POZO CRONICLES

silent

Totalwind Superhero
Bon dia des de Pozo Izquierdo, Gran Canaria, capital mundial del windsurfing (amb permís de Maui). Com com que les coses bones de la vida són millors si les comparteixes i la familia i els amics no naveguen i no poden entendre com em sento he pensat compartir-ho amb vosaltres. Disculpeu el totxo però les emocions són intenses i cal explicar-les. Si navegueu, crec que no es fa pesat de llegir. No esteu obligats.

Com sabeu hi havia de viatjar al maig pero davant la pèsima previsió vaig aplaçar els bitllets per navegar la tramontana que es preveia. Canviar de plans en l’últim moment dona una sensació de llibertat molt engrescadora. I si a sobre els nous plans surten bé, doble gratificació. Així que vaig tornar a canviar de plans i quan la previ per Canàries va millorar, com que encara tenia vacances vaig treure uns altres bitllets pel dia següent. El resultat va ser: en una setmana un día a le Franqui amb 4.0, un dia a Pals amb 4.5 per recordar tota la vida i 4 dies navegats a Pozo amb 4.5 m2. Però el millor és que encara quedaven els bitllets aplaçats, els que estic disfrutant ara i que em permetran estar aquí des de diumenge 12 fins diumenge 19.

Vaig arribar a Pozo abans d’ahir després de deixar-me les claus a dintre de casa i esperar 2 hores a poder recuperar una còpia d’un familiar, perdre i trobar el cotxe al parking de l’aeroport, oblidar la tarja d’embarcament a casa, fer mitja volta per recuperarla i arribar corrents per la terminal pels pels a la sortida del vol quan ja feien la última trucada per embarcar. Ah! I el dia abans preparar el boardbag amb Starboard kode 74 litres, Gun Steel 4.0, Gun MC 4.5, dos mástils i una botavara. En l’ultim moment vaig ficar també la Gun MC 5.3 per si de cas la previ fallava una mica, però em vaig deixar l’allargador per montarla amb un dels màstils, així que pes innecessari (amb la previ que hi havia ja es veia venir que no em calia). El que s’ha de fer per navegar amb el teu material... però ara que estic aquí crec que val la pena.
El primer dia vaig arribar a les 13:45 a GC, agafar el cotxe i cap a Pozo, allotjar-me i a l’aigua! Vaig montar 4.5 i ràpidament veig que fa més vent del que semblava, cal canviar a 4.0. Ara si!! M´ho prenc amb calma, cal escalfar, no estic gaire en forma, em queden 7 díes de vent per endavant, la previ és que vagi pujant (ja vaig amb 4.0, el més petit que tinc!!!) i les pedres i la navegació intensa deixen seqüeles ràpidament que et molesten per navegar els dies següents. Quadra algun surf back side, un intent de back loop que aterro de proa escapant-me la vela (del millors intents que he fet, especialment tenint en compte que és el meu constat dolent) i poca cosa més, pel primer dia ja està bé amb una horeta aprox.
El segon dia, dilluns, ens dona la benvinguda amb vent per 4.0 des de primera hora. Normalment a Canàries al matí hi ha calima (cel ennuvolat) i a mesura que s’escalfa pel sol va desapareixent i el vent puja fins establir-se cap a les 12h i reforçarse cap a les 18h. Però ahir a les 9:30 ja bufava per 4.0. Es promet un dia intens. I així va ser. Vaig fer 3 navegades curtes, d’una hora o una mica més. Haig d’estalviar forces. Quan vaig venir fa un mes, el 3er i 4rt dia el braç dret al cap d’una estona de navegar se m’inflava i perdia la força havent de sortir. És el preu que vaig haver de pagar per navegar 4 hores a Pals i 3 el primer dia a Pozo als 40 i sense fer gaire esport últimament. No vull que em torni a passar. Vaig disfrutar. Amb una aleta de 20 cm que vaig comprar per anar passat millor control amb 4.0 fort. 2 intents de back loop dolents (hayyy mi espalda!!), vaig aconseguir algun surf front side decent (a Pozo el vent és molt “on shore” i surfejar de cara és complicat, s’ha de forçar molt el gir fins que arribes a la cara de la onada) però el millor va ser que li vaig perdre el respecte (una mica...) al forward de esquerres. De deretes ja m’havia tirat algun cop (sense acabar-lo) però d’esquerres em feia molt respecte, no tenia el moviment agafat i els intents eren bastant patètics. A veure si torno amb algún aterrat... Com a anèctoda, un dels altres atractius de Pozo: mentres navegava vaig veure un tio per la finestra de la meva vela, a uns 5 metres a sotavento; de cop i volta desapareix cap adalt i es marca un table top forward en primer pla!!! Ni en el millor vídeo. M’hi fixo i és ni més ni menys que Víctor Fernandez, actual campió mundial d’onades.
Avui el dia s’ha aixecat com ahir, vent per 4.0 des de les 9:30, te pinta de ser com ahir, tot el dia per 4.0. Benvinguts al ventilador canari, on mai no para de bufar: ahir a les 21:30 i fent-se fosc encara i havia algú a l’aigua. Ara estic asegut al Centro Internacional deWindsurf, davant una finestra-mirador des de on veig almenys 4 pros navegant: una “gemela”, un de l’equip Gun-Fiat, un alemany que no se qui és i en Philip Koster. El Philip és sencillament “IM-PRE-SIO-NAN-TE”: table top-forward, doble forward, 360 surfejant, backloop one hand, goiter... no para, i quasi no cau... proper World Champion. Les onades no superen el metre i mig, però amb aquest vent es salta molt i molt fàcil. L’espectacle és digne de veure amb constants surfs i salts dels pros i d’alguns locals. La resta intem fer alguna coseta de tant en tant. Engresca i motiva molt veure-ls. Ara que els meus muscles s’ha desentumit de l’esforç dels 2 díes passats vaig a fer uns estiraments i a l’aigua!! Encara queden 5 díes!!

