Delta 28-29 Agost. Crònica

Jordi_montcada

Totalwind Addicted
Ey! [wave1] El divendres baixo al delta i us volia demanar consell. Hi vaig amb la intenció de practicar amb material propi que encara no tinc gaire per la mà (semblant al que explica en Carles amb la seva nova taula, tret que en el meu cas jo no aventuro una progressió tan ràpida).

Com seré a Sant Carles de la Ràpita, la meva idea inicial es anar a Trabucador (assumeixo q a la mar interior tindré tranquil•litat per provar).
- Com ho veieu? (La previ marca per dissabte SE al migdia girant cap a S per la tarda, i girigai per diumenge matí)
- Alguna opció millor?
- El tema kites, com està per allà abaix? (m´han dit que n'està plé i que es dificil trobar un lloc trànquil)

Perdoneu tanta pregunta, però es que despres de dues setmanes sense tocar aigua, nomes de pensar-hi em poso tonto [smilie=gaydude.gif]
Gràcies com sempre !! [saludo]

Que jo recordi els kites es col.loquen al principi del trabucador... no sé com està ara... però intentar anar cap al mig una bona estona.

No tindras gaire problemes, no et quedis al primer aparcament on hi han els porxos, continua una miqueta mes endevant i solucionat el tema.
Si et continuen molestant entra una miqueta mes endins i solucionat el problema.
[windsurfing.gif]

Hola senyors, deixo una petita crònica de la meva visita a Trabucador amb respostes a les meves pròpies preguntes, per si li pot fer servei a algú en un futur.

* On dormir: Jo vaig estar a Sant Carles de la Ràpita. D'allà a Trabucador, hi ha 20min en cotxe mal contats. Es fa de mal dir, perquè el paisatge es molt guapo i a poc que surti el ramalasso “kamaku”, et pares a mirar ocells i camps d’arròs i s’allarga el tema, però vaja, que amb 20 min s’hi arriba fàcil. Carretera bona.

* Kites: N’hi havia molts, i com m’havíeu dit, estan sobretot als porxos, molt al principi. Però pasada aquesta zona, hi ha 4 Km de platja per triar i pràcticament s’està sol.

* Windguru: No sé si es representatiu, però al menys aquest cop, clavat.

* Vent: Migjorn no gaire fort, pero molt estable. Jo vaig navegar de les 14:00 i fins a les 18:00 que vaig plegar i hi havia uns 12n amb puntes una mica mes altes, però no sabria dir-vos si es representatiu de la força del vent en aquest spot. De totes maneres, per al meu nivell i el que jo volia fer, suficient.

* Costat de navegació: casi tothom estava a la mar interior. Fins i tot quan bufa, les onades son mínimes.

* A saber:
1. A la mar interior, t’has de ficar mes de 20 metres fins que tens mes de dos pams d’aigua. Es molt fàcil que l’aleta et toqui al fons tornant.
2. Molt recomanable portar escarpins. L’aigua està molt clara, però hi ha un munt de roques petites escampades pel fons. Son difícils de veure perque tenen el mateix color que el fons, però si les trepitges, fan mal.
3. Algues urticants, garoines: vaig llegir alguns posts parlant d’això. Jo no en vaig veure en els dos dies que hi vaig ser.

En fi, que m’ho vaig pasar en gran. Es un plaer arribar sobre les 11:00, muntar tranquil•lament el material i deixar-lo a tocar de l’aigua, fer una xerradeta amb la dona esperant que s’aixequi el vent, fer una foto per al foro [big-laugh] ....

delta2.jpg

.... i 4 hores de navegar sense parar!! Això si, el dissabte per la nit, no era persona.
En definitiva, quin esport mes guapo que tenim !!!!! (Perdò es que m’emociono).

Apa, vaig a treballar, que les tornades a la realitat sempre son complicades.
Despres si puc ja obriré unaltre post per a veure si em pudeu ajudar amb una maniobra que faig malament.
Als que tingueu la sort de navegar avui, passeu-vos-ho molt be !! [victory.gif]

Me'n alegro per tu.
Al trabucador som molts els que hem fet les nostres primeres planejades... ficar els peus als footstraps... primers beachstarts... i waterstarts !!! i primeres catapultes infernals...

