divendres 12-2-2010

Estàs a la que salta. Jo ho acabo de veure ara, massa tard, a més tinc faringitis... Però no us poseu mai malalts?? Quina ràbia [big-laugh] [big-laugh]

Que passi ja aquesta onada de fred polar (però on està l'escalfament global???), que pugin les temperatures i que ens puguem veure tots aviat a l'aigua.

malgrat tb x 7mts..... freeeddd... x a fondu. [applaudit]

salvi millora que el fred s'acaba!

Barna justito para 7.5m, algo de mar de fondo y poco choppy, muy divertido hasta que se me ha roto el tendon del pie de mastil (que además era prestado [smilie=taptap.gif] ) [goofy] he podido drizar y llegar casi hasta la orilla, menos mal que ya era al final de la sesión. [heavy]

felicitats per les navegades!! pero, desdel meu punt de vista...io ara no mi posaria sino fos x veles de menys de 5 metres, com air!! ;)

A Kastas bona sessio d'eslalom amb 8.5, amb aquest material es planeja avans que els caits. Aixo si jo ho trobo superexigent a nivell fisic, surto amb rampes als besons i aixo que corro quasi cada dia. Bueno entre el fred i tot una sessio de casi tres horetes.

Eslalom=1 Alex=1

[punk.gif] creo que para nosotros los que no vamos a competir el slalom es una buena opcion solo para los dias de viento marginal, en cuanto entran de 15 nudos para arriba mejor 100L y vela de 6 y pico y a disfrutar sin sufrir en silencio [roto2gay.gif]

Enrike dijo:
[punk.gif] creo que para nosotros los que no vamos a competir el slalom es una buena opcion solo para los dias de viento marginal, en cuanto entran de 15 nudos para arriba mejor 100L y vela de 6 y pico y a disfrutar sin sufrir en silencio [roto2gay.gif]

Enrike no se tio, a mi em desgasta moltissim. Al dia seguent soc un sac d'agulletes. Entrar al jibe amb aquests trastos planejant a tope costa un ou, cantejar aquestas taules no es lo mateix que amg una de 100l.
Quan vaig planejant a mort a mes haig d'anar molt concentrat en l'entorn, vui dir amb les onades, el xopy i tot aixo per anar-ho esquivant. Si hi han 15 nussos anar al llarg es horroros (com a minim amb 134ltrs i 8.5) a les hores agafo el rumb en cenyida pero has d'anar molt al tanto.
En resum, sota el meu punt de vista aquesta disciplina es bastant tecnica i exigent fisicament, de moment amb les condicions/material que tinc. Ara igual a l'estiu quan el vent es queda en 12 nussos i el mar es queda planet planet, ja canvia una mica el tema.

salvipardas dijo:
Estàs a la que salta. Jo ho acabo de veure ara, massa tard, a més tinc faringitis... Però no us poseu mai malalts?? Quina ràbia [big-laugh] [big-laugh]

Que passi ja aquesta onada de fred polar (però on està l'escalfament global???), que pugin les temperatures i que ens puguem veure tots aviat a l'aigua.

Que no ens posem mai malalts? joer jo estic navegant amb un toque a les costelles que m'esta matant.
No vui anar al metge per por a que em digui que tinc una petita fisura, luxacio, o algo aixins i em deixi al dique sec durant la primavera.
A mes ahir vaig pasar tant de fred que avui encara tremolo, o sigui que mira que si ens posem malalts.
P.D. jo a mes soc una mica quejica je je je je je

alextxell dijo:
Quan vaig planejant a mort a mes haig d'anar molt concentrat en l'entorn, vui dir amb les onades, el xopy i tot aixo per anar-ho esquivant. Si hi han 15 nussos anar al llarg es horroros (com a minim amb 134ltrs i 8.5) a les hores agafo el rumb en cenyida pero has d'anar molt al tanto.
En resum, sota el meu punt de vista aquesta disciplina es bastant tecnica i exigent fisicament, de moment amb les condicions/material que tinc. Ara igual a l'estiu quan el vent es queda en 12 nussos i el mar es queda planet planet, ja canvia una mica el tema.

estic d'acord si el mar no es pla hi ha força tensio amb la formula també, a mes tens poca capacitat de improvisació, no pots anar esquivant ones.

A la que es posa amb 13-14 nusos es millor amb una freeride i la 8.5 igual.

Que vols dir que surts abans que els kites?? ells amb 10 nusos ja van... tu també??

Amb la formula, si que sortim amb ratxes de 8-10-, es a dir encara que baixi a 6 nusos si tens una ratxa de 9 ja vas un cop arrenca ja pot baixar el vent que aguanta...(ep aixo amb la veleta de 11 metres)

Si aixo passa, els kiters no van per la por a la caiguda del estel, si hi ha 8-10 mantinguts si.

