Ajuda-consells per la trasluchada!!

`--------´ somriure de orella a orella...

he conseguit 4 seguides!!!!! amb 6.5 i 120 litres. Molt bona jornada avui de 6 a 8.30 per 6.5 a malgrat, m'ha anat molt be triar una bona onada per executar la maniobra "de baixada". Tambe a la que et surt una guanyes confiança y vas mes convençut que ho pots fer, flexionar tambe ha ajudat molt.

Que guaaaaapo!!! dema mes!!!
 
Esperem, per que avui s'ha quedat 10-11, jo despres de dos intensos d'eslalom he pasat de sortir.
 
not dijo:
`--------´ somriure de orella a orella...

he conseguit 4 seguides!!!!! amb 6.5 i 120 litres. Molt bona jornada avui de 6 a 8.30 per 6.5 a malgrat, m'ha anat molt be triar una bona onada per executar la maniobra "de baixada". Tambe a la que et surt una guanyes confiança y vas mes convençut que ho pots fer, flexionar tambe ha ajudat molt.

Que guaaaaapo!!! dema mes!!!

Enhorabona!! demà pots consolidat l'aprés, sembla que entrará millor que avui.
 
he de admetre que aquest post a sigut una triunfada, a mi m'ha anat molt bé.

Tenia alguns fallos a l'hora de trasluchar, ahir Diumenge de 2 dintre a l'aigua, sols vaig drizar 1 vegada.
[applaudit] [applaudit]
 
Avui amb 25-30 nusos , l'unic que he conseguit es sobreviure.... [roto2gay.gif]
 
not dijo:
Avui amb 25-30 nusos , l'unic que he conseguit es sobreviure.... [roto2gay.gif]

No és poc amb la que s'ha liat a Malgrat, de ni do!! Quina enveja d'espot, realment sempre bufa més.

A Barna amb 6.3 i 105 litres molt be, toti i que ha fet baixades i pujades. Tan de bo hagues pogut navegar amb 4.5 a Malgrat, necessito un cotxe ya!
 
Muy buenas las explicaciones pero lo mejor de lo mejor es verlo en persona en la plaja y en cuanto salga del agua abordarle y que te explique bien todo los pasos. [qmeparto]
 
hola masters!
A vere que jo vaig aconseguint alguna pero a les dos últimes sessions la meva mitja ha baixat molt.
He localitzat dos problemes...
1- clavo molt de canto intern i quan canvio els peus la vela deixa de tirar i me la menjo, caic per la part interior del gir.
2- a vegades canvio els peus asaco... a vegades es el moment i altres no i acabo a l'aigua. Com sé quin es el moment?

No entenc pq em poden sortir 3 seguides com aquest dissabte i despres cap més fins despres de molta estona i de manera anecdotica.
Not, ens tindrem que juntar a vere com corretgir errors...

Gas!
 
enrik dijo:
hola
1- clavo molt de canto intern i quan canvio els peus la vela deixa de tirar i me la menjo, caic per la part interior del gir.
si caus després de canviar els peus i al i agafar la vela en la nova direcció caus d'esquenes amb la vela a sobre, és pq probablement estàs massa aproat al vent, per evitar-ho intenta fer el gir més ampli, (més recorregut = més temps per fer la maniobra). si tot i això segueixes aproanta massa, ràpidament flexiona cames i tira el màstil endavant per posar-te al llarg de seguida, és important mantenir la posició fins que acceleris la taula i després ja et pots tornar a enganxar.

enrik dijo:
2- a vegades canvio els peus asaco... a vegades es el moment i altres no i acabo a l'aigua. Com sé quin es el moment
o sento però només hi ha un resposta. pràctica, la gran sort, és que no hi ha un moment clau per canviar els peus, amb pràctica i equilibri pots canviar quasi en qualsevol moment de la maniobra, si no fixat que tant pots entrar a la maniobra amb els peus canviats, per exemple si vens en posició switch,(tot i que això només ho he vist als freestyler) com canviar-los quan ja has sortit de la maniobra, (speed jibe, duck jibe...) la qüestió més important és canviis quan canviis sempre has de mantenir la taula en el rumb correcte fent tota la corba.

enrik dijo:
No entenc pq em poden sortir 3 seguides com aquest dissabte i despres cap més fins despres de molta estona i de manera anecdotica.
Not, ens tindrem que juntar a vere com corretgir errors...

això ens ha passat i ens passa a tots, fins i tot els professionals cauen en algun jibe.
 
Una cosa que a mi em va ajudar al principi va ser a intentar mantenir la vela del revés uns segons en el nou rumb. Navegar amb la vela així és bastant complicat, tira molt violentament i cal experiència, especialment amb vent fort, però crec que és molt ilustrativa i aprens coses:
- Si al principi estas massa liat amb massa coses (mantenir el rumb, el canteig, la velocitat i l'equilibre, canviar els peus, no perdre el control....) deixar el canvi de vela per quan ja has fet tota la resta potser ho simplifica una mica
- Amb vent fluix et permet fer un canvi de vela quan ja estás situat i el fas més ràpid i aprens a controlar-lo (amb vent ràpid costa bastant aguantar la vela així)
- Permet adonarse del rumb correcte de sortida (la vela del revés i la cenyida son incompatibles, jo al principi sortia massa cenyit i em frenava massa; amb la vela del revés t'has de quedar al llarg, com a molt de través).
 
