nova taula c2sailboards.

salvipardas dijo:
Enrike, suposo que ja deus saber que les noves c2 amb tecnologia 2009 estan a punt d'arribar. Ja hi ha algunes fotos a la web de Camilo http://www.c2sailboards.com .

Precisament una de les noves taules 2009 és la freeride 125, taula que t'aniria molt bé per anar baixant de volum sense canvis massa dràstics. Amb 20 litres menys ja tindries unes sensacions diferents i notaries que vas bastant més ràpid mantenint un major control. A més, segons he pogut veure, el preu és molt temptador!

Per a Barcelona, taula de luxe!

Però quan coincidim, repeteixo que has de provar la meva 115.

Dw!
salvi

Si Salvi estic informat jejeje, però 125 en semblen massa litres, pensa que encara tinc la JP 135 la qual porto sense cap problema, vaig provar la JP 120L del Riky a Trabu y vaig anar molt be també, encara que s’ ha de tindre en compte que era aigua plana y per tant mes fàcil. Per això el meu dubte es 120L o 115L.

Així que et prenc la paraula.

hola Enrike, jo pel teu pes, et recomanaria una taula, fins i tot més petita.

una orientació de flotabilitat es sumar al teu pes +2o lts i et dona el volum mínim de flotabilitat, en el teu cas 63 + 20 = 83

per això jo seria una mica més radical i et recomanaria una 105 lts, 110 lts com a máxim. Jo peso 85 kg (potser més, fa més d'un any que no m'acosto a una báscula pel que pogui passar) i com a taula gran tinc la 108 lts.

tot i que el salt de volum és important, jo crec que 105 - 110 són taules que es controlen perfectament i et permetran una amplitud d'us molt important.

la gent té tendéncia a ser prudent i anar baixant de litres poc a poc... i això está bé si no navegues gaire, (5/6 cops l'any) pq almenys saps que no hauras de patir ni perdre 2/3 dies a familiaritzarte amb la taula, però si navegues més, val la pena fer l'esforç i perdre aquests 2/3 dies de navegar pq la millora és espectacular i tindrás una taula per molt temps.

jordi-navata dijo:
hola Enrike, jo pel teu pes, et recomanaria una taula, fins i tot més petita.

una orientació de flotabilitat es sumar al teu pes +2o lts i et dona el volum mínim de flotabilitat, en el teu cas 63 + 20 = 83

per això jo seria una mica més radical i et recomanaria una 105 lts, 110 lts com a máxim. Jo peso 85 kg (potser més, fa més d'un any que no m'acosto a una báscula pel que pogui passar) i com a taula petita tinc la 108 lts.

tot i que el salt de volum és important, jo crec que 105 - 110 són taules que es controlen perfectament i et permetran una amplitud d'us molt important.

la gent té tendéncia a ser prudent i anar baixant de litres poc a poc... i això está bé si no navegues gaire, (5/6 cops l'any) pq almenys saps que no hauras de patir ni perdre 2/3 dies a familiaritzarte amb la taula, però si navegues més, val la pena fer l'esforç i perdre aquests 2/3 dies de navegar pq la millora és espectacular i tindrás una taula per molt temps.

Si Jordi, no ets el primer que em dona aquest consell, “por algo será” jejeje

El cas es que tot i que si es veritat que surto molt a navegar, tant a l' hivern com a l' estiu, el 95% de les meves navegades son amb vents que van de 11 Kn fins a 18Kn (principalment Barcelona). Tampoc domino el waterstart encara.

Suposo que algun dia em ficaré amb tramuntana forta o mestral, però encara no es el moment, de fet l' altra dia em vaig ficar amb 25-28 Kn de mestral vela 4.5 y no vaig poder fer gairebé res [crybaby]

Per això volia una taula que em permetés navegar amb poc vent i vela gran fins a 7.5m

Altre dubte que tinc es si agafar-me una freereide o una freemove, la veritat es que freestyle no faré mai però potser navegar alguna onadeta si.