Brutallllllll!!!!!! He llegit la crònica d'una tirada i en VOLEM MÉS... Si pots fer-nos el raport diari ens donaràs una alegria i si pots posar alguna foto ja seria massa.

Gràcies company i disfruta a TOOOOOPEEE!!!!!

Eric / wind dijo:
Gracies per la cronica. Ens fa somiar als que no podem viatjar o encara que poguesim, no podriem amb 35k i 150cm d'onada. Esperem la crinica dels propers dies.

Per curiositat, quin es el limit de pes del BoardBag i quin preu implica?
Gracies

Tot arriba Eric, tot arriba. És més, recomano molt i molt viatjar a llocs com Tarifa o Canàries. En 1 setmana aprens el que en 1 any a Catalunya. La llàstima, especialment amb Canàries, es que a la tornada ho trobes a faltar i el Mediterrani et sembla una piscina aburrida aburridisima.

Respecte al boardbag depén molt de la compañia, t'has d'informar bé abans. Ara he volat amb vueling, 45 euros per trajecte i sense límit de pes. Spanair es una més car, Iberia ni pensar-ho.... depén, preguntar abans. La logística també és complexa. Per mi només compensa si hi vas com a mínim una setmana, si no val la pena llogar.

Un altre totxo pels lectors de la gran ciutat en calma:

Avui no ha estat un gran dia. Com us he comentat bufava des de primera hora per 4.0 i els pros han fet be en exprimir les condicions des de primera hora. Jo he sortit amb la 4.0 cap a les 13:30 hores. Bufava de valent i temia anar passat, tot i haver tensat la vela bastant. Com que la marea ja era alta no hi havia gaire onada. “No gaire onada” vol dir que hi ha onadetes de 0.5 cm, algunes d’un metre i alguna més alta, pero que no paren de trencar a la badia. A mar obert hi ha un xopi constant gens menyspreable que permet saltar fàcilment. Com que a la badía les onades no tenen gaire força, amb una mica d’habilitat i la técnica adequada es surt amb relativa facilitat encara que el vent arriba bastant on-shore. Això si, has d’anar carregat de vela; res de flotar, has de sortir “enxufat”. L’estat del mar va variant durant el dia i la alçada de les onades creix quan la marea es a mig pujar o a mig baixar. De tant en tant també arriba alguna serie més alta. A estones em tingut 1.5 i potser algun pic una mica més en trencar, l’habitual per aquí. Al Médano (Tenerife) per eixemeple he vist amb el mateix vent onades mooolt grans fora la badía, però Pozo queda una mica amagat del mar creat per l’alisi, especialment des de que han fet el port de Arinaga. Les onades són més aviat xopy gran o molt gran i resaca de la marea que puja o baixa. Perque siguin més grans tenen que venir de mar de fons d’altres direccions. De totes maneres, res a veure amb el mediterrani...

