LLibres de Mar

windmataro

Usuario
Mensajes
11
Puntos
0
Benvolguts windsurfistes,
No se si es el lloc ideal per penjar aixó, però per com que penso que ademes de windsurfistes som navegants i per si algu l'interesa ahi va eso:

En David, home de mar fins a la médula, que habitualment col.labora amb mi fent de instructor, m'ha enviat, arran d'un altre tema, una llista comentada de llibres relacionats amb el mar i la navegació a vela:

LLIBRES DEL MAR
DE LECTURA MOLT RECOMENABLE

Els quatre d’en Bernard Moitessier (per ordre en que els va escriure):
- Un vagabundo de los mares del sur: les seves primeres experiències com a navegant i vividor.
- Cabo de Hornos a la vela: el títol ja ho diu tot, i en solitari. Un desafiament!
- El largo viaje: descriu la primera volta al món en solitari i sense escales a vela. 10 mesos sense tocar terra.
- Tamata y la Alianza: autobiografia. El millor dels quatre!

- ¡Eh, petrel! (Julio Villar): en Julio va ser el primer espanyol a donar la volta al món a vela i en solitari. 5 anys de somni queden plasmats en un llibre que llinda entre la prosa i el poema. El millor llibre que mai m’he llegit!
- Hasta donde me lleve el viento (Eduardo Rejduch de la Mancha): navegant transmundista.
- Magallanes. La Terra és rodona (Jean-Michel Barrault): el viatge de Magallanes i que va acabar-lo Juan Sebastián Elcano. El vaig trobar molt interessant tan per la navegació com per com confeccionaven la cartografia. Molt ben escrit.
- Historias de un vagabundo de la mar (Avel•lí Bassols): navegant transmundista.
- Náufrago voluntario (Alain Bombard): experiment d’un químic sobre la supervivència al mar, ell mateix en persona atravessa l’Atlàntic amb un bot a la deriva i un kit de supervivència. Ara és fabricant de bots d’emergència.
- La longitud (Dava Sobel): història de com els navegants de fa segles volien saber la seva posició al mar. Com a navegant i topògraf el vaig trobar molt bo.

De l’Alberto Vázquez-Figueroa, per a mi el millor escriptor que mai he llegit:
- Bajo siete mares: volta al món en veler. Fluix perquè va ser el seu primer llibre.
- Bora Bora: navegació pel Pacífic i vida dels polinesis.
- Cienfuegos: història dels viatges de Colom des de dins. Tota la sèrie és molt bona. (Cienfuegos. / Cienfuegos II. Caribes. / Cienfuegos III. Azabache. / Cienfuegos IV. Montenegro. / Cienfuegos V. Brazofuerte. / Cienfuegos VI. Xaraguá.)
- Piratas: el títol ja ho diu tot.
- Negreros: el títol ja ho diu tot.

LLIBRES QUE TENEN EL SEU CERT INTERÈS

NAVEGANTS I REGATISTES

D’en Joshua Slocum, el primer gran navegant en solitari de la història:
- El viaje del "Liberdade".
- Navegando en solitario alrededor del mundo: primera volta al món en solitari.

D’en Vito Dumas, el segon gran navegant en solitari de la història:
- Sólo, rumbo a La Cruz del Sur.
- Los cuarenta bramadores.

- Memorias de alta mar (Éric Tabarly): autobiografia d’un campió.
- Miedo a la oscuridad (Albert Bargués i Francesc Cusí): travessa de l’Atlàntic.
- El último desafío (José Luis de Ugarte): regata Vendée-Globe (volta al món en solitari i sense escales).
- El último paraíso (Miloslav Stingl): relats de viatges pel mar, però és dolent.
- La vuelta al mundo del "Gipsy Moth" (Francis Chichester): Dolent.
- Aventura a toda vela (Santiago González Zunzundegui): família transmundista.
- Rumb a un somni (Francesc Cusí i Jerònia Vidal): navegants transmundistes.
- Survive the savage sea (Dougal Robertson): família de nàufrags en un bot.
- Sailing in a sieve (Glyn Roberts): dos amics naufraguen amb el veler.
- Felicidad en la mar (France i Christian Guillain): una parella amb un bebè embarranquen a la desembocadura de l’Ebre.

