Mitos inciertos sobre el slalom

Home Eric, borde d'atac, curvatura,ample, flex, etc... son bastant diferents.

Aquest any select ha canviat las frerace tipus srxde tota la vida per aquestes rectes que mostres.

Respecte a la pregunta , notaras que gira mes facil i s'aixeca menys de proa. A part de tot el que comentes. (menys arrancada al planeig etc...)

Jo he probat la SRX de 41 a la meva slalom i va moooolt millor amb la s11 de 39, m'encanta l'aleta aquesta.

sos4l dijo:
alextxell dijo:
aixo si un fallo i la ostiaq es espectacular (parlo per experiencia) cuan vas molt al limit (es com un f-1) cualsevol fallo es una castanya brutal.

per a il·lustrar el comentari de l'Alex:
http://totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=14&t=56367

I perque la ostia aquesta? no veig que faci res estrany... voleu dir que no se l'hi trenca alguna cosa?

La verdad que el piño es espectacular, al caer peta el mastil y sale el cuerpo disparado planeado sobre el agua de la inercia durante unos segundos, madre mia que velocidad.

Creo que parece como si se pusiera al largo para coger ventaja y entonces alguna racha no prevista patapum

¿Que debían haber? 30 nudos de viento.

Pero fijaros en una cosa, la tabla con la que sale del agua en el video despues del piño con la vela enrrollada y que luego saca debajo del brazo es de 92L Esta tabla tiene un rango de velas de 7 a 5.5m y 58cm de manga.

Un tio que pesa mas de 100Kg con una tabla de 92 litros seria mas o menos igual que uno de 75Kg con una 70L

Nosotros no tenemos ni tablas ni velas de slalom para viento fuerte, por eso nos resulta complicado y muy tecnico navegar con una slalom cuando sube el viento.

Molt bon post.

a veure, evidentment una taula de slalom amb vent fluix no és tant complicada com molta gent pot pensar, i més si vas amb una vela freeride sense cambers, però aquestes taules no estan pensades per això, si l'únic objectiu és navegar comode sortir ràpid al planeig.... estic totalment d'acord amb l'alextxell millor una freeride, generalment més econòmica i menys delicada, tot i que jo he de reconeixer que fins i tot dies de menys vent agafo la "manta" abans que la "rocket" però això ja és més qüestió de gustos pq per prestacions estan allà mateix en aquestes condicions.

on sí que es treu el seu suc amb les eslaloms i aquí sí que es demana molta més tècnica i sobretot cullons és quan vas a fondo, a Port en Xavi té la manta 125, la 115 i la nova incorporació és una 105. i quan ens posem a fer "piques" amb slalom amb més de 25 nusos, vela de 8,2 amb cambers..., la veritat és que la velocitat que agafes arriba a acollonar i la sensació de sortir catapultat és constant, així com les entrades a les boies son complicades, tant pel tema de la velocitat d'entrada, com per trobar exactament el canteig necessari, cal cantejar més que amb les freeride, sobretot quan vas "passat" si no no gires, i si fas més força del que et demana, et fa un gir tancat que t'envia a l'aigua i després aixecar una vela de 8,2 amb càmbers no és fàcil, pel que si vas a l'aigua, ja pots dir adeu a la cervesa. [bonk]

en conclusió, tenir una taula de l'slalom, jo ho compararia "salvant les diferències" en tenir un ferrari, si només l'has de fer servir per anar per autopista i per dins ciutat, ningú no et diu que no funcionarà, però evidentment faries el mateix amb un altre cotxe amb el que probablement aniràs molt més comode i relaxat, això sí si el poses a fons en un circuit no hi ha res que es pogui comparar.

Homeeeeeeeeee es que 25 y 8.2 [bonk] [bonk] [bonk] [bonk] ja sou besties ja..... [neng]

Jo segurament si podes canviar la manta per una roket 115-125 de les de poc pes ho faria (no se hauria de probar-ho be...) La veritat es que va molt be ! I amb 14-18 nusos es una maravella. Amb mes de 20 ja es el que dius, pero llavos segons el dia tries.

Salute!

jordi-navata dijo:
Molt bon post.

a veure, evidentment una taula de slalom amb vent fluix no és tant complicada com molta gent pot pensar, i més si vas amb una vela freeride sense cambers, però aquestes taules no estan pensades per això, si l'únic objectiu és navegar comode sortir ràpid al planeig.... estic totalment d'acord amb l'alextxell millor una freeride, generalment més econòmica i menys delicada, tot i que jo he de reconeixer que fins i tot dies de menys vent agafo la "manta" abans que la "rocket" però això ja és més qüestió de gustos pq per prestacions estan allà mateix en aquestes condicions.

on sí que es treu el seu suc amb les eslaloms i aquí sí que es demana molta més tècnica i sobretot cullons és quan vas a fondo, a Port en Xavi té la manta 125, la 115 i la nova incorporació és una 105. i quan ens posem a fer "piques" amb slalom amb més de 25 nusos, vela de 8,2 amb cambers..., la veritat és que la velocitat que agafes arriba a acollonar i la sensació de sortir catapultat és constant, així com les entrades a les boies son complicades, tant pel tema de la velocitat d'entrada, com per trobar exactament el canteig necessari, cal cantejar més que amb les freeride, sobretot quan vas "passat" si no no gires, i si fas més força del que et demana, et fa un gir tancat que t'envia a l'aigua i després aixecar una vela de 8,2 amb càmbers no és fàcil, pel que si vas a l'aigua, ja pots dir adeu a la cervesa. [bonk]

en conclusió, tenir una taula de l'slalom, jo ho compararia "salvant les diferències" en tenir un ferrari, si només l'has de fer servir per anar per autopista i per dins ciutat, ningú no et diu que no funcionarà, però evidentment faries el mateix amb un altre cotxe amb el que probablement aniràs molt més comode i relaxat, això sí si el poses a fons en un circuit no hi ha res que es pogui comparar.

