Quin tipus de veles/màstil preferiu?

salvi

Totalwind Hero
Doncs això. Amb què us agrada anar? Amb veles d'onades?, de freeride?, de race amb càmbers?, de freestyle?........... Depèn de la superfícia una o altra...?

Personalment:

Vela gran: tipus freerace sense càmbers.

Vela de 6.5: Onades potent: Ezzy.

Vela de 6: Onades molt manejable: Loft o Gun.

Vela de 5: ídem.

Pel que fa al màstil, encara no tinc ben definit si rdm o estàndard, ni el grau de carboni. Sempre he anat amb màstils normalets...

Vinga, opineu que això ens interessa.

Jo veles grans (mes de 6.5) sempre amb dos cambers, son una miqueta meins maniobrables pero es una altre mon, y no cal que sigui una Neilpryde, les Gun funcionen molt be i estan molt be de preu o inclus una decathlon. La meva vela gran es una Neilpryde V6 7.5m

La vela amb que mes m' agrada navegar es una NP expression 6.1, es una vela crossover, potent pero maniobrable, una mica per a tot, el model d' aquet any ara es diu Firefly.

A Barna nomes faig servir aquestes dos veles, y la veritat que vaig molt be, potser quan es posa 18 - 20 nussos que m 'anira millor una 5.5 o bé una taula petita (95L) "estoy en ello".

Per quan surto fora també tinc una Gaatra matrix 5.3 y 4.7, la que mes faig servir es la 5.3 i encantat.

jo sincerament...pel meu gust la vela més gran és una 6.4, la north duke, de freestyle, però fins ara el meu pare navegava amb 8.2-7.5 pero ara ja li agafo per algun dia treurem el mono.

Sincerament, jo navego molt comode amb la np expression 5.7 i la taula de 116litres F2 spice. Però també magrada i molt navegar amb 4.7-4.2 i planxa petita (85-91litres)

pel tema de mastils, doncs...tots els que tinc són gruixuts però amb alt contingut de carbono, ja fa molts anys que els tinc, un radz 75% 430cm, i un fibaspart 460 d'un 55-60%

jo actualment només navego amb gaastra, tot i que he tingut naish (no em varen convencer) north sails i NP.

les gaastra m'agraden per les sensacions que em donen, sobretot de força i potència, clar que això és molt personal.

com a vela petita em decanto per les poison, (tinc una 4,2 i una 4,7) vela de onades que aguanta molt bé la ratxa, i que m'encanta el seu comportament en tramontana.

després tinc la remedy per 5,6 que és una vela molt versàtil, ells la consideren bump and jump, freemove...

i finalment la matrix 6,5 que és una vela molt ràpida sense cambers ideal pels dies de poc vent.

a part encara conservo dues NP de fa força anys, una zone 3,2 amb les pegatines del rené egli i un supernova de 7,5.

en quant als màstil, per mi el millor és rdm per veles fins a 6,0 i standard per veles grans.

i el tema carboni es nota moltíssim en veles grans i menys en veles petites.

jo tenia un 90% carbono per 7,5 que anava increible, en una revolcada s'em va trencar i vaig agafar un altre que tenia a casa de 30% i per desgràcia, el canvi va ser total, les sensacions no eren ni de bon tros les mateixes.

per tant la meva opinió sobre màstils és vela petita rdm i amb un 60 % de carboni i vela gran mastil convencional i 100% carboni (si el pressupost arriba)

Me oblidat dels mastils, tinc quatre:

400cm 80% Decathlon per veles petites.
430cm 45% per la 6.1.
450cm RDM 60% gairebé no el faig servir, va ser un capritx y no em serveis per veles amb cambers y per la 6.1 monte millor amb 430.
460cm 30% per la V6 7.5m

M' estic rumiant si comprar un 460cm 80% del decathlon per la 7.5m, però de moment el pressupost no arriba, segurament l 'any que bé

Personalmente me gusta tener el material lo más ligero posible y el menor material posible, así que me decanto por velas wave tb en las medidas grandes.
Mastiles siempre RDM entre 100 y 75% y ya no podría volver atrás.

Las velas grandes son más potentes (Naish Boxer 6,2 y 5,4)
Las velas pequeñas son más off shore (Severne S1 4,0 y 4,7)

Lo bueno es que con dos mastiles (400 y 430) y dos botavaras puedo montar todas las velas y así no tener que cargar con mucho material.
Por menos viento estoy pensando empezar kite...

dankerbek dijo:
...

Por menos viento estoy pensando empezar kite...

Otro que se va a pasar al lado oscuro :? nooooooo, pero lo cierto es que los kiters planean con nada de viento, el sabado en Sant Pere iba yo con 115L y 7.5m y a duras penas conseguia mantener el planeo, mientras que a los kiters se les veia planear bastante comodos incluso alguno daba algun salto :x

jo de marques de veles tinc el cor robat amb les np i les north sails !!! jajaja!!! he tingut ultrasails (de Belgica) unes naish hokua del 98 (que en conservo alguna) super reforçades, i les neilpryde nr son les marques que faig servir per dies de vent, com ara la tramuntana i alguna garbinada. De north, he tingut la north volcano 6.4 que em va donar bon resultat i va ser un factor per canviarmela quan sem va trencar per la north duke 6.4, que també estic mol encantat. I tinc una 5 metres north instinct que l'he fet servir mol poc, perque la vaig comprar a un amic l'any pasat, i dspres tinc la neilpryde expression 5.7 que és una meravella

i sobre les marques de planxes, doncs...mistral, f2, i fins ara jp sempre m'havia agradat pero em vaig comprar una freestyle wave 91litres, i he quedat decebut, molt fragil, molt dura en comparació a les altres 90litres que e pogut provar dins aquest rang, i estic pensant en canviarmela

jo ting com a vela gran np search 6,2 m2 2005 crec, despres es va dir expresion y ara firefly com be a com l amic enrike, es la vela mes potent de onades de np, onshore, es amb la que vaig mes comode ideal garbinades d estiu, te molt de rang i es molt maniobrable. jo la monto amb un mast 4,30 radz tamany estandard. tb la ting en 5m pero la vaig comprar a tarifa 2 ona ma y no em funciona tant be, pero vaja suposo que es perque te menys rang.la monto amb un radz rdm 4 m.la ultima adquisicio va ser aquesta tardor una north vodoo 2008 4,2m mateix mastil. nomes he pogut navegar un dia, aixi que no puc com gaire, es sideshore, nerviosa, pero lleugera. la monto amb el mateix mastil que la 5.

una petita correció:

la np search va ser la substituta de la neilpryde nr. La search va ser substituida per la alpha. Aquesta es una vela molt potent de wave. La expression era la vela de freestyle de np, que a estat substuida per la firefly

Volver