(EDITAT) Ajuda en elegir el quiver

wind-carlos

Totalwind Hero
Mensajes
2.264
Puntos
0
Ubicación
Barcelona
Hola a tots,

Al final he decidit instalarme al CMV i m''agradaria comprar-me un aparell per aprofitar el màxim de dies de vent a BCN. La meva taula es una F2 Spice de 96l del 2008, 60cm de mànega. Peso uns 70kg.

Pensava en una 7.5 amb una aleta freeride de 36-38cm. He estat mirant i pel foro venen una V6 7.5 tot l'aparell per 300€. Com veieu aquesta vela?

I, sobretot, com creieu que respondrà una 7.5 amb la meva taula? El que no puc permetre'm és comprar una taula de slalom omde freeride de 120l, que és el que tocaria, però els meus estalvis no donen per mes.

Moltes gràcies i bon vent!
 
mmmmm Jo veig molta vela per una 60 de maniga, bastant fora del rang... tampoc crec que et doni mes arrencada que una 6 potent, quan dic potent vull dir alguna vela lleugera i que arrenqui rapid. El problema es que per començar a planejar no es tan sols el tamany de la vela, sino també el programa d'aquesta i com de comode estiguis damunt la taula.

De vegades, tot i que ens sembli impossible, arrencarem abans amb una vela petita i lleugera que ens deixi anar comodes i s'adapti a la taula que no pas amb una 1 metre mes gran pensada per anar rapid i aguantar molt de vent. Però vaja, la meva vela mes gran es una 6.5, Jo tinc una 100 de 62 de maniga, peso 66 - 70 kg depenent de la epoca i estic al CMV. Hi ha molts pocs dies que la gent de 7.5 vá bé i Jo no, molt poquets, i ells porten una taula més gran que la teva.

A veure si algú amb mes experiencia amb veles grans ens dona la seva opinió.
 
Hazle caso a Pere, no pases de 6,5 que no ganaras casi nada en planeo y sera un drama navegar con tanta vela.
Tambien navego al cmv, y cuando pasa de 13n de constante saco la freestyle 65 de manga y 6,2 iron (olas potente) y voy. Lento pero voy!
(Para menos viento tengo la formula).
 
Hola Carlos,
jo tinc la spice 116l i el maxim de vela que li posu es 7m, la severne ncx.
i amb 97l no poso mes de 5.7
jo crec que amb una 6.2-6-4 aniras perfecte.
 
Pues mira Carlos! desde hace un tiempo a mi me entran ganas de hacer lo contrario que tu [ojos]

Pero claro yo solo peso 60Kg, el otro dia probé a navegar con 100L (aunque en realidad la tabla tiene unos 95L indicado por varios test y de hecho se nota más pequeña que otras 100L que he probado) y 6.7m Helcat y arrancaba a planear con 14 nudos de viento medio.

Por lo que a veces se me pasa por la cabez quitarme la 7.5m y la slalom de 69cm de manga y quedarme solo con una tabla de 95L y dos velas por ejemplo 6.7m potente y 5.7m

Con respecto a la 7.5m perdería los dias de de entre 11 - 13 nudos de viento medio, que en Badalona son pocos ya que normalmente cuando entra suele pasar de 13 nudos. Y por otro lado lo que ganaria es que dejaria de ir pasado a la que se superan los 15 nudos de promedio que es lo que me suele pasar en bastantes ocasiones en las que entro con material grande pensando que no va a subir y enseguida acaba subiendo a 15 - 16 nudos.

Que complicado [muro]
 
Jajaja muy complicado Enrike!!

Moltes gràcies a tots per les respostes. Jo tinc la Severne Gator 6.0, i en la meva opinió, és força potent, però necessito 15kn constants per arrencar, i a Barna pocs d'aquets... Jo també creia que es massa 7.5 per una 60cm de manega. Tinc dilema enquan a set de vela i taules.

Material que tinc actualment: 96l i 4.7 i 6.0. Què us agafarieu,una 6.5 potent (quina) i una 5.0 i una 4.2? Saltar directament de 6.5 a 4.7? Quedarme com estic?

A partnde vela, el seguent que caura quan tingui diners serà una 75-80.

Navego a BCN i Pals de Maig a Setembre

Gràcies!!

Pd, edito el títol
 
7,5 es imposible cambia la 6 por 6,5 potente y ligerita he probado 95 con 6,4 dule y bien aleta entre 29 33. De todas formas no es lo suyo mejor 100l como dice pere
 
tu quiver seria:
75/80L + 95L
4.2 + 4.7 + 5.3 + 6.0/6.5
(o 4.0 + 4.5 + 5.3 + 6.0/6.5 depende de lo que aguantes las velas)

Para la vela grande intentaría no pasarme de 6.5 pero sobre todo que sea una vela de planning rápido, tipo ola potente o freestyle. descartaría las velas de mas de 5 sables por ejemplo (las de freeride).

Y un consejo para planera rapido con material pequeño: cabos de arnes laaaaaargos, asi puedes dejar la vela muy recta y lejos del cuerpo para arrancar mejor.
 
Volver
Arriba