Deia que no ha estat un gran dia perquè al poc de sortit he començat a sentir una mica de dolor al braç, res de l’altre mon pero ha fet reneixer la por al dolor que vaig tenir la última vegada i que em va limitar moltíssim la navegació. Com que ahir a la tarde vaig navegar bé sense notar res he sortit sense pensar-hi i de seguida he forçat una mica el braç tirant de la botavara per tirar un forxard. El forward no ha arribat ni a intent doncs m’he acollonit i he deixat anar el material, sembla que la por perduda un día no evita del tot la por del següent intent. Però em notava el braç. No portava 10 min i al cap d’una estona he decidit sortir, crec que no he navegar ni mitja hora. He anat al restaurant “El Viento” des de on, amb un bon plat de pasta carbonara i mirant els altres navegar, he descansat fins que he notat que recuperava el braç i desapareixien les molésties. Hora de tornar-ho a provar!!

Llavors, pletòric de forces però vigilant molt de forçar el braç, he sortit enxufat, bon vent!! Intent de back loop (a veure si algun día puc treure la paraula “intent” del davant del back loop o el forward...), no del tot bo ni del tot dolent. M’encanta tirar-me al backloop, no fa gens de respecte comparat amb al forward i encara que no l’acabis ni de lluny és impresionant de fer. Et sents penjat de la vela rotant, la vista és espectacular, i et penses que ja en saps una mica; molt emocionant. Després “l’aterratge” fallit et torna a posar al teu lloc, però és un “subidón”. Veure un tio que et ve de cara i fot un salt de 6 metres i li veus la carena volant per sobre teu també ho és. Un desconegut... Pozo és així... simplement estar enmig d’un mar efervescent, un munt de veles de colors, les muntanyes de GC al fons, els crack volant per tot arreu, veure maniobres de revista en primer pla des de l’aigua i des de angles insospitats... A estones, com aquesta tarda, fins i tot una mica estresant, molta gent i molt nivell a l’aigua.
Però de cop i volta el vent a començat a fer tonteries i m’he quedat flotant enmig de la part de la platja on hi han més onades. Si no surts d’allà acabes a les roques. I així ha estat, Eolo m’ha volgut veure nedant en 30 cm d’aigua, revolcat per les onades i el cul tocant les roques. Per sort son roques grans però rodones, no gaire perilloses. Però algun eriçó hi ha i alguna roca no del tot rodona també, així que cal anar al tanto. A més un cop amb les roques fa mal, a tú i al material, i no venia de gust trencar taula, vela i màstil tot just estrenats. Per sort no hi ha corrent i si no estás molt ficat a les roques nedant una mica pots arribar a la part central de la platja on es toca fons de sorra. He aconseguit sortir amb la dignitat una mica malmesa però sense cap ferida i el material intacte.
Amb intenció de recuperar la meva dignitat he tornat a intentar-ho, i he tornat a menjar roques. El vent m’ha tornat a deixar tirat. Per sort aquest cop també he sortit indemne. Bé, hi ha un ericó que potser troba a faltar un parell de punxes, però no haver-se ficat al mig. Altres no han tingut tanta sort i he vist un parell sortir pel mig de les roques, un d’ells ha trencat algo, no se si màstil, la vela es veia desmuntada a l’aigua... Dos cops en un día ja és desafiar massa la sort i he decidit deixar-ho aquí i dedicar el dia a descansar el braç i la resta del cos.

Demà més!!

silent dijo:
Un altre totxo pels lectors de la gran ciutat en calma...

Aqui estem company! disfruta-ho que dura poc, pero coiiiii no et facis mal home!

Quina enveja llegir-te!

Aquí podeu veure fotos del día, molt representatives del que s'ha vist avui. El tio de la taula proof vermella es el que he vist venir volant a 6 metres d'alçaca, millor dit la seva carena; els salts estratosférics del Philip; una noieta amb una vela Naish que no està malament i navega millor que jo, es tira a tot, vull dir, que ho prova tot windsurfisticament!!! [ojos] ...(jo vull una novia així); el tio que ha sortit per les roques (efectivament màstil RIP), etc...

http://www.ffotosports.com/

Les fotos a la Galería

Enrike dijo:
Aquí otro mas al que se le cae la baba mientras lee [ojos]

¿Sales en alguna foto de la galeria?

