F2 Rebel 2008

jaume

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Es el modelo que reemplaza a las Guerilla

[imx:322:429]http://www.totalwind.net/galeria/d/11476-1/F2-Rebel-2008.jpg[/img]

[imx:322:429]http://www.windsurfjournal.com/virtual/2/FCKImages/Magazine/Matos/2007/F2Rebel2008/F2Rebel2.jpg[/img]

[imx:668:445]http://www.windsurfjournal.com/virtual/2/FCKImages/Magazine/Matos/2007/F2Rebel2008/F2Rebel3.jpg[/img]

F2 Rebel 2008

Technical specifications Rebel
Rebel 63. Volume : 63 liters. Length : 228 cm. Width : 49,5 cm. Sail range : 2.5 to 4.7.

Rebel 68. Volume : 68 liters. Length : 228 cm. Width : 52,5 cm. Sail range : 3.0 to 5.0.

Rebel 75. Volume : 75 liters. Length : 230 cm. Width : 55,5 cm. Sail range : 3.5 to 5.5.

Rebel 83. Volume : 83 liters. Length : 235 cm. Width : 58,5 cm. Sail range : 4.0 to 6.0.

Rebel 91. Volume : 91 liters. Length : 238 cm. Width : 61 cm. Sail range : 4.5 to 6.5.

In 2008 F2 will be saying goodbye to its legendary Guerilla boards for a whole new wave board range, the Rebel ! It's a versatile board that is radical at the same time and happy in almost any conditions, well, nearly any... Say hello to the Rebel with a cause...

Whether mast high Ho’okipa whitewater walls or cold, chaotic north sea rollers, this boards rebels against the industry’s policy of one board for a certain type of condition only and does it all equally well – see and believe !
“The Rebel is my perfect weapon of choice for all conditions. Even in light winds the rebel 91 now allows me all the gnarly moves I can dream up. Even in the world cup I can now ride a production board... pretty amazing !” Dany Bruch

Features
- Optimized Scoop-Rocker-line – the Rebel starts sliding at lightning speed is easily controllable even at top speed
- Thin rear and sharp rails – thus the angle takes a hold oft he bottom turn and enables every radius.
- Round angles in the front for swift turnarounds and nice loose and snappy for freestyle moves, radical cutbacks and new school wave riding
- An intergradient double concave which turns into a mono concave at the mast step in the undersea boat lets the Rebels 63, 68, 75 and 83 start sliding very early. The double concave in the rear provides much balance and control. The Rebel 91 on the
other hand starts with a V and 61 cm width even earlier.
- Variable positions in the foot loops – thus the board can be individually adjusted to each desire
- A low rounded standing area (dome deck) enables more effective and sensitive foot control
- Weight optimized : A plus in airiness for aerials und leaps
- In the rear area a slim outline for fast rail to rail maneuvers and wave riding at full speed. Further in the front there is a wide,
voluminous nose for a forgiving way of riding at late cut backs and aerials.
- Optimal alignment : The fin was developed for the Rebel – wide application area, a lot of grip at the wave slope, but still loose without lubricating.

Fuente: windsurfjournal
 
Bieeeeeeeeeeeeen!!!
como vayan igual de bien.... El año que viene cambio mi guerilla!!!

[heavy]
 
Yo la llevo como máximo con 5,8 pero cambiando la aleta de serie por una B3 wave onshore de 24 cm. Así sin problema.

[saludo]
 
La JP era algo más rápida y arrancaba un poco antes pero tenía un feeling demasiado rígido y rebotón para mi gusto.

La Rebel es más confortable con chopy, aguanta más viento y en general es más fácil y agradecida. Arranca bien, corre, salta fenomenal y gira de lujo. Además es una tabla dura, se le puede dar caña.

Es una de las mejores tablas que he tenido, no hay queja. Con la JP me lo pasé fenomenal pero era consciente de su handicap. La Rebel me gusta más, no veo motivos para cambiarla.
 
rafa511 dijo:
gracias!
una ultima pregunta con tu 5.7 planeas con 16-18 nudos?
Sí, sin problema. Pero como te he comentado he de cambiar la aleta. La que viene de serie es insuficiente para 5,8.

Y pregunta lo que quieras que no me da pereza escribir [big-laugh]
 
Vicenç dijo:
rafa511 dijo:
gracias!
una ultima pregunta con tu 5.7 planeas con 16-18 nudos?
Sí, sin problema. Pero como te he comentado he de cambiar la aleta. La que viene de serie es insuficiente para 5,8.

Y pregunta lo que quieras que no me da pereza escribir [big-laugh]
pues ya que estamos,tenemos el mismo peso, con 7.5 y unos 110l con cuantos nudos planeas?
 
lopagan dijo:
pues ya que estamos,tenemos el mismo peso, con 7.5 y unos 110l con cuantos nudos planeas?
La vela más grande que tengo es una 6.5 y aunque tengo un anemómetro no lo miro nunca. No sabría decirte los nudos pero arranco con muy poco viento, por eso no me he comprado material de slalom.

Eso sí, con viento marginal yo planeo en plan tortuga y los que llevan velones y tablones de slalom van más rápido.
 
yo con una 117litros y 6.9 de vela planeo con 13-14 nudos aunq tengo q remar un pokillo jajaja

lo de la aleta q se refiere a cambiarla x una mas grande con poko viento y una mas chica con mucho?
 
rafa511 dijo:
lo de la aleta q se refiere a cambiarla x una mas grande con poko viento y una mas chica con mucho?
Yo llevo la rebel 83 con tres velas diferentes y dos aletas:
5,8 -> aleta B3 wave onshore 24 cm.
5 y 4,5 -> aleta maui fin wave 21,5 cm.
 
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