Información sobre aletas

Enrike

Totalwind Hero
Mensajes
2.408
Puntos
0
Ubicación
Barcelona
He encontrando esta página de JP que contiene unas tablas tipo excel en las que se puede calcular el tamañano de la aleta en función de los litros de la tabla y el rango de vela.

Claro esta pensado para las tablas JP pero supongo que más o menos será lo mismo para el resto.

http://www.jp-australia.com/2008/index.php?id=69&L=3
 
La meva experiència és que certes aletes són més propenses que altres a fer spin out.

Per mi les aletes que ofereixen més seguretat en aquest sentit són les de tipus wave o freewave/freemove, aletes amples i corbes.

En canvi, crec que les aletes primes i rectes són més propenses al spin out.

Ja sé que hi ha altres factors que poden provocar spin out (un tema per a un altre post) però l'aleta hi juga tb el seu paper...

És interessant la recomanació de l'Enrike... aniré consultant la web.

salutacions,
salvi
 
Reprodueixo una info que ens donava el shaper Paco Reyes a l'antic fòrum:


No es cuestión de calcular, ya que en este deporte lo que vale para una persona quizás no le va tan bien a otra...

Existen más o menos unas medidas determinadas primeramente por la vela, ya que el volumen de la tabla va a ir determinado por la vela máx. que puedas montar, y segundo por el tipo de tabla y las condiciones en que naveguemos.

Pero por ejemplo, a una tabla mixta Wave/style de 93 Litros, montaríamos
con 6m de vela, 28 cm;
con 5m, 24 cm;
y con 4m, 20 cm.

Sin embargo para una tabla de slalom de 105 litros con 6 m. podriamos montar
34cm;
con 5 m, entre 28 y 30 cm,
pero iríamos muy incómodos con 4m de vela.

También entraría en juego el peso del navegante, aunque no mucho porque el peso también determina la vela que necesitamos, por tanto el baremo principal sigue siendo la vela.
 
Màrius Solà E-79 tb ens donava la seva opinió. reprodueixo:

A vegades vas passat de taula i penses que t'has de comprar una de mes petita... potser sí, però prova primer un aleró mes petit i potser t'estavies molts €€€.

1) Per Slalom amb taula 106l i vela 7,5m, cambers, porto 36Cm recte (per anar amb F4 F5).

2) Per Freemove SuperX Taula de 96l i vela 6,6m porto 33Cm un pèl de corba (per F4-F5).

3) Per Freestyle i taula 100l porto aletes 23Cm ample per 6,5m i 5,8m (per F4) i 19Cm ample per 5,2m i 4,7m.

4) Amb onades 80l porto 22Cm per 5,2m; i amb 72l, 20Cm per 4,7m, 4.0m i 3.5m.

No us guieu per les mides de les aletes de freestyle: són aletes extremadament curtes i amples, nomes útils per taules de freestyle i per fer maniobres de "derrapar".

En general les aletes totalment rectes són més ràpides però no ajuden a girar (slalom).

Les rectes que fan una mica de corba al final són les ideals pel 90% dels windsurfistes, corren i deixen girar bé (freeride, freemove).

Les aletes de wave no corren, però no ho pretenen, permeten girs fulminants a l'onada.
 
URI afegia més llenya al foc. Reprodueixo:

Hola,

Realment és un tema molt personal i n'has de provar moltes per veure quina és la ideal per tu o aquelles que et van millor. I com que la majoria no podem comprar mil aletes, el millor que pots fer és anar intercanviant aletes amb els teus companys fins que provis diferents combinacions de vela, taula, posició de footstraps i base, condicions meteorològiques, etc.

Com que hi ha tantes variables, penso que el millor és anar amb coses polivalents, però raonables, per exemple a mi m'agraden les aletes molt potents, mai m'agrada tenir la sensació que derrapo, m'agrada anar allà on apunto.

Et faig una reflexió i a partir d'aquí tries:

En el disseny d'una aleta intervé:

- tipus de material o combinació,

- rake (inclinació proa-popa),

- twist (deformació lateral),

- superfície, que ve determinada per amplada i longitud (calat real),

- i duresa (molt important per aletes llargues).

Bé i a part ho comprovem amb la nostra taula i escollim segons mobilitat en el caixetí si és us-box, distància respecte footstraps del darrera, etc.

Si navegues a Catalunya, t'aconsello aletes on-shore per taula curta, encara que la tramuntana entri per condicions side-shore (aletes més estretes) realment no se'ns forma una onada surfejable pel que estan pensades aquestes aletes la majoria dels dies que naveguem.

Aletes de sèrie o de marques reconegudes o bé custom. Està clar que la millor serà la custom, i les peles! Però hi ha aletes de sèrie que funcionen prou bé, i sovint crec que l'error és humà i no en el material.

Aletes que no són custom i de marques reconegudes, si són cares passo!

Van bé però no val la pena el preu! Per planxa curta sóc partidari d'una cosa còmoda i que permeti girs ràpids. Per slàlom o fórmula, una aleta custom pot ser més important que la taula.
 
Volver
Arriba