De momento no, para eso hay que llamar un poco la atención en el agua, y con el nivelón que hay aquí eso es más que complicado. Quiero negociar con el fotógrafo a ver si así... Es un tío que está cada día en la playa y hace fotos a su ritmo. Creo que si le pagas te hace un reportaje, pero imagino que será caro y sólo falta pagar para que encima tengas un mal día de esos en los que no te sale nada. A ver si presentándome puedo darme a conocer y que se fije un poguito y esté más atento mientras navego y me saca alguna, si tengo un día inspirado y voy probando cositas....

Por cierto, 9:30 en Canarias y ya sopla de lo lindo...

Per aqui tenim a en boujma and friend, qui espectacle compnyssssd per cert jo tsmbe estic intentant el backloop o mullor dit el crashloop o espaldazoloop pero no seta per intents. Aqui el vent es per 3,7/4,2 i taluta de 70 i pico l'onades de 2/3 metrets jo estic petat. Foyem srssios de 6 h. i avui jatenim uns 40 pico nusets, de fet avui hem reservst 3'7 (encara k no m'imporyaria k no fes vent).

alextxell dijo:
Per aqui tenim a en boujma and friend, qui espectacle compnyssssd per cert jo tsmbe estic intentant el backloop o mullor dit el crashloop o espaldazoloop pero no seta per intents. Aqui el vent es per 3,7/4,2 i taluta de 70 i pico l'onades de 2/3 metrets jo estic petat. Foyem srssios de 6 h. i avui jatenim uns 40 pico nusets, de fet avui hem reservst 3'7 (encara k no m'imporyaria k no fes vent).

Com portes el back alex? Un consell des de la meva humil experiència. El millors intents (aterrar tocant la carena de proa l'aigua però encara massa de punta per poder aguantar; potser si hagués aguantat fort ho hagués aconseguit pero els primers cops fa respecte i si no ho veig clar deixo anar la botavara a la que estira fort) els he aconseguit fort de vela (mans retrasades si cal), impactant una onada molt vertical (d'aquelles que dius o em menja o surto llançat en vertical) i saltant en cenyida apuntant al cel. No és fins que no estàs a dalt de tot que has de mirar a on vols aterrar per sobre l'espatlla i marcar el gir amb la botavara. Si ho fas abans, error tìpic, gires massa d'hora i caus d'esquena, splash!!! haayyyy Primer vertical, i a dalt de tot, mirar a l'aigua. Si ho fas bé surt sol, aguantar l'aterratge ja és una altre història.

Per aquí no para de bufar. Només ha parat un parell de nits que jo crec que amb fórmula s'hi planejava. Evidentment no saben ni que és la fórmula, a primera hora estava per 5.0 - 4.7 i ningú a l'aigua. Ahir una mallorquí que viu aquí fa 9 anys (va venir per un estiu i es va quedar) va sortir amb 4.2 a les 19H; "quina merda", no es va molestar a muntar més gran com hauriem fet qualsevol de nosaltres a Catalunay amb en vent que fotia. Si esta per 5.0 només surten els turistes. La gent te veles de 4.7 cap abaix. Vaig conéixer un local de Caños de Meca (Cadiz) que ve de tant en tant; només s'ha portat 3.4, 3,7 i 4.0 [sorprendido] Això és un altre món on practiquen un altre sport. Això si, Àlex, em foten una mica d'enveja les teves onades; proper viatge a Moulay (haig de anar al gym tot un any seguit abans)

