Hay "webs"? [Accessoris Neopre per a no passar fred]

silent

Totalwind Superhero
Sembla que a última hora ha aparegut una previ de tramontaneta per demà. Pega: 9-10ºC [yikes] . Algú s'atreveix? Jo estic temptat, es que l'hivern passat, veient com alguns navegaven en condicions extremes em vaig equipar amb escarpins (sempre reticent a fer-los servir), lycra térmica màniga llarga i els 3ers guants (a veure si aquests són cómodes). També vaig comprar això:

http://es.decathlon.com/tops-deportes-nauticos-windsurf-top-neo-pasamontanas-id_DUP11600_8113866.html

i això

http://es.decathlon.com/product-id_8022993.html

I amb tot això tinc ganes de veure si mantinc els "webs" prou calentets per navegar...

ostres jo crec que amb aixo no pasaras gaire fred, si mes no al cap, jo crec que el pitjor del fred es a les mans, jo em vaig comprar unes manoples fa anys i es imprescindible per mi, si no m es impossible navegar. [roto2rie.gif]

El passamuntanyes per windsurf del Decathlon crec que es aquest :
classic_asset_11781681.jpg

http://es.decathlon.com/pasamontanas-surf-id_pasamonta%C3%B1as_8044062.html

De totes maneres no crec que passis gens de fred amb els altres. Ja ens explicaràs l'experiència. De moment t'esperem aquí ben calentons fent un cafè mentre tu naveguis... [big-laugh]

crobol dijo:
El passamuntanyes per windsurf del Decathlon crec que es aquest :
classic_asset_11781681.jpg

http://es.decathlon.com/pasamontanas-surf-id_pasamonta%C3%B1as_8044062.html

De totes maneres no crec que passis gens de fred amb els altres. Ja ens explicaràs l'experiència. De moment t'esperem aquí ben calentons fent un cafè mentre tu naveguis... [big-laugh]

Si aquest ja el vaig veure, pero gairebé no te coll i havia vist alguns "de marca" del tipus pasamuntanyes cosit a una armilla i em semblava genial: : calor extra al cos, protegeix el cap i impedeix que entri aigua pel coll. Vaig comprar el passamuntanyes de submarinisme a falta de trobar un d'aquests. Aquest any decathlon en té un i no m'ho vaig pensar. Ah! i a més a més tinc el casco de EVA+neopré: igual paso calor i tot al cap!! [big-laugh]

La lycra també es de decathlon i ja la vaig provar: perfecte, molt més calent que amb la que tenia abans (semblant però màniga curta). També dona molt més comfort sota el neopré.
Els guants i els escarpins son de GUN. De guants ja n'he provat de submarinisme (fracàs total, calents però grip nul i els avantbraços s'agarroten de seguida; vaig tallar les palmes per fer més grip, però mai ho vaig provar). També he provat uns de vela del decathlon de neopre fi i pell: suportables, però també agarroten els avantbraços. Els jubilo perque s'estan trencant i em van petits el que em fa fer més força i ajuda a agarrotar l'avantbraç. Aquests de GUN son finets i de talla adequada/una mica gran i espero que això ajudi a millorar el grip. Si no, hauré de provar els de submarinisme retallats o manoples que sembla que funcionen acceptablement.
Els escarpins son d'estiu (2-3 mm). Així em servien per Pozo i crec que ajudaran a l'hivern sense ser massa engorro. A Pozo van complir la seva funció de facilitar entrada i sortida i salvar els peus de les pedres: ferides = 0. Però es veritat que dificulten ficar i treure els peus dels straps; acceptables per slalom, pero per onades son un handicap.

Ja us explicaré que tal...

je je es per posar salsa de fet no fa tan fred! Dimecres passat s'estaba prou be a malgrat (clar que no es el mateix que a por amb tramuntana). [bonk]

Doncs sento la decepció, però al fnal no hi vaig anar. Em vaig aixecar a primera hora i la previ s'havia desinflat i no bufava, així que amb el fred que fotia em vaig tornar a ficar al llit [ojos] Al final, segons el busca, crec que només va bufar la tarda al delta i tan lluny amb aquella previ normaleta i freda en feia pal... Un altre dia... [roto2gaydude.gif]

Ahir ho vaig provar. Just vaig navegar una estona a Empuriabrava doncs el vent no va acabar de entrar i em vaig mullar poc, pero com a prova val. Temperatura ambient 10-12 graus.

L'armilla amb caputxa va realment be per protegir-te del fred. Protegeix molt be del vent (del poc que hi havia). La sensació quan caus a l'aigua es una mica extranya pero protegeix prou be. Vaig caure poc sense submergir el cap gaire. La poca aigua que va entrar no la notes fins que arriba al final de l'armilla, una mica raro acostumat a notarla per l'equena, però millor. A tenir en compte que val la pena vestir-se amb cura per no fer arrugues. Amb tanta capa vas una mica "embutit" i perds flexibilitat, però compensa de llarg.

Els guant no m'els vaig possar i realment no feien falta. Els escarpins tampoc els vaig fer servir, no eren imprescindibles, s'aguantava, però al cap d'una estona els peus fan una mica de mal quan camines per terra i hi ha pedretes o et dones un cop, com si es sensibilitzesin, però fred fred no tenia.

Recupero aquest post ara que entren tramonanes fredes de debó i tinc una mica més provat el cold quiver.

