Sorpresa pel dijous...

Una pregunta, avui amb llevant ¿Per que a Vilanova? ¿Per orientacio de la platja, onades....?
No crec que hi vagi mai pero per curiositat. Al windguru WRF9km veig +/- les mateixes condicions que ha Castelldefels.
 
crobol dijo:
Una pregunta, avui amb llevant ¿Per que a Vilanova? ¿Per orientacio de la platja, onades....?
No crec que hi vagi mai pero per curiositat. Al windguru WRF9km veig +/- les mateixes condicions que ha Castelldefels.

El llevant s'amplifica a Sitges (i fins cert punt també a Vilanova) per un efecte de canal que provoca la serralada del Garraf. De manera que és considerablement més fort que a Castelldefels, on el llevant més aviat s'esmorteeix.

Les previsions no tenen compte aquest efecte, però ho has de saber tu. Segons a quina banda del Garraf et trobis, hauràs d'augmentar o reduir el que diu la previsió.

Avui mateix, cap a les 14 h a Sitges jo he mesurat uns 16-17 nusos de mitjana, i en alguns moments clarament per sobre de 20, mentre que segons 17nudos.com a Castelldefels marcava una mitjana d'uns 10 nusos.

Curiosament, si t'allunyes més cap a l'est, prou lluny de l'efecte de la serralada del Garraf, el llevant torna a bufar millor. A l'aeroport, segons Windfinder, a la mateixa hora també es passava dels 15 nusos. Per tant sembla que és a Castelldefels on el llevant queda frenat per l'efecte de pantalla amb que es troba el vent quan arriba al Garraf.

En canvi, quan bufa garbí, és tot el contrari. A Sitges es debilita molt, mentre que a Castelldefels, i encara més a l'aeroport, bufa bastant més.

On és més fort el llevant, és a Sitges, tot i que també és més irregular, i en acostar-te molt a terra pots quedar desventat. I a més no hi ha una platja àmplia oberta, queda tallada pels espigons que van construir per retenir la sorra. M''imagino que és per això que per navegar amb onades la gent deu preferir Vilanova.
 
a malgrat s'ha navegat amb 6.5-7 metres de 1 a 16h apx, despres ha girat molt a NE. Bona trencant i desventada, xunguillo per els que van amb vela nova... [smilie=gaydude.gif]
 
A Vilanova per 5.8 i 99ltrs onadetes de 1m. orientacio perfecte per surf.
 
radjo dijo:
Alex lo que tu digas [smilie=worship2.gif].

ves a cambrils y luego nos cuentas

Jose Manuel solo pregunto y comento la previ. Ya se que no quieres que vaya a tu secret spot.
 
josepvm dijo:
[
En canvi, quan bufa garbí, és tot el contrari. A Sitges es debilita molt, mentre que a Castelldefels, i encara més a l'aeroport, bufa bastant més.

Un cop em van explicar de un que era un fanátic de la platja del Prat. Antigament estaba prohibit el bany (tot i que jo vaig fer els meus "pinitos" de kite allà i a Cabrera), però ara si que et pots banyar. Algú ha navegar mai? És més fort que a Barcelona?

Per cert, acabo de arribar de navegar a Barna, de 17:30 a 18:20 (malaida feina i malaits horaris de la Base Nautica) amb 5.3 un pel justet però planejant sense parar. He conegut l'enrike en presentació de 2 segons, ell sortia i jo entrava, els dos amb preses. Les restes de l'espigó que han construit deixaven un tros de mar pla (invait de kiters [smiley_1140.gif] ) que permetia sortir super fàcil i fer freestyle, tot i que matava qualsevol posibilitat de surf. A l'extrem de l'espigó si que s'hi formava una onada curiosa pero complicat aprofitarla, com a molt per un tímid surf back side i una baixada adrenalítica just quan s'aixeca de cop (agafant una alçada gens menyspreable)
 
silent dijo:
josepvm dijo:
[
En canvi, quan bufa garbí, és tot el contrari. A Sitges es debilita molt, mentre que a Castelldefels, i encara més a l'aeroport, bufa bastant més.

Un cop em van explicar de un que era un fanátic de la platja del Prat. Antigament estaba prohibit el bany (tot i que jo vaig fer els meus "pinitos" de kite allà i a Cabrera), però ara si que et pots banyar. Algú ha navegar mai? És més fort que a Barcelona?

Jo no hi he navegat, però he caminat per allà, i sé que encara hi ha una zona prohibida pel bany, la més propera a la bocana del Llobregat, perquè és una zona protegida per a les aus. Es veu que hi ha no sé quins ocells que hi fan allà les postes d'ous.

Però hi ha un altre sector, més a l'oest, on sí és permès el bany. No sé exactament on és el límit, però suposo que la zona de bany coincidirà amb el lloc on arriba la carretera d'accés i s'hi pot aparcar...
 