INFORMACIÓ DE NAVEGACIÓ I/O REGATES

- Táctica de regatas (Manfred Curry): el títol ja ho diu tot.
- Manual del reglamento de regatas (Luís Montalbetti): tècnic de vela.
- Emergencia a bordo (Neil Hollander i Harald Mertes): trucs per emergències.
- Apuntes de meteorología (Agustín Jansá): el títol ja ho diu tot.
- Els núvols (M.Grimalt, J.Martín i Francesc Mauri): tot sobre núvols.

CLÀSSICS

- The Kon-tiki expedition (Thor Heyerdahl): gran aventurer que creua l’oceà Pacífic d’est a oest en un bot construït per ell mateix per a demostrar que les illes del Pacífic podien haver estat colonitzades pels primers habitants del continent sud-americà.
- Moby Dick o la balena (Herman Melville): persecució obsessiva de la balena.
- Cuentos de los mares del sur (Jack London): pescadors del Pacífic.
- El viejo y el mar (Ernest Hemingway): un vell pescador finalment agafa un grandíssim peix que li permetrà sortir de la pobresa.
- Relato de un náufrago (Gabriel García Márquez): nàufrag en una balsa.
- Robinson Crusoe (Daniel Defoe): vida d’un nàufrag.
- El rem de trenta-quatre (Joaquim Ruyra): no el recordo, ho sento.

ALTRES

- La mar es mala mujer (Raúl Guerra Garrido): un pescador fa bona pesca.
- Captain Cook (John Merret): parla dels 3 viatges d’en James Cook.
- La eterna vela (Camil Busquets i Vilanova): vaixells antics.
- Son de mar (Manuel Vicent): vida d’un vell llop de mar.
- Los viejos marineros (Jorge Amado): no el recordo, ho sento.

Agrairé que es donin altres opinions, recomanacions i/o crítiques!
 
Hola, un libro que incluiría y que es muy bueno es:

EL CAZADOR DE BARCOS
de Justin Scott

Saludos
 
windmataro dijo:
Benvolguts windsurfistes,
No se si es el lloc ideal per penjar aixó, però per com que penso que ademes de windsurfistes som navegants i per si algu l'interesa ahi va eso:

En David, home de mar fins a la médula, que habitualment col.labora amb mi fent de instructor, m'ha enviat, arran d'un altre tema, una llista comentada de llibres relacionats amb el mar i la navegació a vela:

LLIBRES DEL MAR
DE LECTURA MOLT RECOMENABLE

Els quatre d’en Bernard Moitessier (per ordre en que els va escriure):
- Un vagabundo de los mares del sur: les seves primeres experiències com a navegant i vividor.
- Cabo de Hornos a la vela: el títol ja ho diu tot, i en solitari. Un desafiament!
- El largo viaje: descriu la primera volta al món en solitari i sense escales a vela. 10 mesos sense tocar terra.
- Tamata y la Alianza: autobiografia. El millor dels quatre!

- ¡Eh, petrel! (Julio Villar): en Julio va ser el primer espanyol a donar la volta al món a vela i en solitari. 5 anys de somni queden plasmats en un llibre que llinda entre la prosa i el poema. El millor llibre que mai m’he llegit!
- Hasta donde me lleve el viento (Eduardo Rejduch de la Mancha): navegant transmundista.
- Magallanes. La Terra és rodona (Jean-Michel Barrault): el viatge de Magallanes i que va acabar-lo Juan Sebastián Elcano. El vaig trobar molt interessant tan per la navegació com per com confeccionaven la cartografia. Molt ben escrit.
- Historias de un vagabundo de la mar (Avel•lí Bassols): navegant transmundista.
- Náufrago voluntario (Alain Bombard): experiment d’un químic sobre la supervivència al mar, ell mateix en persona atravessa l’Atlàntic amb un bot a la deriva i un kit de supervivència. Ara és fabricant de bots d’emergència.
- La longitud (Dava Sobel): història de com els navegants de fa segles volien saber la seva posició al mar. Com a navegant i topògraf el vaig trobar molt bo.