Diumenge, dilluns i dimarts vaig navegar a França i Por de la Selva. El fred no era molt intens, uns 10 graus, però em va permetre provar guants, armilla amb caputxa i escarpins.

Confirmat: armilla+caputxa Decathlon va de PM! Protegeix cap i cos. Inconvenient: un cop posat, només et pots treure la caputxa i deixarla "penjant" a la nuca. A més a més, quan caus, si entra aigua pel forat de la cara cau per sota l'armilla i t'arriba al cos directament, però aixó és com si t'entra pel coll del traje. L'any passat vaig provar només caputxa, sense armilla cosida i també va molt bé, es més cómode si te la vols treure però es descolocava el coll i em donava el vent a la nuca. La caputxa en qualsevol de les 2 opcions marca la diferència, tot i que pels dies més freds millor amb la que porta armilla.

Guants Gun: molt millor que el que havia provat fins ara, especialment gràcies a la nova botavara de diàmetre reduit. De totes maneres, segueix havent-hi una diferència important a portar les mans despullades. Crec que el millos són les manoples.

Peus: el gran descobriment. Em vaig comprar uns escarpins Gun d'estiu que ja havia provat a Pozo per protegir-me de les pedres. Costaven de posar i treure; el seu us es factible però realment molesten especialment en onades que necessites molta agilitat de moviments i "tacte" als peus. El gran descobriment ha esta provar uns mitjons del decathlon de submarinisme sense sola rígida, només neopré de 2mm. Conserves moltísima sensibilitat i llibertat, practicament no rellisques i els peus entren molt be als footstraps, la pega es que també surten molt bé i pots tenir algún problema en algun salt si se't surten. Com que no tenen cintes ni fixacions el "truco" es agafar-los UNA TALLA MES PETITS, així queden apretats i es mantenen prou be al seu lloc. Com que no tenen sola es previsible que si camines amb ells es desgastin ràpid, però costen 8-9 euros!! Vaig quedar molt satisfet: protegit però amb peus sensibles!!!

Espero que a algú li sigui d'utilitat per navegar algun dia més o per aguantar més estona a l'aigua!!

silent dijo:
el "truco" es agafar-los UNA TALLA MES PETITS, així queden apretats i es mantenen prou be al seu lloc. Com que no tenen sola es previsible que si camines amb ells es desgastin ràpid, però costen 8-9 euros!! Vaig quedar molt satisfet: protegit però amb peus sensibles!!!

Espero que a algú li sigui d'utilitat per navegar algun dia més o per aguantar més estona a l'aigua!!

Aixó suposo que es la clau, perque jo els tinc pero hem rellisquen molt els peus a dins.

not dijo:
silent dijo:
el "truco" es agafar-los UNA TALLA MES PETITS, així queden apretats i es mantenen prou be al seu lloc. Com que no tenen sola es previsible que si camines amb ells es desgastin ràpid, però costen 8-9 euros!! Vaig quedar molt satisfet: protegit però amb peus sensibles!!!

Aixó suposo que es la clau, perque jo els tinc pero hem rellisquen molt els peus a dins.

Ho havia llegit, per això ho comentava. La idea la vaig tenir arrel de fer servir una "tobillera" d'aquelles cutres color carn: no es movia gens i els peus entraven molt be als footstraps. Fins i tot vaig pensar a tallar el talo si es movien massa perque ajustesin mes, pero ara per ara realment crec que no cal.

Precisamenteme compré unos pero de surf el otro dia

Van muy bien aunque es cierto que resbalan un poco al menos con la slalom donde la posición es mas forzada, a ver con tabla pequeña donde la posición es mas vertical.

Quizás tenia que haber cogido na tallama menos.

Lo bueno de este modelo es que la suela es mucho mas resistente que los de submarinismo.

zoom_asset_11781676.jpg

Recomano els de surf, amb separació del dit gros, doncs eviten que el teixit "roti" al voltant de la secció del peu.
Es guanya molt contacte.
I evitar els que estiguin massa reforçats a la punta del peu (per raons obvies)

Salut,

Aviat no fara falta, però per l'any que ve... he trobat la sol·lució definitiva per les mans!!:

IMAG0119.jpg

IMAG0118.jpg

Aquest dilluns a Pals una bona estona a 10 graus i cap problema!! Qualsevol guant de neopré val, aquests son uns de submarinisme que deuen tenir minim 3mm que tenia per casa feia anys sense aprofitar. Amb aquest gruix, els dits sense preformar i amb la palma de neopre... imposible fer-los servir, els avantbraços es contracturaven deseguida i el grip era molt dolent. Els vaig retallar la palma i no va ser prou. Fins que no vaig retallar els dits fins quasi la punta no han donat bon resultat. És fonamental deixar els dits descoberts per tenir un bon grip i no cansarse. A més a mes pots treure els dits per fer un nus o altres coses que requereixen tacte.

També vaig descobrir que la armilla amb caputxa te una pega: com que vas amb el cap girat, el coll es cansa molt doncs fa força constantment per girar el neopré del coll. Seria un avantatge per la caputxa "suelta", gira i no cansa tant, tot i que no abriga tant el clatell.

Eric / wind dijo:
Bona solucio, pero pels 15€ que valen les manoples amb palma oberta de Mystic, compensa mes fer la inversió.

La avantatge de les manoples es que ajudante amb les dents, es molt facil posarte y treuret els dits de la manopla mentres navegues.

Coi, no sabia que eren tan barates, sent de marca.... Els guants els tenia per casa [ojos]

Volver