència a fer força amb el braç de davant, tirant la vela cap al cos per no estar ben col.locats
jo sempre recomano, si no podem fer la prova, que he comentat abans (més fàcil de fer en vela petita que vela gran) anar retrassant l'arnés i les mans cada dia una mica, fins que arribarà un dia que navegarem sense cap esforç, i aleshores sabrem que hem trobat el punt.
![qpasaneng2 [qpasaneng2] [qpasaneng2]](/foro/smilies/qpasaneng2.gif)