Totalment d'acord company; 25 nussos i 8,2? [smilie=worship2.gif] jo aqui si que no em poso per a mes de 18-20 ja trec la 7 (dec estar fluix) de totes formes en el meu cas era problema de taula (134) pero ara ja esta solucionat aquest tema.
Jo fins ara la velocitat me la prenia amb nomes aquest material : 134ltrs i 8.5 i vaig aconseguir 26.64knots penso que amb material mes petit he anat mes rapid pero ja no m'ho mesuro. Ara tinc material mes petit o sigui que [neng] .

not dijo:
company; 25 nussos i 8,2? jo aqui si que no em poso per a mes de 18-20 ja trec la 7 (dec estar fluix)

no creguis, aquí el sud et deixa el mar com un mirall, sense gens d'onada i això et permet aguantar més, tot i això, cal dir que jo sóc força "cagat" i si vaig enganxat a l'estela d'en Xavi o el porto just darrera si que apreto a fons, pero navegant sol o distanciats, acabo obrint vela [muro]. És el que et fa navegar acompanyat, sempre et poses més al límit.

Tenen menys manega per mes eslora...

freeride 115 64x245, slalom 110 69x230 jo crec que com esta repartit el volum, es important i que pesi poc. La eagle també surt mol rapid...

jordi-navata dijo:
not dijo:
company; 25 nussos i 8,2? jo aqui si que no em poso per a mes de 18-20 ja trec la 7 (dec estar fluix)

no creguis, aquí el sud et deixa el mar com un mirall, sense gens d'onada i això et permet aguantar més, tot i això, cal dir que jo sóc força "cagat" i si vaig enganxat a l'estela d'en Xavi o el porto just darrera si que apreto a fons, pero navegant sol o distanciats, acabo obrint vela [muro]. És el que et fa navegar acompanyat, sempre et poses més al límit.

Quan dius que aquí el sud et deixa el mar com un mirall, és a Port de la Selva?

Eric com tu dius per poc vent i nomes voler gaudir sense preocupacions el millor es una freeride de 145ltrs i una bona vela (lleugera i sense cambers).
Que aquesta es una altre, molta gent es pensa que les vels amb cambers planejant avans, NOOOOOOOOO, son per aguantar mes vent.
Per exemple tu veus que les slalom planejan amb 12-13 nussos pero quina vela porten en comparacio a un que va amb una free-ride?
Esclar que jo planejo avans que gent del club amb free-ride, pero porten taules de free, de no mes de 120ltrs i vela de 7m, quan jo vaig amb 8.5 i amb una bossa important. I esclar tambe conte una mica la tecnica, jo amb poc vent em llanço al llarg pumpejant com un boig fins que al final la trec al planeig (si hi ha el vent suficient esclar) i una vegada engega, la bosa que fa amb els cambers ja fa la seva fiena.

Para no variar discrepo [big-laugh] bueno realmente solo en una cosa, la bolsa que se puede llegar a conseguir con una vela freeride con dos cambers como la v6 de NP nunca se conseguirá con una vela sin cambers, ya que los sables al apoyarse en el mastil hacen una curva en esa zona.

Ademas se provecha mucho mejor el pumpeo con una vela con cambers

Por lo que con un poco de tecnica en pumpeo + gran bolsa sale seguro al planeo antes que con una vela sin cambers.

yo estoy de acuerdo con los dos, la bolsa te permite aguantar mejor el planeo despues de la racha, y los cambers al rigidificar el perfil te permiten pumpear de manera mas eficiente ( y claro aumenta el rango de viento por arriba).

Luego en lo que es la salida al planeo, el factor peso es muy importante también, y una vela slalom pesa lo suyo... a tamaño igual no habrá mucha diferencia entre una freeride y una slalom.

al final lo mismo que para las tablas...

Enrike dijo:
Para no variar discrepo [big-laugh] bueno realmente solo en una cosa, la bolsa que se puede llegar a conseguir con una vela freeride con dos cambers como la v6 de NP nunca se conseguirá con una vela sin cambers, ya que los sables al apoyarse en el mastil hacen una curva en esa zona.

Ademas se provecha mucho mejor el pumpeo con una vela con cambers

Por lo que con un poco de tecnica en pumpeo + gran bolsa sale seguro al planeo antes que con una vela sin cambers.

Y en que discrepas?

sos4l dijo:
yo estoy de acuerdo con los dos, la bolsa te permite aguantar mejor el planeo despues de la racha, y los cambers al rigidificar el perfil te permiten pumpear de manera mas eficiente ( y claro aumenta el rango de viento por arriba).

Luego en lo que es la salida al planeo, el factor peso es muy importante también, y una vela slalom pesa lo suyo... a tamaño igual no habrá mucha diferencia entre una freeride y una slalom.

al final lo mismo que para las tablas...

Cierto, pero eso en slalom se suple con "€" es decir mastiles 100%, boravaras de carbono, alargadores de carbono y tablas "pro-edition".

Volver