Que vols dir al reves??? amb l'escota al devant? com una empopada + 90º?

enrik!! dimecres trda a malgrat probes la 105.

Estic d'acord si naveguem junt tu et fixes amb els meus errors i jo amb els teus!!
(ja ja ja , no crec que es pugui fer aixo , anem tant ansiosos que nomes volem correr!!)
 
Ostres ja m'agradaria pero he començat horari normal i treballo fins a les 19h. Potser el cap de setmana.
Jo entenc el que diu de navegar una mica amb la vela al reves, de fet amb poc vent ho faig i ajuda molt, pero amb més castanya no ho aconsegueixo.
A vegades tb he notat que faig tot el gir i em trobo que he girat i aguantant la vela em trobo que la vela queda entre el vent i jo... es com si em passes, es raro no?
Bueno practica i més practica, jo crec que quan et surten les primeres et relaxes i et tires a fer la maniobra sense concentrarte en tots els moviments a fer... potser la mala mar tb influeix.

Gas!
 
not dijo:
Que vols dir al reves??? amb l'escota al devant? com una empopada + 90º?


Sastamente! amb l'escota al devant, pero això de la empopada+90º és precisament el que es tracta d'evitar: si arribes a aquest rumb i encara has de canviar, o ho fas SUPER rapid i bé o s'esfonsa la popa, et quedes proa al vent i chof! Per això dic que amb l'escota al devant no pots arribar fins aquest rumb popa+90º perquè és molt difícil aguantar la vela i veus que cauràs, et quedes a popa+45º, que és el millor lloc per estar en fer el canvi de vela.
 
enrik dijo:
A vegades tb he notat que faig tot el gir i em trobo que he girat i aguantant la vela em trobo que la vela queda entre el vent i jo... es com si em passes, es raro no?

Efectivament, t'has passat, has girat massa, però la trasluchada encara es pot salvar. És un bon senyal, la fas bé, únicament has de girar menys o no tirar el màstil tan tan cap envant.
 
enrik dijo:
A vegades tb he notat que faig tot el gir i em trobo que he girat i aguantant la vela em trobo que la vela queda entre el vent i jo... es com si em passes, es raro no?
Bueno practica i més practica, jo crec que quan et surten les primeres et relaxes i et tires a fer la maniobra sense concentrarte en tots els moviments a fer... potser la mala mar tb influeix.

Gas!

com ja he comentat abans, aquest és un error típic, per salvar la situació flexionar ràpid, i màstil endavant, per posar-te al llarg de seguida i arrancar. la posició per sortir d'aquesta situació i surtir ràpid al planeig sense que el vent et tiri, si és fort, és flexionat sobre la cama de darrera, amb la de davant estirada i el màstil endavant. (posició típica per arrancar el planeig)

respecte a la proposició d'en silent de navegar amb la vela al reves personalment jo recomano el contrari, en general la majoria de gent té tendència a aguantar massa la vela, mentres que si ens concentrem en fer el gir amb la taula, sense perdre velocitat i amb un canteig constant, pots "oblidar-te" de la vela i deixar-la anar de seguida que estigui dins el gir, que ja et torna. (proveu les dues opcions)
 
jordi-navata dijo:
respecte a la proposició d'en silent de navegar amb la vela al reves personalment jo recomano el contrari, en general la majoria de gent té tendència a aguantar massa la vela, mentres que si ens concentrem en fer el gir amb la taula, sense perdre velocitat i amb un canteig constant, pots "oblidar-te" de la vela i deixar-la anar de seguida que estigui dins el gir, que ja et torna. (proveu les dues opcions)

A mi aixó hem funciona , ja que faig el gir amb la vela mol caçada, i "plegant" com si volgues tocar amb la punta del mastil a l'aigua (ni molt menys pero es per donar una idea). LLavors en nou rumb mastil cap al devant i ja gira sola. es posible que aixi hem sigui mes facil?

Perdo el planeig pero es com mes percentatnge d'encerts tinc... crec aixo es un defecte de cuan vaig trasluchar amb la formula casi que es l'unica manera que giri rapid amb ella.
 
és molt possible que sí, cadascú ha de trobar el que li vagi bé, jo normalment navego amb els meus cunyats, en jordi canvia la vela de seguida i després els peus (speed jibe) , jo pràcticament canvio de manera simultanea , i en miquel doncs al revés, ell aguanta força amb la vela al revés.

el secret només és un, mantenir la pressió en el canto de manera constant i mirar de sortir una mica al llarg per no perdre el planeig.
 
Volver
Arriba