Be Jordi gracies per consell, ho tindré molt en compte.

hola Enrike,

els meus cunyats, que també són força "lleugers" en pes un té una tabou 3S i l'altre una tabou rocket, totes dues de uns 105 lts, exactament no sé el volum, em sembla que un porta una 107 i l'altre una 102 o alguna cosa així, i ells sí que hi han montat 7,5 sense problemes.

per tant 7,5 per una 110 lts no hi ha problema, el tema del volum és important en els forats de vent o vent irregular, pq més volum et permet passar per aquestes baixades de vent, però massa volum en ratxes fortes et descontrola la taula.

respecte a si freeride, freemove... jo penso que això no és més que marketing, si ets un expert potser si que notes diferències, però al nostre nivell ni de conya.

respecte a si freeride, freemove... jo penso que això no és més que marketing, si ets un expert potser si que notes diferències, però al nostre nivell ni de conya.[/quote]

Bones Jordi,jo no fico accents ,disculpa les mes que segures faltes d'ortografia,disculpeu tots/es.Be en aixo de freeride o freemove tens tota la rao del mon,jo tambe penso que no tinc nivell com sapiguer diferenciar entre una o un altre.Nomes una consulta,si amb 105 porten veles de 7.5 amb 120 puc ficar una de 9?.Suposo que si,les recomanacions del fabricant es fins a 8.5,aixi que penso que cap problema oi?.

A veure si aconsegueixes que l'€nrique es fiqui al aigua amb mes de 20 nussos,aixo si,ha d'estar plana plana.
Vinga una abraçada i a veure si fem una trobada i en Salvi ens deixa la seva 115,ja en tinc ganes de tastar-la.Un aclariment,me la va oferir al Prat,en aquelles condicions no estava massa preparat per ficarme'n al aigua amb ella,per aixo li vaig dir que no i que em feia por per si es trenques,ara ja em fico amb 115 sense problemes.

Salutacions.

Tabou vs C2

Una Tabou Rocket 110 i la C2 115 són molt diferents. En comparació, la primera és molt més exigent, no ja per volum, sinó per concepció i shape.

L'accessibilitat de la C2 és molt superior, també és cert que la Tabou Rocket aguanta més vent, però pel perfil i la zona de navegació de l'Enrike (Barcelona, com jo) el veig més amb la c2 115 (m'adono que l'Enrike pesa poquet), perquè és bastant ampla, té una popa generosa, però sense limitar massa la maniobrabilitat com pot passar en taules d'iniciació.

En definitiva la C2 és una taula molt més fàcil que la Tabou. Jo, personalment, ho agraeixo... Amb una mica més de rodatge sí que veig l'Enrike amb una taula més radical i amb més de 20 nusos. Ficar-se amb la meva c2, 25 nusos i mar picat és una temeritat, jeje... Però ja tinc una de 90 litres (peso uns 80 kg)... que, per cert, no trec gairebé mai.

Freemove vs Freeride

Crec que sí hi ha diferència entre una freemove i una freeride. La primera té menys volum en popa, la popa és més punxaguda, té més corba longitudinal... més orientada a maniobra (més wave, per entendre'ns). La freeride té molt present la comoditat en règims de vent inferiors a 18-20 nusos. Amb una freeride no cal una precisió ni del 70 % en una trabutjada, per això et permet progressar adequadament al mateix temps que et diverteixes.

Conclusió

De veritat, no he conegut cap taula que equilibri tan bé la comoditat i les prestacions com la C2. És sorprenent i la poso a disposició de tothom.

Jo he estat molt de temps navegant amb 110 litres, concretament una JP freeride, i quan li posava la 7.5, havia de controlar molt els spin outs... Anava bé? Home, regular. Ara sí que vaig bé amb vela gran, la c2 i una aleta de qualitat i dimensions adequades. Joser si vaig bé!

salvipardas dijo:
Jo he estat molt de temps navegant amb 110 litres, concretament una JP freeride, i quan li posava la 7.5, havia de controlar molt els spin outs... Anava bé? Home, regular. Ara sí que vaig bé amb vela gran, la c2 i una aleta de qualitat i dimensions adequades. Joser si vaig bé!

Jo tambe en tinc ganes de sortir,l'unic es que treballo de nit pero cap problema,l'ultim cop que vaig sortir a les 6 del demati vaig agafar el cotxe amb el radjo i varem anar a Leucate,o sigui cap problema,aguanto be,a veure si tenim una mica de sort amb la previ?... [heavy] [heavy] [heavy]

Volver