Ahir el dia va ser com tots des de que estic aquí: 4.0. Al matí molt fort, a la mitja hora el braç em começa a molestar, navego una estona més i surto. Una hora escasa. Preocupat descanso una horeta fins que em passa i em torno a ficar amb la intenció de fer un bordo per acostarme al CIW i guardar el material, dinar, descansar i tornar a sortir a última hora (normalment a les 21:30 hora local encara hi ha gent navegant!!! i es sol que vol anar a dormir). Però en vent ha baixat, vaig molt cómode i penso que per 2 bordos que faré puc arriscat i patapam!!! al forward de cap!! no va sortir pero casi, mitja volta, aterrat de cap/esquena sense deixar anar el material, calculo que si faig 1/4 més ja aterro per fer waterstart. Emocionat vaig fer una parell d'intents més amb resultat similar; lo veo lo veo, esta al caer!!! [platano] [platano] [applaudit] [applaudit] Una anécdota graciosa va ser quan en un salt em vaig a tirar però no ho veig clar i deixo anar el material. Un que venia navegant de front em mira i fa un gest amb la mà dient que ha faltat un xic; això motiva molt. Veure gent al voltant que prova coses també motiva molt.

Avui i demà pinta igual, per 4.0. Dissabte, últim dia navegable baixa una mica.

Acaba de apareixer el de Caños, que s'en va a las Salinas, al costat de Pozo, on les onades son millors i el vent més side. Li pregunto per la seguretat i em diu que amb marea alta be (ejem ejem...) però amb marea baixa s'ha de navegar molt fi. De moment crec que paso, no vull fer cap estropici al material ni a mi mateix, que s'han d'aprofitar els 3 dies que queden, l'objectiu ara per ara és el forward, en surf ja he aconseguit el que volia per aquest viatge. Força Canaries!!

[saludo]

Necessito un bol mes gran que ja no se on posar les babes tu! [ojos] Quina enveja!! Algun dia jo tambe podre cumplir amb un viatge com aquest... algun dia... [smilie=gaydude.gif]

Us enrecordeu que us vaig dir que pasava d’anar a “las Salinas”?. Vaig mentir. Bé, ben be una mentida no era doncs en aquell moment no tenía intenció, però ara explico com va anar.
Las salinas es el troç de costa que hi ha a continuació de Pozo. Pozo es una petita platja-badia, orientada al vent, al NE. Al final, de la “platja” (les cometes és perquè de platja te poc, pedres i roques més aviat) la costa segueix recte cap al sud, es a dir, orientada al E. Això fa que le vent sigui més side shore i les onades millor orientades.
Doncs després de parlar amb el gadità em vaig acostar a veure les condicions a les salines. I que em trobo? Les moreno twins montant per fer un fotoshooting en petit comité: el fotógraf, un parell més de windsurfers i jo. Em quedo mirant i babejant com surfejen ones amb bastant bona pinta, no molt altes ni amb molta força pero millor formades i més glassy que a Pozo (glassy = amb la superficie llisa, com el vidre = glass en anglés). “Esto hay que probarlo”, faig mitja volta i a buscar el material. La entrada tampoc és cómoda: roques rodones, de la mida d’un meló i una trencant de 0.5 metre. Acostumat a Pozo i amb una mica de ull i decisió és “senzill” entrar, però millor no cagarla en el beachstart. Un cop a l’aigua estic una mica nerviós. És mar obert, l’oceà es blau intens, poca gent navegant i “a su bola”, ningú et vigila i et sents una mica indefens; si passa res, propera parada Cap Verd (si l’encertes), uns miler de milles al sud. El vent és justet, no hi ha por de quedar-se tirat doncs estem a Canàries i la previ es bona!!, pero l’oceà imposa respecte. Penso en els “peixos” que per allà neden. I penso en els pobres desgraciats de les pateres, quina bogería ficar-se en aquell mar en aquelles condicions!!! En un parell de bordos estic a prop del pic, on trenquen les onades i uns quants surfers amb millor nivell que jo es dediquen a surfejar. Faig un parell de passades sense acostar-me massa i sense intenció de agafar cap onada, primer m’haig de situar. I es que per agafar la onada has de estar a prop de les roques i vull estar segur que no em fico en una ratonera, els resultats podrien ser catastrófics. Em dedico a fer el jibe on la onada ja perd força i deixa de trencar; sembla que la sortida és fàcil, si no caus a la mateixa trencant no sembla gaire perillós. Un bordo més, aquest ja amb intenció de deixar que la onada deixi que flirtegi amb el seu pendent... La sensació és indescriptible, mentre baixes per la pendent el mon s’atura i impera el silenci. Només se sent un soroll: sssssssrrrrrrrrrrrrrrrrrrrffffffff, és la onada trencant derrere teu i la taula tallant-la en una corba neta. Enténs perqué el surf es diu surf. És una fusió amb l’oceà que captiva i en vols més i més. La corba s’acaba i veus la cara a la onada, arriba el moment del cut back, suau per no arriscar, no vull caure. De fet la onada no és gaire potent, tot i que te una mida no menyspreable, i el cut back el faig quan ja perd força, però que voleu que us digui, sap a glòria i vaig a per la següent. No acosegueixo agafar-ne moltes doncs la marea es veu que ja no és la adeqüada (les moreno twins ja han marxat) i no vull arriscar molt, la proximitat de les roques imposa molt respecte, peró navego una estona entre les escumes, allà on l’aigua alterna “white water” i zones totalment llisses de color blanc-turquesa per les bombolles d’aire de l’escuma de l’última onada que encara pujen a la superficie. Un plaer.
A la sortida parlo amb un local que em diu que a la tarda, quan la marea torni potser les condiciones milloren i les onades també. Vaig a dinar i torno però ja no és el mateix, tot i que navego una bona estona perfecte amb 4.5 (primer día amb 4.5) i disfruto dels encants de la kode 74, amb la qual ja m’hi entenc com si la conegués de fa anys. Un bon día.

