Ajuda-consells per la trasluchada!!

Totalment d' acord Jordi.

A mi també m' ajuda molt mira on vull anar durant tot el procés i disfrutar de la trasluchada tant si surt com si no. Recordo com fa poc tems quan no en sortia gairebé ninguna em cabrejava i em posava "muy tenso" con lo que encara empitjorava mes.

Ara, espero el moment en un punt aprofitant una baixada de onada o zona amb poc choppy, respiro fons, "me relajo", miro on vull anar, i .... "a por ellaaaaaa". No em surten totes però no hi ha color amb fa 4 dies.

I a mes, no fer bordos llarguiiiiiiiiiiiiiiiisims ja que quan toca trasluchar ja no te’n recordes que a fallat en la anterior [big-laugh] , millor bordos curts i practicar i practicar i practicar.

jordi-navata dijo:
és molt possible que sí, cadascú ha de trobar el que li vagi bé, jo normalment navego amb els meus cunyats, en jordi canvia la vela de seguida i després els peus (speed jibe) , jo pràcticament canvio de manera simultanea , i en miquel doncs al revés, ell aguanta força amb la vela al revés.

el secret només és un, mantenir la pressió en el canto de manera constant i mirar de sortir una mica al llarg per no perdre el planeig.

Totalment d'acord, de fet hi ha varies formes de trasluchar i diferents punts on fallar, amb el que cadascú pot trobar la seva solució segons com i quan cau. Jo vaig descrivint coses que m'han ajudat perquè jo fallava allà, pero no tothom pot tenir aquest problema. I com eixemple el que diu en Jordi que aconsella no aguantar la vela del revés al contrari que jo deia: en el seu dia em va ajudar a corregir algún error que he explicat, pero un cop subsanat, no cal "aguantarla" i surt més elegant i eficaç

Per això el millor es pràctica, análisis, pràctica, anàlisis, etc i mica en mica vas aprenent diferents coses. En aquest sentit també important el que ha dit l'Enrike, quan més curt el bordo més practiques i la actitut també és molt important "hay que ir a por ella", res d'anar amb por, caus segur.

Veig que el fil està donant de sí!! Que bé! Jo durant aquest dies només he pogut escaparme un parell de vegades a Fornells amb tamuntanes moolt considerables i la veritat és que no he progressat gaire... Amb la nova taula de 110, quan clavo el canto no aconsegueixo dibuixar el gir, comença a fer ziga zagues i quan inclino una mica el màstil cap a l'interior, a l'aigua amb la vela, crec que la mantinc massa caçada... Quan la taula es desboca, em fa respecte el tema turmell del peu que va al footstrap... En fi, segueixo atent el fil però em sento molt lluny de poder trasluchar amb vent fort i la taula 'petita'... Vaig donant la vara a tothom que hi ha a la platja, però la conclusió sempre és la mateixa: hores.

Tinc tant clara la teoria... pero quan vaig planejant a saco tot passa molt ràpid i no coordino, no senyor..

probablement és per falta de "decisió" a tots ens ha passat entrar a tota llet descontrolats al jibe i t'acollones i deixes el pes darrera sense acabar de presionar bé al canto i a l'aigua. El pes l'has de posar al interior del gir i cap endavant, si deixes el pes darrera fotuda, intenta quan entris al jibes, presionar amb la mà de davant cap a baix en direcció al peu de màstil això et permet mantenir la taula més estable.

Merci per tot! al final a mi m'ha surtit la trabutjada (o com es digui)! Ho he fet caçant bastanta vela (hi havia vent mol justet) i he agafat una onadeta, he clavat el canto i al final m'ha surtit, això sí, he perdut molta velocitat al final, però, m'ha surtit!

Pipe82, amb vent fort has d'anar "a por ella", si et cagues, caus segur. Per que la vela no tiri massa mentres gires, manten-la caçada a prop del cos i inclinada cap a dintre del gir; la postura s'aconseguiex amb un "gest" que has de trobar practicant. Quan arribis al rumb de popa cal anar encara ràpid perquè que tinguis una velocitat semblant al vent, llavors la vela tira menys i és més fàcil canviar. Per controlar anant tan ràpid, flexiona cames i mira per on vas. El pes centrat-cap endavant (per no clavar canto o proa, repeteixo: flexió i mirar per on vas)

MkY, al contrari no tens un problema de control si no de perdre planeig, tens que anar pumpejar abans de iniciar el canteig per accelerar al màxim i mentres gires anar obrint vela per mantenir-la amb potencia i que ajudi al màxim a mantenir el planeig.

Us ho juro: el primer dia que em surti la trasluchada a tota hostia, un cop estigui ja en el nou rumb, em desengancho, deixo anar la vela, foto un crit que el sentiu a Catalunya i em tiro a l'aigua de cara sense deixar de cridar!!!!!!!!!!!!!! Merci silent pel consell. Decisió i que la mirada mani! El pròxim dia no només 'voy por ella' sino que me la f... Bon vent a tots!

Volver