De l’Alberto Vázquez-Figueroa, per a mi el millor escriptor que mai he llegit:
- Bajo siete mares: volta al món en veler. Fluix perquè va ser el seu primer llibre.
- Bora Bora: navegació pel Pacífic i vida dels polinesis.
- Cienfuegos: història dels viatges de Colom des de dins. Tota la sèrie és molt bona. (Cienfuegos. / Cienfuegos II. Caribes. / Cienfuegos III. Azabache. / Cienfuegos IV. Montenegro. / Cienfuegos V. Brazofuerte. / Cienfuegos VI. Xaraguá.)
- Piratas: el títol ja ho diu tot.
- Negreros: el títol ja ho diu tot.

LLIBRES QUE TENEN EL SEU CERT INTERÈS

NAVEGANTS I REGATISTES

D’en Joshua Slocum, el primer gran navegant en solitari de la història:
- El viaje del "Liberdade".
- Navegando en solitario alrededor del mundo: primera volta al món en solitari.

D’en Vito Dumas, el segon gran navegant en solitari de la història:
- Sólo, rumbo a La Cruz del Sur.
- Los cuarenta bramadores.

- Memorias de alta mar (Éric Tabarly): autobiografia d’un campió.
- Miedo a la oscuridad (Albert Bargués i Francesc Cusí): travessa de l’Atlàntic.
- El último desafío (José Luis de Ugarte): regata Vendée-Globe (volta al món en solitari i sense escales).
- El último paraíso (Miloslav Stingl): relats de viatges pel mar, però és dolent.
- La vuelta al mundo del "Gipsy Moth" (Francis Chichester): Dolent.
- Aventura a toda vela (Santiago González Zunzundegui): família transmundista.
- Rumb a un somni (Francesc Cusí i Jerònia Vidal): navegants transmundistes.
- Survive the savage sea (Dougal Robertson): família de nàufrags en un bot.
- Sailing in a sieve (Glyn Roberts): dos amics naufraguen amb el veler.
- Felicidad en la mar (France i Christian Guillain): una parella amb un bebè embarranquen a la desembocadura de l’Ebre.

INFORMACIÓ DE NAVEGACIÓ I/O REGATES

- Táctica de regatas (Manfred Curry): el títol ja ho diu tot.
- Manual del reglamento de regatas (Luís Montalbetti): tècnic de vela.
- Emergencia a bordo (Neil Hollander i Harald Mertes): trucs per emergències.
- Apuntes de meteorología (Agustín Jansá): el títol ja ho diu tot.
- Els núvols (M.Grimalt, J.Martín i Francesc Mauri): tot sobre núvols.

CLÀSSICS

- The Kon-tiki expedition (Thor Heyerdahl): gran aventurer que creua l’oceà Pacífic d’est a oest en un bot construït per ell mateix per a demostrar que les illes del Pacífic podien haver estat colonitzades pels primers habitants del continent sud-americà.
- Moby Dick o la balena (Herman Melville): persecució obsessiva de la balena.
- Cuentos de los mares del sur (Jack London): pescadors del Pacífic.
- El viejo y el mar (Ernest Hemingway): un vell pescador finalment agafa un grandíssim peix que li permetrà sortir de la pobresa.
- Relato de un náufrago (Gabriel García Márquez): nàufrag en una balsa.
- Robinson Crusoe (Daniel Defoe): vida d’un nàufrag.
- El rem de trenta-quatre (Joaquim Ruyra): no el recordo, ho sento.

ALTRES

- La mar es mala mujer (Raúl Guerra Garrido): un pescador fa bona pesca.
- Captain Cook (John Merret): parla dels 3 viatges d’en James Cook.
- La eterna vela (Camil Busquets i Vilanova): vaixells antics.
- Son de mar (Manuel Vicent): vida d’un vell llop de mar.
- Los viejos marineros (Jorge Amado): no el recordo, ho sento.

Agrairé que es donin altres opinions, recomanacions i/o crítiques!

Que tal Xavi?be,l'has penjat be,gracies per les leccions litereries i es un tema a tenir molt en compte,la mar a mes de bella pot ser molt dura i els llibres que parlen d'ella (ja sigui com a novel·la)sempre son benvinguts.
 
