Dubte mida de vela a Bcn, 7.5 o 8?

waihau

Usuario activo
Bones,

Fa molt temps que us llegeixo, i ara que tinc un dubte es hora de preguntar als experts de per aqui [windsurfing.gif]

Actualment la meva vela "gran" per a Barcelona es una 6.5m. Pero tinc la sensació que aquesta vela em limita els dies de navegació, sobretot a l'estiu. Vaja, que crec que hem fa falta una vela més gran per aumentar el número de dies de planeig i així poder seguir progressant (més ràpid [sing] ).

Així que el dubte es...7.5m o 8m? He anat mirant veles i he vist que aquesta elecció no unicament determina la vela, sino també el mastil necessari, ja que les 7.5m monten 4.60 mentre les 8m monten 490. O sigui que no es únicament triar la mida de la vela, sino el mastil que necessitaré (actualment tinc un 430 rdm).

Per que us feu una mica d'idea del meu nivell, dir-vos que planeijo utilitzant el foostrap de davant , el de darrera encara s'em resisteix, beachstart... pero encara no faig ni el waterstart ni traslucho.

El problema es que hem fa por triar la 7.5m i veure que no es prou gran, que més o menys em quedo alla mateix ....o triar la 8m i veure que no puc amb ella pel pes i per la potencia .

vigna, moltes gracies pels consells!

PS: Com que se que també influiex, peso 65kg i utilitzo una freeride de 145l.

Amb 7.5 aniràs perfecte, no hauràs de canviar de màstil ni aquests rotllos.

Jo peso 75-77 i amb 7.5 i 115 de volum salvo amb èxit aquells dies en què està entre 11-12 nusos.

No t'ho pensis.

jo triaria una 8m. pero has de tindre tambe en compte el tema botavara company

si si, auqests es el meu dubte, ja que en funcio del tamany de vela he d'escollir un mastil de 460 o de 490 i una botavara que s'ajusti, ja que la que tinc ara no m'arriba.

Quan mes gran sigui la teva vela mes dies podras navegar, pero pensa que si agafes per exemple una 8m la diferencia fins a la vela que tens ara es de 1.5m que poder es molt no?
Jo actualment paso de 8m a 6,3 pero has d'estar fort per agantar amb vela gran.

Doncs jo discrepo. El company pesa 65 kg, és un pes ploma, per tant si jo vaig (peso 10 kg més) amb 7.5, ell no hauria de tenir problema per planejar amb 12 nusets.

Una 8 implica botavara nova, màstil 4.90 i sensació de portar un mort de vela.

És la meva opinió. Però, vaja, ja porto anys navegant amb garbinets i tèrmics a Barcelona.

De totes formes, intenta que algú et deixi el material algun dia.

Ja fins que arriba el dia que vols planejar amb 9 o 10 nussets (com ja hem escrit en algun post). Jo per mi la decisio esta clara VELOTEEEEEEEEEEEEE.

Moltes gracies per les respostes, sembla que hi ha certa discrepancia jeje.

La veritat es que la meva idea inicial era la 7.5m, pero al llegir que les veles grans s'han d'espaiar més.... entren els dubtes. El que hem fa por de la 8m es el que comenteu, que sigui un "mort" de vela, i que em mori al drissar.

Mig metre no és massa significatiu de cara al planeig, però sí que és significatiu en altres aspectes que tu mateix comentes:

et costarà més drissar

tindràs pitjors sensacions

hauràs de comprar botavara i màstil

No són pocs els inconvenients.

Però... dos coses: seria convenient que provessis abans i necessitem més opinions.

Crec que mastil ha de comprar de totes formes, compri 7.5 o 8 has dit que nomes tenies un 4.30 no? i botavara segur que tambe, no es recomanable tindre nomes una botavara per totes les veles.
Quan tinguis clar si vols velote o VELOTE a les hores parlarem de "cambers" ja ja ja ja

si, sigui 4.60 o 4.90 hauré de comprar màstil i botavara. Per això el cap hem va donant voltes jajaja.

Tema cambers, en principi jo em veig encara bastant "verd" per als cambers, drissar cambers amb la bossa que fan deu ser terrible, crec que hem convé més una vela més "fácil".

He pogut probar una 7.8, pero un dia sense gairabé vent, la sensació va ser que era mooolt més gran que la 6.5 pero controlable..de totes maneres no feia gens de vent (ni et movies practicament)

Lo que no hay duda ninguna es que necesitas una vela grande cuanto antes si quieres progresar rapido en Barcelona.

A mi me dieron ese consejo hace casi 3 años y creo que ha sido uno de los mejores consejos que me han dado con respecto al windsurf.

Peso 62Kg y en Barna navegaba con vela de 6.1m y tabla de 135L pero con esa combinación los dias de 11-13 nudos no era capaz de planear y cuando ya entraba bien (17-18 nudos) era demasiado viento para mi nivel se me empezaba a descontrolar la tabla con lo que ni en un caso ni en otro habia manera de meter el pie trasero dentro del footstraps, me costó muchisimo hasta que lo conseguí, pero amigo, cuando lo conseguí fue como si descubriera otro mundo de posibilidades.

Y lo conseguí precisamente gracias a usar una vela grande (7m) con cambers que me compré hace unos dos años y medio.

Con 12-13 nudos era capaz de planear bien con esa vela, en esas condiciones hay poco coppy (mar revuelto) lo que te permite controlar la tabla y te da confianza, y pafff! pie trasero dentro del footstrap.

