Elecció tamany de vela

Eugeni

Totalwind Addicted
Mensajes
339
Puntos
0
´Hola companys
Doncs aquest diumenge a quan vaig montar la vela de 4,5 em vaig adonar que estaba bastant gastada i que necessita canvi, en principi ( i per preu ) habia pensat en una secret el que no tinc clar es el tamany . Actualment tinc ezzy 7,5. loft 6,2 aastra poison 5,4 . quina em recommaneu 4,5 o 4,7. considero que 4,2 es massa diferencia no creieu?
Moltes gracies
Salut i bon windsurf
 
jo basicament tinc 6.4, 5.7, dspres paso a 5.0, 4.5,4.0, pero aket any em vui treure de sobre la 4.5 x comprarme la 4.7 i 4.2,. potser es mes per capricho o nuxe, pero el cas es que necesito una vela entre 4.5 i 5.0 x tan 4.7, i una no tan petita de 4.2


jO taconsello una 4.7, pq no es tant petita i en un moment donat....la tenses fort i iasta!!
 
Depende de:
- con que viento quieres navegar
- cuantas velas quieres comprar

Lo lógico, debajo de 5,4 es tener dos velas (4-4,2 y 4,5-4,7) entonces si solo buscas una la pregunta es: te vas a meter con mucha mucha castaña (en cual caso pillate una 4,2) o bien aseguras días en que vas pasado con 5,4 pero puedes aguantar 4,7?
 
depen del que te vulgues gastar.

una bona combinació per a un pes de 70-80 kg aprox. pot ser 5.3, 4.7, 4.2, i 3,7

jo peso 71 kg i per questio de pasta he suprimit 4,.7 i 4.2 i ara utilitzo 4,5 i vaig be igualment.

per tant me queda la seguent combinació gaastra 5.4 - 4.5 i 3.7 i una vela més gran de 6.4.

la combinació també depen de les taules que utilitzes, jo per a onades tinc 85 i 67l i apart una 100l freestyle que utilitzo sempre que el mar esta molt pla, gairebe amb totes les veles, però amb les que funciona millor son 5,4 i 4,5
 
De 4.7 a 4.0 hi ha massa salt per mi. És el que tenía jo fins ara, que acabo de canviar la 4.7 per una 4.5, així em queda: 4.0, 4.5, 5.3 i 6.3
 
Moltes gracies a tots per les respostes, ja veig que hi ha dos alternatives , una es 4,7 i despres si navego amb mes vent 4,2 o be una 4,5 i depres una de 4.0
encara no ho tinc clar del tot, la veritat es que la intenció de moment era comprar nomes una vela. i per tant decantar-me per una 4,5. Buff quin lio.per si us ajuda tinc una sailboard free-wave de uns 90L
Salut i bon windsurf
 
Eugeni, jO tinc un set de veles nr d 5, 4.5, 4.0 i una jpfreestylewave de 91, i ara em vui treure de sobre les dues veles, son velles xO fins que no me compri les noves (abril, maig) no les puc vendre...xO et dic ke les tinc mol economiques ( x les dos com a molt 300eur), estan preparades x montar amb un 4.30. I jo he navegat amb elles amb planxa de 91l i mol be. l'unic que mira, de tan en tan, vui renovar, i quan vaig nar a fuerte em vaig enamorar de la np zone i ara me les vui comprar jEJEJ

si vos kuan pugui et faig fotos de les veles ;)
 
Hola , jo tinc . 5.8 . 5.3. 4.7 i 4 pero crec que amb una 4,5 aniria igual que amb la 4,7 . ara no hem facis gaire cas perque soc dels que monto i navego si vaig passat ,m'aguanto fins que no puc mes ,i si falta vent hem foto.
 
Volver
Arriba