Crec que has obert un tema fins ara inèdit i molt important... Hi estic d'acord... per sobre de windsurfistes som tots uns enamorats del mar... M'ha agradat molt la relació de títols... Jo només conec Melville, Defoe i Hemingway. El Vell i la Mar és la lectura més curta i senzilla i per això potser sigui la més subjugant... M'agrada el seu to bíblic i el seu sentit de la paràbola: la lluita de l'home (petit) contra la natura (immensa) i el destí (sovint advers). Els valors que transmet, com sabeu, són el de la tenacitat, la força de la voluntat i la tossuderia... us sona, això? És clar! Qui no té aquestes virtuts no pot ser ni navegant ni windsufista.

Per cert, Xavi... estic intentant coordinar-me amb el meu amic aficionat al rem per venir un dissabte a llogar un parell de kayaks a Windmataró, ok? ;-)
 
salvipardas dijo:
Crec que has obert un tema fins ara inèdit i molt important... Hi estic d'acord... per sobre de windsurfistes som tots uns enamorats del mar... M'ha agradat molt la relació de títols... Jo només conec Melville, Defoe i Hemingway. El Vell i la Mar és la lectura més curta i senzilla i per això potser sigui la més subjugant... M'agrada el seu to bíblic i el seu sentit de la paràbola: la lluita de l'home (petit) contra la natura (immensa) i el destí (sovint advers). Els valors que transmet, com sabeu, són el de la tenacitat, la força de la voluntat i la tossuderia... us sona, això? És clar! Qui no té aquestes virtuts no pot ser ni navegant ni windsufista.

Per cert, Xavi... estic intentant coordinar-me amb el meu amic aficionat al rem per venir un dissabte a llogar un parell de kayaks a Windmataró, ok? ;-)

Salvi,Xavi and company,hi ha un llibre,molt antic,que la meva avia em va dir un dia que m'agradaria moltissim.
No tinc molt clar de que tracte,pero me'l vull llegir,el llibre es :

Juan Salvador Gaviota.

Suposo que ja sapigueu de que parla,han fet la pelicula,pero jo el que vull es llegir el llibre.
Gracies una vegada mes per aquestes lliçons de lliteratura,penso que haurem d'obrir un post amb llibres que parlin del mar o relacionats amb la mar.
 
Hola amics: soc nova per aquí i navego en un veler 😁
M´agrada molt la vela i sempre hi trobat el vostre esport molt dur. :shock:

Per aquest estiu us recomano aquest llibre
" De Montserrat a los mares del Sur" publicat per Editorial Noray
El llibre explica la experiència d´una parella de barcelonins i un gos que van donar una volta al món a vela en un veler de 10 metres, durant cinc anys
Si voleu saber mes de aquesta gent, visiteu la seva web
http://www.planetagua.info

Espero que us agradi i bon vent!!!! [platano2]
 
Gràcies per la recomanació i benvinguda!

La meva recomanació per aquest estiu és un llibret de poemes d'un autor molt important català de la primera meitat del XX: Josep Maria de Sagarra, Cançons de rem i de vela. Es tracta d'una col.lecció de poemes que descriuen meravellosament la bellesa dels nostres poblets de la costa brava i la vida dels mariners.
 
ja se que estem parlant de llibres però jo en recomano un altre que parla de la mar i la força que pot arribar a tenir algunes vegades pels pescadors que van oceà endins a pescar
The Perfect Storm
ThePerfectStorm.jpg

va se escrita per Sebastian Junger, però per a qui li interessi tambè hi ha la pelicula, tot i que aconsello llegir primer el llibre i despres mirar la pelicula
 
La cacería (Alejandro Paternain)

Argumento: En 1819 la rápida goleta corsaria la Intrépida, gobernada por el capitán John Blackbourne, inicia una persecución larga e implacable, desde el litoral de Brasil, contra el capitán Basilio de Brito, al mando del velero portugués el Espíritu Santo. Dos hombres unidos por su amor al mar y a la navegación, pero irremediablemente separados por sus diferentes maneras de sobrevivir. Así comienza esta novela, una verdadera cacería donde las luchas de los hombres se modifican según las mutaciones de los vientos, las calmas o las lluvias. La cacería traslada al lector el aroma de alta mar, de la pólvora de las cargas, de la hediondez de las bodegas de las naves...
 
Volver
Arriba