Dani, amb 8-10 nussos els caits no van ni que estigui sostingut, necessiten com a minim 12, amb menos no son capaços de tornar al mateix puesto, es a dir han de caminar per la platja. O sigui que ni poden fer feestyle ni res, amb el problema que si els hi baixa per sote de 12 i els hi cau el cait estan [8.gif] .
Segons la meva relacio, una 8.5 seria una 15m. de les seves, i aixo segons ells esta pasat de moda. Ara van tots amb 12m, quan ells van amb 12m. jo ja estic cansat de navegar je je je je es mes si ells monten 12, jo segurament tambe vaig amb 7.
Jo amb l'eslalom l'altre dia vaig comprobar que necessito 10 amb ratxe de 12, si no hi ha ratxa s'ha de pumpejar. I aixo cansaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, a mes amb 12 nussos vaig bastant mes rapid que ells.

okay!!!!! 10 nusos amb 8.5 esta molt be!! jo diria que la meva conclusio amb formula es 11=11 metres mes 8.5 (igual que tu amb menys de 12 toca remar) cosa que amb 11 metres surts cenyint.

la veritat es que no hem fixo massa ja en els nusos, monto 8.5 si no vaig 11, si jo porto 11 ells no van ni ho intenten, tot sovint ni hi son.... [meparto]

Si vaig amb 8.5 aqui hi ha algun amb 17mts, pero el que si es veritat es que l'ultim dia amb 11-12 nusos que anava amb 8.5 no m'atrapaven!! [applaudit] segur que amb slalom vas mes rápid...

amb una freeride de 130 no anirias mes o menys igual de rapid i mes comodo??

alextxell dijo:
Enrike dijo:

Enrike no se tio, a mi em desgasta moltissim. Al dia seguent soc un sac d'agulletes. Entrar al jibe amb aquests trastos planejant a tope costa un ou, cantejar aquestas taules no es lo mateix que amg una de 100l.

Jo vaig provar una C2 de pur slalom i allò era molt i molt exigent. El que dius, per traslutxar has de fer molta força amb les cames i aplicar-te tècnicament a base de bé. La sensació, planejant, era de pinyo imminent i havia d'anar frenant... Ara, corria que se les pelava. Però, és el que dius Àlex. Les freeride les van inventar per disfrutar i no haver de patir tant. Amb 10-12 nusos, 7.5 i 115 freeride jo vaig la mar de bé.

Home Salvi, jo dubto una miketa que amb 10-12 nussos puguis anar amb 7.5, per aquesta regla de 3 en Not amb 11 metres hauria deplanejar amb 6 no? Jo crec que per planejar amb 7.5 neccessites 13 o mes i que ratxa no baixi d'aqui si no et pares i una taula de com a minim 130ltrs.
De totes formes un dia en una quedada podem fer una comprovacio i sortirem de dubtes companys.
No se a on navegueu vosaltres pero a Kastas es raro que algun caiter tingui un estel mes gran de 12m hi algu amb 14 pero solen ser novatos. I no surten si no hi han com a minim14 nussos, si no els toca caminar per la platja.
Segons diuen ells els estels mes grans son molt lents de maniobra i per sortir al llarg i despres no poder cenyir i haver de tornar caminant amb el risc de que sels hi caigui l'estel prefereixen no sortir.
Per lo que respecta a les free-ride, si que es veritat que son mes comodes i tambe mes lentes, pero no estan pensades per vents marginals. Les free-ride de mes 130ltrs estan pensades per iniciacio, pesen molt i no es prima l'arracada al planeig, si no la flotabilitat.
Per arrencar amb poc vent necessites o una slalom o una formula.

alextxell dijo:
Home Salvi, jo dubto una miketa que amb 10-12 nussos puguis anar amb 7.5, per aquesta regla de 3 en Not amb 11 metres hauria deplanejar amb 6 no? Jo crec que per planejar amb 7.5 neccessites 13 o mes i que ratxa no baixi d'aqui si no et pares i una taula de com a minim 130ltrs...

Yo lo he hecho, he conseguido planear con 115L y 7.5m con vientos de 11 nudos de media, arrancaba en la racha pero tenia que hacer birguerias para mantener el planeo.

Precisamente este viernes soplaron 10 nudos de media durante bastante rato, pero en lugar de sacar la 115L preferí sacar una JP135L x-cite algo antigua que tengo y estuve planeando justito pero planeando todo el rato.

Saqué la 135 por que al haber algo de mar de fondo preferí llevar una tabla mas estable por si me quedaba sin viento, pero estoy seguro que con la 115 tambien hubiera ido, aunque sin duda me hubiera costado mas mantener el planeo que con la 135

alextxell dijo:
De totes formes un dia en una quedada podem fer una comprovacio i sortirem de dubtes companys

Me apunto al test [big-laugh]

Enrike dijo:
Precisamente este viernes soplaron 10 nudos de media durante bastante rato y estuve planeando justito pero planeando todo el rato.

Eso tengo que verlo anemometro en mano, mira 10 de media son 8-12, con ese viento Dani, tiene que sacar su 11m y formula.
Tu vas con 7.5 y una tabla que no creo que haga mas de 70 de ancho?
Por cierto tienes una 9m no? que planeas con 6 nudos? [big-laugh]

Venga, para cuando un test, Formula VS Slalom VS free-ride [read.gif]

Venga que vamos subiendo, al final seran 13 de media je je je je

Venga un dia podriamos hacer un test con el material y haver que sale. Por cierto no soy ningun defensor del slalom, lo tengo solo por navegar a partir de 11 nudos, a mi lo que me gustaria es tener como vela grande 5.8, pero entonces navegaria muyyyyyyyyyyyyyy poquito.

Volver