Fracas

wind-carlos

Totalwind Hero
Hola a tots,

Com us van les vacances amb windsurf? Us exlico el meeu cas. Avui despres de pensar-ho i de progressar amb 150L, he comprat una taula a de segona mà, una Naish Titan del 2006, de 126L i una aparell de 4.7. Doncs jo tot emocionat com un nen petit l'he anat a esttrenar (tot i que era de segona ma) a l'aigua. He anat a Pals. Hi havia un bon vent per començar i he pensat que a veure que tal m'anava amb 126, que probablement niria i tornaria, i que ja em compraria un arnes quan anes segur anant i tornant.

Bueno, doncs pujo i...collons, que inestable. Pero pensaba que men sortiria. Doncs res, res de res. He estat 1 hora i 30 minuts a l'aigua sense parar ni un sol moment barallant-me amb les ones amb la taula i amb tot. I res, no he pogut anar, al final he aconseguit aixecar la vela pero tirar endavant res de res, fatal. [fcp]

La sensacio es de fracas total, amb la alegria de tenir material meu propi i tot i despres quin pal me emportat a l'aigua...

Pero bueno, dema hi torno a Pals a veure que tal, ja us explicare pero espero que pugui progressar una miqueta...

Creieu que la eleccio de baixar de volum ha sigut inadecuada? Que opineu?

Gracaies [fcp] [sorprendido]

home, no comentes quin nivell ni quin pes tens, però evidentment si vols millorar has d'anar evolucionant cap a taules més petites, no he navegat mai amb les naish, però no és mala elección, tú tranquil i ja veuràs que mica en mica t'en sortiràs, de totes maneres si veus que no hi ha maneres, doncs fas un pas enrera tornat a agafar confiança amb la 150 lts per tornar més endavant a la 125lts. ànims.

Jo et recomanaria que probesis en aigua plana primer, et costara molt menys, tambe es important fer les coses be, no voler correr a aixecar la vela com sigui, posa la taula ven perpendicular al vent, posa els peus entre el mastil, i centrats respecte l eix longitudinal de la taula. Segur que t en surts.

Trànquil home, que es questió de pràctica. Jo encara vaig amb la meva RDD de 150L, i fa uns dies vaig experimentar la meva primera catapulta [fcp]
Em va dur uns segons entendre com era que l'Estartit estava boca avall. [ojos] No vull ni imaginar-m'ho amb menys litres.

Sempre pots fer com jo, que hi ha dies que quan acabo l'actuació, passo el barret entre la gent de la platja que s'ha descollonat a costa meva.
Ànims [saludo]

En mi opinion cuando una persona decide bajar litros apra evolucionar, debe escoger el material que mejor le vaya, si en tu caso crees correcta la eleccion adelante, todo depende tambien de tu nivel.
Otro apartado muy importante es el spot, Pals esta bien pero quizas te iria mejor Sant Pere Pescador( mi espot favorito para probar material nuevo) ya que es agua planita, buen viento y posibilidad de porca profundidad para practicar water start y otras cosas.

Pero sobretodo es echarle horas, animo y seguro que lo conseguiras.

Jo crec que per volum esta be, no veig massa salt, també depèn del teu nivell i pes. Potser et va sembla inestable per la manega. Com t'han dit entra amb condicions fàcils, 1er li has de agafar el punt al material. Sant Pere amb el fondo tan progressiu que te, fas peu mar en dintre, es un lloc ideal per aixo.

126l es un saltet si vens des de els 150l però amb temps ho tiraràs endavant. Jo he fet el canvi de 150l amb orça a una Fanatic Shark 130l i estic igual que tu. Peró paciència i ganes.

El que trobo just es la teva vela. Per a la meva 130 no recomanen menys de 6.0/6.5, aixi que la teva 126 amb 4.7 ha de fer una bona castanya per muntar-ho, si no al anar amb poca vela, encara et costara mes per tenir poc impuls. En el windsurf, anar lent fa les coses mes difícils ja que cal fer molt mes equilibri.
Un dia de 10/12 nusos prova amb una vela mes gran i veuràs com surts mes fàcil.

Home , comentes que vas sense arnés? es suposa que sense peus als foots?? Si es així jo crec que t'has precipitat.

El mes important es evolucionar ara mateix la 120 es una involució per tu, jo tornaria a la 150 (la 120 t'anirá be mes endevant).

Pero fins que no posis peus als fots i arnes jo no cambiara, si no els poses amb 150 menys amb 120. Cuan começis a pillar el water es el moment de combinar les 2 taules, dic combinar perque penso que poc vent- 150 mes vent 120. Cuan començis a fer-te be amb la 120, ven la 150.(penso que tu peses poc no? la 120 ja será la teva taula gran per barna)

Jo vaig comprar una 120 cuan anava amb 160(amb faiclitat , water, fossttraps i arnes), i al principi no podia amb ella, casi la tiro al container...

Ara la 160 ja no la tinc y la 120 hem dona una tranquilitat alucinant, fins i tot amb 8 metres.

