Per què es trenquen els màstils?

salvi

Totalwind Hero
Dit així, la pregunta és una mica tonta, però en principi un màstil hauria d'aguantar un dia normal de navegació.

Res més sortir, primer bordo, sento "crec" i al cap d'un minut "crrraaacK", màstil partit en dos.

El que s'ha trencat ha estat la part superior del màstil, just al punt d'unió. M'imagino que ja estava tocat, perquè no he fet res excepcional.

Era un Neil Pryde 75% carboni... bastant antic. Suposo que ja li tocava... Però el Decathlon 30% que tinc des de fa més de 10 anys està intacte.

El Carli explicava fa uns dies que li va passar el mateix:

http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=23&t=37731

Per sort jo he pogut tornat nedant... però he anat a parar a l'altra punta... Funda de gràtil estripada (ara em tocarà cosir i tal)...

ummmmmmm tema mastils..... estas un mun de temps que no trencas ni un, i despres en trencas 2 de seguits.

coses de la vida amic salvi, si vols ja et deixare una agulla especial cuevada per la funda del gratil, salud....

JO en porto dos i encara no se perque...

Yo he escuchado que puede ser por estar espuestos al sol, cogen mucha temperatura, al montar la vela y meterlos en el agua tan calientes acaban cediendo.

¿No se os ha roto el mastil siempre en verano?

jo crec que es per la paret de dins si es molt prima el mastil es trenca molt facilment si tas de comprar una nou mastil si es per una vela no mes gran de 6.5(com a molt)un bon mastil es els X3 de neilpryde(30%carbon), a DAFFI vaig veure un per dins i en la relacion lleugeresa-resistencia es molt bo,tel recomanu.

Volver