Avui el vent a apretat de valent. A primera hora ja teniem en Philip Koster, Dario Ojeda, moreno twins and company donant espectacle. No ho he comentat, però ahir no em va fer mal el braç! Però com que diuen que a partir dels 40 si no et fa mal res ets mort, el peu dret es resenteix de una torsió brutal que vaig tenir en el viatge al Médano del l’any passat; s’ha inflat i al mati feia molt mal. Mal auguri.
El vent estava desfasat. L’aigua bullia, es formava escuma a la vorera de les constants trencants i, novetat, onades considerables!!! Feia respecte. Estudio la situació, i em bull la sang, la entrada està complicada però “allà vamos”!! Waterstart ràpid i surto enxufat, adrenalina a tope, uuuaaaoooo!!! Però ràpidament veig que vaig passat, amb 4.0, 74 litres i 20cm d’aleta!!! Puc aguantar, però la veritat és que és una navegació estresant. De tornada del primer o segon bordo (no tinc temps ni per contar-los) intento surfejar i caic a prop de la vorera, s’ha de sortir ràpid d’allà! Però en fer el waterstart em topo de cara amb la holandesa de l’equip verd que es veu a les fotos que us vaig possar (amiga de la que està bona, no vegis com naveguen les tíes!!!) intentant fer un waterstart de sortida. Caiem els dos, ja molt a prop de la vorera i ella opta per sortir directament. Jo faig l’intent de tornar a entrar però ja estic en plena rentadora i una darrera l’altre les onades em descoloquen i m’acosten a la vorera fins que haig de seguir el camí de la “noieta holandesa”. Buufff, per ara he tingut prou, a menjar pasta!!! Despres ho he tornat a intentar però anava molt fort, el mar estava bastant mogut i el peu em fotia mal, he preferit plegar. Crec que amb 3.5 i 68 litres hagués anat comode...bé, i amb un cos nou...

Demà últim día i la previ afluixa bastant (ejem, crec que estarà per 4.5-5.3). A veure si puc exprimir les meves útlimes forces!!

silent dijo:
Us enrecordeu que us vaig dir que pasava d’anar a “las Salinas”?. Vaig mentir. Bé, ben be una mentida no era doncs en aquell moment no tenía intenció, però ara explico com va anar.
Las salinas es el troç de costa que hi ha a continuació de Pozo. Pozo es una petita platja-badia, orientada al vent, al NE. Al final, de la “platja” (les cometes és perquè de platja te poc, pedres i roques més aviat) la costa segueix recte cap al sud, es a dir, orientada al E. Això fa que le vent sigui més side shore i les onades millor orientades.
Doncs després de parlar amb el gadità em vaig acostar a veure les condicions a les salines. I que em trobo? Les moreno twins montant per fer un fotoshooting en petit comité: el fotógraf, un parell més de windsurfers i jo. Em quedo mirant i babejant com surfejen ones amb bastant bona pinta, ...