[ojos2]
Company jo hi vaig ser-hi el dissabte i el diumenge i no vaig navegar, 12 nussos? ummmmmmmmmm

Ostres Alex, hi eres?
Jo el dissabte vaig arribar-hi sobre les 11, i em vaig posar a mitja alçada de la platja. Aprop de un camió groc tot-terreny que hi havia.
No va fer un vent decent fins a les 14:00 aprox. Vaig navegar de 14:00 a 18:00. Hi havia dues veles més navegant, entre on era jo i la zona dels kites. Portaven veles més grans que la meva, i no hi vaig veure ningú planejant. Potser per això no vas sortir tu. Es el que te saber-ne massa!! [risas]

Lo dels 12nussos ho dic per el que posava el windguru, que es la única referència que tenia. Però vaja, que si dius que eren menys, ho serien. Però vaja, que bufava prou per a que amb la meva 150L i vela de 5.5 (las de la foto), estigues tota la tarda intentant posar els peus al footstraps (amb els conseguents clatellots per algo q faig malament i que ja us preguntaré en unaltre post). Va, deprimeix-me, (tan orgullós que estava jo [fcp] ) quants nussos calcules que hi havia sobre les 17:00 del dissabte?

El diumenge hi vaig ser fins al migdia, i no feia gens de vent. Vaig muntar però no vaig ni sortir. El windguru deia 10n a partir de les 15:00, i em vaig cansar d’esperar i sobre les 13:00 vaig tirar cap al restaurant de la Casa de Fusta abans de pujar cap a barna i evitar-me les cues.

... si dius que venia de migjorn dubto que hi haguessin 12 nusos... generalmente es queda a 8-10 i quan gira a garbí és quan puja i comença la festa...

El vent venía tota l'estona una mica del mar ( de darrera teu) o es va arribar a possar paral.lel al trabucador ?

Es va quedar en 8-10, company no et preocupis pel tema del vent, lo important es pasar-ho be i navegar moltes hores.
[windsurfing.gif]

Diria que venia com de les Salines de la Trinitat i no arribava a anar paral•lel, donat que cenyint tenies un rumb quasi perpendicular a la platja. Jo diria que no arribava a Garbí, però el proper cop em porto brugola i així no us marejo. Vosaltres coneixeu més la zona, i jo es el primer cop que hi anava. Si dubteu que n’hi haguessin 12 ... serà que no hi eren [bonk].

En tot cas, sense algo per a mesurar-ho, el concepte “molt vent” es inversament proporcional al nivell. Suposo que per això a mi em va semblar que n’hi havia molt i l’Alex ni va sortir. Ara, que els pinyassos que em vaig fotre son reals, ... això si que no admet debat!!

Tu tranqui company la cantitat de vent que necessita cada persona per pasarsso be es directament proporcional.......... buf entrariem amb un debat llarg i diferent per cada persona. I si entrem amb el tema veles/nussos/planejar ja la tenim liada (per que et facis una idea jo amb 12 nussos necessito 8.5 i taula d'eslalom per planejar).
El que conte es que tu vas navegar i t'ho vas pasar be no? pues ja esta my friend benvingut al club, anims i estigues atent per si organitzem una quedada "T'hi volem en ella".
[windsurfing.gif]

Ostres, si feu una quedada al Delta m'apunto. Pero com tinc el cotxe caput haure de fotre el material a la primera furgo VW vermella que vegi un dia despistada al Bunker... [meparto]

Quin morro.... [smilie=gaydude.gif]

Completament d'acord amb tot... al principi només que et moguis ja mola... a mida que n'aprens més et tornes més maniàtic... i aquest és un esport molt mental i totalment il.lògic... (ho dic seriosament).

Amb 12 nusos la majoría necessitem 8-8.5 metres i taula gran...i si no controles el tema arnés 8 metres és un monstre de vela.

Jo no hi vaig poder anar però m'hagués anat be passejar-me una estona... [muro]

Jo portava 150L i 5.5 i com no tinc arnés, en alguns moments anava molt pasat. També es cert que amb aigua plana tot es mes agrait. Llàstima que quedi tan lluny.

... no pateixis... ja et dic que tú com a mínim vas navegar...

Jo anava sovint al trabucador (allà al mig on tu dius) anavem 3 amb taules de 148 litres i tot va canviar el dia que vam comprar veles grans 7.8 i 8 metres... llavors et penjaves de l'arnés per collons per poder aguantar el pes... pensa-hi...

Volver