En kayak per la costa brava

salvi

Totalwind Hero
El kayak o piragua és una embarcació per tots coneguda... Permet accedir a racons molt xulos de la Costa Brava, com coves (les dues que hi ha a la travessia que vàrem fer sortint de Tamariu són impressionants).

No es pot comparar el kayak amb el wind. Es tracta d'una embarcació molt tranquil.la, de reaccions lentes, per passejar i disfrutar del paisatges i de cales idíl.liques. Recomanable, si no fa vent.

Adjuntos

• IMG_0137.JPG
    IMG_0137.JPG
    214,2 KB · Visitas: 290
  • IMG_0139.JPG
    IMG_0139.JPG
    118,8 KB · Visitas: 287
  • IMG_0136.JPG
    IMG_0136.JPG
    230,4 KB · Visitas: 288
  • pano2.jpg
    pano2.jpg
    2,7 MB · Visitas: 286
el kayak és també una de les meves passions, i a la costa brava som realment afortunats per la espectacularitat de la zona.
tens tot el paratge del cap de creus que és increible, amb penyasegats, coves, i platges solitàries d'aigues transparents. Per els que no tingueu kayak própi, hi ha molts centres de lloguer, en el que pots anar pel teu compte o que organitzen sortides conjuntes, a Llançà, a Cadaqués...

i tot i que com be comentes és un esport tranquil, si pots disfruta un dia d'ones la percepció canvia totalment, al tenir la posició del cos arran de l'aigua, la sensació en el surf és impressionant, els girs són radicals i la menjada d'ones i revolcades també.

Érem un grup de 12 i vàrem fer el trajectes que veieu al mapa de la foto. Unes 3 hores i mitja, ritme molt tranqui.

Hi havia una nena d'uns 7 anys que es va portar com una campiona, vull dir que és un esport que si fa bo és per a tota la família.

El kayak et permet ficar-te pels molts llocs i cales inaccessibles a peu... és clar que a l'agost sempre trobaràs massa llanxes i tal, alguns iots amb la ràdio a tota pastilla (increïble).

El Cap de Creus ho tenim pendent i no trigarem a repetir l'experiència del kayak perquè a mi personalment m'ha agradat molt i intentaré involucrar tanta gent com pugui.

Ah, vam sortir amb kayaks de travessia, uns 4 metres, però perfectament estables.

Aquests dies d'agost he vist surf al país basc, però tamé kayak, concretament un tipus de kayak molt curt que serveix per surfejar.

Poso una foto que vaig prendre.

Aquest tipus de kayak és tancat/estanc, per tant cal dominar la maniobra de l'esquimotatge (donar una volta sota l'aigua sense sortir del kayak).

Crec que són com els que es fan servir en aigües braves de riu, però em consta que alguns porten aleta com les taules de surf...

M'interessa el tema, així que agrairia moltíssim qualsevol comentari o info relacionada.

Adjuntos

• P1090849.JPG
    P1090849.JPG
    511,6 KB · Visitas: 220
Hola Salvi, jo estava molt posat amb aquest tema ja que vaig viure uns anys a Sort i era monitor de kayak i rafting de aigues braves, la marca del kayak em sembla que es Raiot, son especificas per onades i rulos per el riu, es fan competicions. Com a tots els esports hi han diferentes modalitats en kayak son; slalom (kayaks de fibre de vidre) descens kayaks de molt volum per fer rius amb desgel o amb molt volum de aigua, rodeo que es el da la foto per fer trucs com lupings, mortals, rotacions, etc..( cada truc de un nom pero no m'enrecordo).

Jo encara tins el meu kayak pero navego molt poc, al noguera pallaresa.

Jo vaig estar fent cursos de kayak tambe a la base pero era molt aburrit, ja que no te res que veure a barcelona.

Gràcies Carli.

M'agradaria provar el kayak de riu, però ara veig més factible ficar-me en onades com a alternativa al wind, és clar, i fins i tot tenir el kayak a la Base... Però abans hauria de fer un curset per dominar l'esquimotatge.

Entenc que es fa servir el mateix tipus de kayak, si fa no fa, per a riu i per a surf al mar, no?, amb petites variacions com es veu a la pàgina de Riot:
http://www.riotkayaks.com/

Aquí tenim un kayak de surf-surf:
http://www.urkankayak.com/Productos/detallekayaks.php?kayak_pk=109&subtipoMenu=1

carvere.jpg

carver05.jpg

Però tb he trobat altres models de tipus "obert":
http://www.nootka-kayak.com/CAT/detall_art.php?id_article=129

129__66.jpg

salvipardas dijo:
Gràcies Carli.

M'agradaria provar el kayak de riu, però ara veig més factible ficar-me en onades com a alternativa al wind, és clar, i fins i tot tenir el kayak a la Base... Però abans hauria de fer un curset per dominar l'esquimotatge.

Entenc que es fa servir el mateix tipus de kayak, si fa no fa, per a riu i per a surf al mar, no?, amb petites variacions com es veu a la pàgina de Riot:
http://www.riotkayaks.com/

JO et puc enseñar a esquimotar, et poso varios link del youtube.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mireu tu mateix, amb un mati et puc ensenyar

miret una pagina d'uns amics meus del pallars doctorx.org i tens videos de rius que fan.

Saludos

Volver