No si ya lo dicen ya, que "tiran más dos gemelas que dos carretas" ... ¿o no era así el refran? [qmeparto]

silent dijo:
... Un cop a l’aigua estic una mica nerviós. És mar obert, l’oceà es blau intens, poca gent navegant i “a su bola”, ningú et vigila i et sents una mica indefens; si passa res, propera parada Cap Verd (si l’encertes), uns miler de milles al sud. El vent és justet, no hi ha por de quedar-se tirat doncs estem a Canàries i la previ es bona!!, pero l’oceà imposa respecte. Penso en els “peixos” que per allà neden. I penso en els pobres desgraciats de les pateres, quina bogería ficar-se en aquell mar en aquelles condicions!!! ...

Dilluns vaig anar a Sant Pere, garbí per 6.3. Després de 2 bordos, navegant sento un "crec" que no m'agrada gens, no veig res que incorrecte pero decideixo navegar suau i tornar. Un cop a la vorera no veig res estrany, faig un bordo més. Al seguent, quan estic girant la vela per tornar a sortir noto alguna cosa extraña, la botavara es belluga, el capçal està trencant. És la que portava aquell día a GC i demana la jubilació devinitiva. Per sort va ser a Sant Pere un dia suau just a la vorera abans d'un beach start i no a 1 milla de la costa de Gran Canaria...

silent dijo:
Eric / wind dijo:
Gracies per la cronica. Ens fa somiar als que no podem viatjar o encara que poguesim, no podriem amb 35k i 150cm d'onada. Esperem la crinica dels propers dies.

Gracies

Tot arriba Eric, tot arriba. És més, recomano molt i molt viatjar a llocs com Tarifa o Canàries. En 1 setmana aprens el que en 1 any a Catalunya. La llàstima, especialment amb Canàries, es que a la tornada ho trobes a faltar i el Mediterrani et sembla una piscina aburrida aburridisima.

Respecte al boardbag depén molt de la compañia, t'has d'informar bé abans. Ara he volat amb vueling, 45 euros per trajecte i sense límit de pes. Spanair es una més car, Iberia ni pensar-ho.... depén, preguntar abans. La logística també és complexa. Per mi només compensa si hi vas com a mínim una setmana, si no val la pena llogar.

Silent,

Molt bona cronica, gracies.
Ting que volar amb vueling el proper 5 julio a mikonos i evidentment el boardbag me a costat els 90 euros pero e vist a la seva web que te un limit de 30k.
Te el varen pesar al aeroport de barna, quan et pesabe??

Gracies i bon vent

kikeaudi dijo:
silent dijo:
Eric / wind dijo:

Gracies

Silent,

Molt bona cronica, gracies.
Ting que volar amb vueling el proper 5 julio a mikonos i evidentment el boardbag me a costat els 90 euros pero e vist a la seva web que te un limit de 30k.
Te el varen pesar al aeroport de barna, quan et pesabe??

Gracies i bon vent

mmmm, no recordo que hi hagués màxim, espero que no ho hagin canviat. No ho van pesar, jo tampoc, portava 1 taula 75 litres, 2 mastils, 3 veles, allargadors, aletes, etc; calculo que al voltant de 30 kg. Un cop que vaig portar el mateix més una altre taula de 7 kg i una vela de 6.3 pesava uns 40 kg. En el moment de facurar dius "porto equipatge especial, ja està facturat, es allò" i ho senyales; et fan anar al final dels mostradors on hi ha una cinta especial per equipatges voluminosos, però per allà normalment no hi cap (màxim 2,5 metres) i llavors han de avisar a un tio que vingui a buscar-lo, amb carro. El meu boardbag te rodes al darrere i amb subtilesa li vaig dir com fer-ho per portar-ho facilment (i de pas que el tractés bé). No problem. A la tornada el mateix, hi ha una cinta de equipatges especials, però millor que vagis al mostrador de equipatges perduts i preguntis directament la compañía de handling d'Iberia-Vueling (crec que era eurohandling...¿?) i els hi preguntes; t'ho porten amb un carro per una porta.

Moltes gracies Silent.
Menys o menys el que portaré jo.
Me havie sobtat lo de que no ia limit, perque amb vueling no he anat mai i em va sembla veura al pagar per la web que ho posaba. He anat amb altres companyes i lo de la cinta especial i demes ja o conec.

Enric

Os pongo un video de Pozo del 1er dia del campeonato de españa colgado en la web de windsurfcat:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Volver