Només has perdut una batalla , no la guerra... [heavy]

Salut!

Hola un altre cop,

Gracies per les respostes, la veritat és que algo m'han animat.

Not, amb 150 no planejo, o sigui, em poso el arnès i intento posar-me en posició de planejar, però no ho he aconseguit lograr. Pero ara amb la de 150 ja no puc fer res, no era meva, me la deixaven i el meu amic se la ha vengut... [fcp]

Adawind, gracias por los ánimos.

La taula es te 65 cm de màniga, i ha sigut un bon canvi... Hi vaig anar ahir a Pals un altre cop i estava molt passat, molta ona i el vent, 18-25 nussos. Demà o passat segur que hi tornaré i tornare a barallarme, pero creieume, em pujo, poso els peus perfectes, amb el mastil entre mig d'ells, la taula a 90º del vent, drisso amb el pes del cos, un cop la tinc mig aixecada, si de mentres no m'he caigut, intento agafar la vela i just en aquest moment de posar-me en marxa, la taula se menfonsa o la vela se m'escapa o estic massa als cantos i em caic...

Porto nomes un parell de hores amb la taula, i ja us dic que continuaré barallant, pero el problema és que al cap de estar una hora o hora i mitja sense parar ni un moment acabo rebentat..

Gracies a tots pels consells, pero el que no puc fer es canviar-me de taula, és nova i no en tinc altre, suposo que tart o dora n'aprendre amb aquesta, em frenara potser el procedir´, pero aprendré, no?

Gràcies [qpasaneng2]

Hola wind-carlos, sigo pensando lo mismo para meterte con ese material en Pals, con olas y vientos de esa fuerza, lo unico que consigues es cansarte y fatigarte, quieras o no eso te impedira evolucionar, empieza por cosas faciles, mar plano y 16 nudos de viento son geniales, esas son las condiciones para poder motivarte y conseguir progresar.

Mira te explico mi caso, debido a unas oposiciones y problemas perosnales llevo sin poder meterme en el agua desde hace 1 año y unos cuantos meses y ahora estoy pensdiente de que me llegue mi nuevo material para empezar, pues cuando lo deje mi nivel era medio tirando alto, por que le metia muchas horas pero ahora mismo debe ser nefasto, lo primero que hare es ir algun sitio tranquilo pero con viento para empezar a motivarme y recordar como se hacia todo.

Animo, paciencia y dos cojones [punk.gif]

NO WIND, NO FUN

El windsurf és com la bicicleta, no s'oblida mai.

Després d'una temporada d'inactivitat... et reenganxes i de seguida li tornes a agafar el tranquillu.

Nooooooooois!

Despres de 4 dies de anar a Pals, unes 10 hores, ja hi vaig ja! Estic molt il·lusionat, em pensava que hauria de revendre el material i veig que no. La taula és molt inestable, te 65cm de màniga, i 126L, és molt inestable. Pero he agafat uns dies que hi havia bon vent i poces ones i anava molt bé. El problema es en virar o fer una trasluchada... [fcp] aqui es on fallo... També el que em pasa es que hi han coses que no entenc, i comportaments de la taula que no entenc i que podrieu ajudar-me a assimilar-los.

Per començar dir que la taula, comparada amb la de 150 o 180, es que a part de que no hi ha diferencia, es nota molt els peus, com es pot cantejar, es nota MOLT. Despres no se que pasa, que quan estic cenyint, la punta de la taula se m'enfonsa i no se perque, el que faig es: màstil endavant, cos flexionat per aguantar la potencia i tirat cap enderrera el cos i de sobte tancar fort la vela per agafar més velocitat i no se perqué, la punta de la taula se menfonsa i he de obrir la vela de cop perque sino em puc fotre la hostia del segle, ja que la punta de la taula va com summergida, a vegades obro i torno a intentar tancar la vela i a vegades la punta surt a la superficia i aleshores si que vaig ràpid i he arribat a sentir com la taula anava com estranya, com si deixes de arrossegar-se per el mar i començes a "volar" o no se com dir-ho i agafo molta velocitat, pero m'espanto i em tiro [goofy] [fcp]

Despres el que em pasa es que em costa mot girar, i si no puc girar, torno a drissar per tornar i no se perque, NO PUC TORNAR A LA PLATJA!!! En serio, no se perque, pero em sento imbècil, perque no sabeu les nedades que porto fetes desde mes lluny de les boies a la platja... [fcp] Ara això si, se m'estan posant unes esquenes que ni el Phelps ni ningú! [roto2rie.gif]

Bueno, a veure si em podeu donar uns consellets que ho agraïria molt!

Gràcies a tots i bon vent! [000203E9.gif]

"he arribat a sentir com la taula anava com estranya, com si deixes de arrossegar-se per el mar i començes a "volar" o no se com dir-ho i agafo molta velocitat, pero m'espanto i em tiro"

Aixó es cuan començes a planejar, es així com has de anar per cenyir. [applaudit]
Cuan vas aixi no s'enfonsa la proa no?

jajaja, jo també ho crec, pero es que vaig massa rapid amb aquesta taula.. QUant em pasa aixo és quant la taula ja ha sortit de la aigua i tiro el màtil una mica cap endavant. Es INCREIBLE i això que vaig sense arnès i que son 10-15 segons i com a molt 30 segons, pero qant em caic, m'haurieu de veure, començo a cridar com un boig! jaajaja.

