Equipament contra el FRED

salvi

Totalwind Hero
Es fa dur navegar amb baixes temperatures i la sensació de fred i gelor augmenta amb el vent.

Però si ens equipem bé no hauríem de tenir problema. El tema està en no deixar cap zona exposada a l'aire fred. L'únic hàndicap és que amb guants i escarpins perdem "tacte", però què hi farem?

De guants jo encara no en faig servir, però no ho descarto.

¿Com han anat les primeres navegades hivernals? ¿Heu passat fred? ¿Com anàveu equipats? ¿Quines recomanacions (podem citar marques i models) faríeu?

Jo he de dir que no he passat gens de fred de moment, però amb el termòmetre a 4º encara no m'hi he ficat... brrrrrrr [sorprendido]

Imprescindible per a mi:
-Escarpins "body globe" perdo bastant el tacte en els jibes per que tenen la sola molt gruixuda, en canvi no paso fred als peus. No entra aigua.
-Guants "decathlon" maii havia navegat amb guants i a mes els que em vaig comparar no son de wind si no de submarinisme Son de neopre de 2mm. Home es per tacte pero es guanya en comoditat.
Tenen una pega, com que no son de wind (els de wind porten la part d'abaix oberta per la botavara) s'arruguen una miqueta i el contacte amb la botavara es mes engorros, pero no pases fred.
-Casc "jobe" com tots sabeu pel coco s'escapa la major part de calor del cos i algo ajuda, a mes a l'hivern cuan tenim fred cualsevol cop es mes doloros, o sigui que casco sempre.
-Caputxa no en faig servir, no se si m'agradaria la sensacio.

Casc: Element de seguretat important. Amb el cap no s'hi juga. Guanyo també en sensació de seguretat amb vent fort. No perdo massa sensacions.

Guants: Me n'hauré de comprar uns. Segurament aniré al deca i miraré també els d'altres esports.

Escarpins: No m'agraden, però els que porto em van prou bé. Són uns Oakley. Tenen turmell i uns velcros per ajustar-los bé i que no es moguin gens. Són un número menys del que gasto per a sabates, és important que s'ajustin, no es moguin i no entri ni s'embossi aigua. Perdo tacte i em costa més trobar el footstrap, però no van malament. Tenen la sola fina, important.

Neoprè: El Tribord 4/3 de surf em va força bé. S'ajusta, és elàstic i circula poca aigua per dintre. Si convé me'l poso a sobre d'una licra tèrmica o d'un traje molt fi d'estiu i molt bé.

Gorro-"passamuntanyes": Tribord. Necessari quan fa fred de veritat. S'agraeix la protecció que dóna (cap, orelles, coll...), però una mica el sentit de l'oïda i perds sensacions (els podrien fer amb foradets a la zona de l'orella...).

D'acord es perden sensacions i tacte, però pitjor és passar fred.

De totes formes lo millor per no pasar fred es emigrar a les Canaries

¿Que os parece esto? es un chaleco de neopreno con calefacción, no es broma:

http://tienda.thebigkahuna.es/product_info.php?cPath=101_109&products_id=213

alextxell dijo:
De totes formes lo millor per no pasar fred es emigrar a les Canaries
Eso lo estoy pensando yo desde hace un par de años ayyyyyyy desde que estuve alli que no se me olvida la constancia de la temperatura y de viento,yo con escarpines navego desde septiembre hasta mayo en verano no los utilizo por que me dejan marca del sol , en verano estoy en la playa con arena fina y segura enfrente de casa con los termicos y mola ir descalzo, me he acostumbrado a llevarlos sobre todo en invierno las playas estan mucho mas sucias por los temporales y tambien navego en algunas en las que hay rocas ,pero con lo que no me hago es con los guantes se me hace imposible llevarlos ,ahora estoy esperando el casco veremos si me acostumbro [saludo]

Volver