Actualmente navego con una 7.5m con dos cambers, el unico inconveniente de los cambers es que cuesta mas drizar la vela pero todo lo demas son ventajas, a mi lo que mas me gusta de esas velas es que casi ni se nota la racha y aguanta mas viento que una vela sin cambers.

Pero sin desviarnos del tema, mi consejo es una 7.5m

Por varios motivos, solo pesas 65kg, todavia no metes los pies en los foostraps con lo que con una vela demasiado grande quizás vas a conseguir el efecto contrario ya que estaras mas preocupado de no salir volando (que tranquilo que no vas a salir) que de disfrutar navegando, el mástil 460 te puede servir también para una 6.5m pero el 490 solo te va a servir para vela grande.
Y si mas adelante ves que te gusta esto de material grande ya te compraras una 8.5m que es lo que yo acabo de hacer, bueno en realidad ha sido una 9m, pero solo la he podido usar una vez y todavía no tengo claro si al final va a ser demasiada vela para mí [smilie=sconf.gif] .

Por cierto, ¿en que zona de Barna navegas?

Si no posas els peus als footstraps, et surt minimament el jibe i no domines el waterstart jo m'esperaria a comprar una vela mes gran.
Si t'has de pasar el dia driçan set pasaran les ganes de windsurf.

Moltes gracies pel consell Enrike, crec que pel que has descrit la teva experiencia es molt vàlida en el meu cas! M'hi he sentit molt identificat jejeje

Em va quedant clar que millor la 7.5m per acabar d'agafar el nivell i progressar ràpid. Obrir més dies de navegació i treurem la sensació d'estancament que a vegades tinc.

A per cert, navego al cmv.

Edito (no havia vist l'ultim missatge): També ho he pensat d'esperar a agafar més nivell i despres donar el salt, pero la sensació que tinc, potser equivocada, es que si pogues navegar més l'evolució seria més ràpida. En el sentit que en lloc de planejar dos dies al mes, potser en serien 4 i per tant agafaria confiança abans. Vaja no se si es un bon raonament o no.

Yo estuve en el CMV varios años pero hace como 1 año me cambié a la base nautica.

Seguro que nos hemos visto alguna vez en el agua jejeje

Y nunca tires la toalla, seguro que progresaras, con paciencia se consigue todo y sobretodo disfruta navegando. [punk.gif]

Jo tinc el mateix nivell que tu. Estic barallantme amb els footstraps, water i girar. Peso 80 kg i taula de 135 l. Navego poques vegades, i a l'estiu.

La vela mes gran que tenia era una 6.5, i ara fa 2 anys vaig comprar una 7.5 i he ampliat força els dies de navegació.

Amb 6.5 te que fer vent fort per planejar, i aixó a l'estiu a Barcelona no es massa habitual. M'havia fartat de arribar a la platja, muntar i no planejar.

Amb 7.5 planejas i tu amb el pes que tens segur que no tindras problema els típics dies de garbí.

La diferencia entre 6.5 i 7.5 es:

A la hora de drissar la 6.5, amb una estirada la treus de l'aigua i la 7.5 t`has des situar a sobre de la taula amb els peus ben simetrics i anarla pujant mes poc a poc ja que el pes i el vent es nota mes. Pero bàsicament es el mateix amb mes esforç i mes concentracio, pero tranquil t'acostumes rapid.

On si que he notat molta diferencia és a l'hora de intentar el waterstart, ja que l'estic aprenent i la 7.5 em costa molt de situarla al vent per treurela de l'aigua. Pero tots sabem que per aprendre el water vela petita i al Trabucador!!!

Una vegada comences a planejar amb la 7.5 és igual o millor que la 6.5 per els footstraps i per aprendre, ja que com que el vent es mes suau el mar està mes pla i les reaccions tant de la vela com de la taula son més suaus. Es una navegació molt mes tranquil·la i agradable. A les maniobres es nota una mica la diferéncia amb 6.5 pero la pots moure perfectament.

De mida agafaria una 7.5, i miraria molt el tema de aprofitar si puc el mastil i la botavara. Jo amb un 4.60 i una botavara 145-210 vaig de 5.5 a 7.5. Quan et mous ho agraeixes i la inversió es menor.

Per acabar et recomano que et compris una freeride potent i sense cambers, tipus np solo, north natural o l'equivalent d'altres marques. Jo no l'agafaria amb cambers. En vaig tenir una del en 6.5 decatlhon amb dos cambers i era un mort. Treurela de l'aigua costava molt mes que la 7.5 sense cambers.

Així que COMPRATELA sera una molt bona inversió ja que pensa que navegaras mes dies i amortitzaras l'equipament que tens. I navegar amb 7.5 és relaxant i molt guapo per progressar.

Ànim i a l'aigua.

Una nova pregunta. Decidida la vela [windsurfing.gif] , es hora del màstil [sherlock.gif] .

La vela demana 487 de luff i recomana un 460. He vist un 450 a un preu interesant, m'he adonat que tant els 460 com els 450 tenen le mateix IMCS (25) per tant son igual de "durs" no? Creieu que pot funcionar be el 450+37 d'allargador? o millor no fer invents i agafar un 460 i menys allargador?

En principio no creo que notes diferencia. Aunque es raro un mastil en 450, ¿a ver si lo han recortado?

Volver