EL que de veritat em preocupa és que no se com tornar i despres, quina és la tècnica més fàcil per girar? teniu en compte de que orto una taula petita i amb poc volum (per a mi), ja que no se girar ara mateix, és molt trist.
Lo de tornar no ho entenc, perque anar, hi vaig perfectement, pero tornar nose perque pero o ho aonsegueixo...

Ah, i creieu que si hi vaig uns 5 dies més en tot l'estiu podré arribar a anar i tornar i girar perfectament (trasluchada i virada)? Perque si es així al setembre podria anar pensant en comprar-me un arnès.. [ojos]

Digueu-me algo a veure sobre aquestes 3 dubtes, que ho necesito quan abans, a veure si ho puc posar en pràctica...

Moltes gràcies, de veritat! [smilie=worship2.gif]

ummm i prque no t'acostes a a gola del fluvia i et fas una clase de 2h?? amb el nivell que tens ara t'ensenyaran molt.

wind-carlos dijo:
Ah, i creieu que si hi vaig uns 5 dies més en tot l'estiu podré arribar a anar i tornar i girar perfectament (trasluchada i virada)? Perque si es així al setembre podria anar pensant en comprar-me un arnès.. [ojos]
Si en 5 dies ets capaç de girar perfectament (Trasluchada i virada), com comentes, es que ets un fiera... [punk.gif] Tan de bo jo progresses tant ràpid com tu...
Ànims i no esperis al setembre per l'arnes. Ja podries començar a intentar enganxar-te ara.

T'ho diu un que encara esta mes verd que tu... [risas]

crobol dijo:
wind-carlos dijo:
Si en 5 dies ets capaç de girar perfectament (Trasluchada i virada), com comentes, es que ets un fiera... [punk.gif] Tan de bo jo progresses tant ràpid com tu...
Ànims i no esperis al setembre per l'arnes. Ja podries començar a intentar enganxar-te ara.

T'ho diu un que encara esta mes verd que tu... [risas]
Ai! Merda! Me equivocat, volia dir 15 dies, unes 30-40 hores.. Amb aquestes hores, creieu que puc arribar a tornar (que crec que el proxim dia ja podria començar a fer-ho) i trasluchas sense planejar (aqui es on em passare la majoria de hres.. [fcp] )?

Lo del arnes ni de broma... Primer vull saber anar i tornar amb aquesta taula, beachstart (que el tinc a punt) i despres ja intentaré el planeig peo cap al setembre..no? jaja

Gracies per les respostes, ja us esplicare que tal vaig progressant.. [heavy]

home millor que tornis abans de 15 dies, sino la familia es preocupará... [meparto]

Tranquil home el mes important ara es que aprenguis a anar i tornar al mateix lloc.

Tornar a port sempre es el 1er objectiu.

L'arnes compra'l ja (be a la que puguis), les primeres catapultes amb arnes son las mes memorables [goofy]
T'el poses i t'enganxes cuan tinguis oportunitat, si no el portes posat segur que mai no ho probarás! [bonk]

Hola windcarlos

Si la proa se hunde es por que llevas los pies demasiado adelantados, para drizar poner un pie a cada lado del mastil está bien, pero a la que la tabla empieza a andar ya hay que retrasarlos, y a medida que empiezas a coger velocidad hay que retrasarlos todavía más, trata de ponerlos todo lo cerca que puedas de los footstraps.

Y lo del arnes lo necesitas yaaaaa, al ir enganchado de la vela te cansaras mucho menos y podras estar mas horas en el agua, el unico inconveniente las catapultas, pero todos hemos pasado por eso.

Si quieres te puedo regalar un arnes del decathlon para empezar, es de cintura pero ya te aviso que está bastante usado y puede que te quede pequeño ya que yo soy bastante delgado.

Holaaaa!

Enrike, gracias por solucionarme el problema de la proa, a pesar de que cuando empiezo a coger velocidad ya me tiro hacia atrás, pero lo que pasa es que si me tiro atrás, al lado de los footstraps, la tabla me hace como un spin out o como que se me desvia de la ceñida y no se que pasa...

Lo del cansancio es verdad, es que no puedo. Cuando ya llevo 1 hora, no puedo mas, estoy super fatigado, intento auantar hasta que llevo 1 hora y media y paro de lo fatigado que estoy. El otro dia despues de 1h 30m sin parar me estiré un momento y me dormí de lo fatigado que estaba [roto2gay.gif]

No lo encontrais muy precipitado ir ya a por el arnés si aun no se ni virar/trasluchar, ya me sale mas o menos volver y no se el water?

Gracias [smilie=worship2.gif]

Volver