Silent encara que a arribat quan ja quedava poc temps per tanca la base nàutica (maleït horari) a tingut mes sort que jo ja que ha arribat just quan a pujat una miqueta. L' he vist des de juny quan me’n anava i tot un makinote el company. [applaudit]

Jo m’ he ficat a las 14h a l’ aigua (just quan a baixat [aiba]) amb 94L i 6.4m, planejant a estones, sobretot de tornada, al sortir de la badia unes rapes de tres parells de nassos!!! [ojos]

La veritat que ha sigut una bona toma de contacte per mi amb les onades, això ja em comença agradar casi mes que l’igual plana [platano]
 
Enrike dijo:
Silent encara que a arribat quan ja quedava poc temps per tanca la base nàutica (maleït horari) a tingut mes sort que jo ja que ha arribat just quan a pujat una miqueta. L' he vist des de juny quan me’n anava i tot un makinote el company. [applaudit]

Jo m’ he ficat a las 14h a l’ aigua (just quan a baixat [aiba]) amb 94L i 6.4m, planejant a estones, sobretot de tornada, al sortir de la badia unes rapes de tres parells de nassos!!! [ojos]

La veritat que ha sigut una bona toma de contacte per mi amb les onades, això ja em comença agradar casi mes que l’igual plana [platano]
:oops: que va que va!! si no he pogut fer res de l'altre mon... Ha estat una bona estona, han valgut la pena les preses, però no hi ha hagut inspiració per probar res del que estic practicant amb èxit, és més, un dia d'aquells que caus a tots els jibes! pero divertit al cap i a la fi, que és el que conta!! Demà no hi ha molt bona previ i tinc guàrida, però per dissabte i els dies següents te bona pinta!! Enrike, aprofita que ara amb l'espigó està moooooolt fàcil sortir i navegar amb els "olotes" que genera el llevant.
 
Yo he estado de 10 a 15 en la playa de al lado de la base nautica, al princpio bien, un poco dificil entrar en el agua pero ha caido hasta alguna planeda/surfeada, pero a partir de las 12 el viento ha ido a menos y las olas a mas, a mucho mas, todavia no se como no he roto la vela. Completamente incontrolable con mi material de inciacion (160L/5.0m).

saludos!!
 
Otro día entra al agua por el otro lado, mirando el agua la playa de la derecha.

Ayer vi como rompían hasta dos mástiles por un revolcon en la ola.
 
Muchas gracias por el consejo, ya lo provare en dias como ayer, lo unico que me pilla mas lejos del parking, todo sea por conservar el material!!

saludos
 
Segun a que hora en esta zona se aparca muy bien, no es de pago y queda justo enfrente de la playa protegida con el espigon:

http://maps.google.es/maps?f=d&source=s_d&saddr=Avinguda+Litoral&daddr=Avinguda+Litoral&hl=es&geocode=FSupdwIdxbEhAA%3BFRmtdwIdirMhAA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=19&sll=41.396938,2.209325&sspn=0.001117,0.002411&ie=UTF8&ll=41.395596,2.208778&spn=0.004467,0.009645&z=17
 
Eso no es zona azul?
Por cierto, diria que el anemómetro de la web de la BN no funciona, y el windguru da unos 7-8.
Alguien sabe como esta el mar hoy en Barna? Si hay mucha ola paso, que no esta el tema como para ir rompiendo material.
 
Webcam barceloneta
http://www.barcelonetalive.com/

Web del CSIC, Estacio metereologica. També hi han webcams al terrat de l'edifici Mapfre pero son molt llunyanes, i altres dades.

http://elb.cmima.csic.es/elb/
 
Jordi_montcada dijo:
Eso no es zona azul?
Por cierto, diria que el anemómetro de la web de la BN no funciona, y el windguru da unos 7-8.
Alguien sabe como esta el mar hoy en Barna? Si hay mucha ola paso, que no esta el tema como para ir rompiendo material.

Ese trozo no es zona azul, es gratis.

Ves allí a navegar, hazme caso, agua plana para entrar, y olas pasado el espigon, vale la pena.

Unico problema: hay kiters!!!!

Un poco antes sí es zona azul, pero si vas al mediodia no se paga, con lo que si pones un par de euros tienes para 4h y eso es mucho mas barato que romper un mastil o irse lejos con el coche en busca del viento.
 
Enrike dijo:
Ese trozo no es zona azul, es gratis.
Ves allí a navegar, hazme caso, agua plana para entrar, y olas pasado el espigon, vale la pena.
Unico problema: hay kiters!!!!
Un poco antes sí es zona azul, pero si vas al mediodia no se paga, con lo que si pones un par de euros tienes para 4h y eso es mucho mas barato que romper un mastil o irse lejos con el coche en busca del viento.
Hoy quería mirar lo de Montgat, pero al final he estado más tiempo fuera del agua (coche, transporte, ...) que dentro, y además como diría mi abuela, "patiendo" mucho para superar la ola inicial.
La próxima voy donde dices tu [alaorden]. De hecho, me largo a ver si me agencio un carro para transportar el material desde el coche de una sola tacada.
Pero no habían prohibido el kite en BCN? En Montgat también había dos hoy.
 
Volver
Arriba