2/3-10-2010

jordi-navata dijo:
si vols mar pla amb sud, has d'anar a Port de la selva, però has de vigilar no sortir gaire, per que el vent ve totalment de terra i enganya molt, sembla que no fa res i a dins l'aigua bufa fort.

Jo pensava que la mar a St Pere amb vent de sud vindria a ser com la de sud-oest o el tèrmic de l'estiu, és a dir, planet. Si fins i tot amb tramuntana està més pla que amb aquest sud, sud-est, o no sé el que era. Em vaig ben equivocar, pujant. No són les condicions idònies per mi.
 
fern dijo:
Home això és el que diu windfinder a hores d'ara...dona sud tot el cap de setmana i amb sud es fan onadetes molt divertides per saltar i deixarte els pinyos a la proa. Jo crec que estarà molt bé...sobretot diumenge.

Eiii que jo ja ho vaig avisar!!! [smilie=gaydude.gif]
 
Enrike dijo:
[sorprendido] Enrik nunca habia visto un pie de mastil doblarse así.

¿Podria ser que tensaras demasiado la vela de abajo?, en las fotos no se aprecia bien pero parece como si la vela estuviera muy plana y si dices que estaba un poco justo el viento...

Prueba a tensar menos de abajo y jugar más con la tensión de la botavara.

Yo prefiero ir siempre con un poco menos de vela que el resto pero algo destensada de manera que me haga un poco de bolsa, así al no ir tan tensada sufre algo menos el material.

No sé pq peto, ese pie tiene 5 o 6 años, era mi primer pie de mástil, yo creo que al entrar muy poco dentro del mástil, unido a que la vela pide 460cms y le metí 430 +30 de pie de mástil... a saber. Sólo recuerdo un revolcon por culpa de las olas, pero no en ese momento.
La vela estaba algo plana para que en las rachas no se me flipara el material, pero los paños superiores que se arrugan por tensión en la parte de abajo de la vela no estavan arrugados en exceso, creo que lo normal.
Tendré en cuenta tu consejo para otras navegadas!

Gas!
 
Enrik, montaste demasiado alargo, el alargo de aluminio apenas flexa y eso unido con algún golpe en el pasado sobre el aluminio , unido con la flexión de la vela sobretodo con rachas fuertes, que pide al alargo doblarse y este dice que no pues ya tienes el crac...

No en vano los alargos rdm son de carbono ahora...

Bonitas fotos...
 
Enrik,

Per les fotos del teu Blog, no em sembla que portis molt tensada la vela, fins i tot podría anar més.
Quina mida de mastil portabas i quin te diu la vela que tendríes que portar?
La altra cosa es si vares patir una revolcada, per la longitud de la doblada, pot coinsidir amb el lateral de la taula.
 
kikeaudi dijo:
La altra cosa es si vares patir una revolcada, per la longitud de la doblada, pot coinsidir amb el lateral de la taula.

Jo també voto per aixó. 30 de allargo no es tant.

Es un deacthlon? crec que tinc un igual que es va trencar la molla del boto! si no l'he llençat podrás aprofitar-ho.
 
not dijo:
kikeaudi dijo:
La altra cosa es si vares patir una revolcada, per la longitud de la doblada, pot coinsidir amb el lateral de la taula.

Jo també voto per aixó. 30 de allargo no es tant.

Es un deacthlon? crec que tinc un igual que es va trencar la molla del boto! si no l'he llençat podrás aprofitar-ho.

Enrik

Si es un Decathlon, el portas les dius que se ha doblat quan le estaban tensan i tel cambien.
 
gemma79 dijo:
jordi-navata dijo:
si vols mar pla amb sud, has d'anar a Port de la selva, però has de vigilar no sortir gaire, per que el vent ve totalment de terra i enganya molt, sembla que no fa res i a dins l'aigua bufa fort.

Jo pensava que la mar a St Pere amb vent de sud vindria a ser com la de sud-oest o el tèrmic de l'estiu, és a dir, planet. Si fins i tot amb tramuntana està més pla que amb aquest sud, sud-est, o no sé el que era. Em vaig ben equivocar, pujant. No són les condicions idònies per mi.

Gemma,

A St. Pere amb Sur normalment no es fan oles a menys que vaigis a la Gola.
Lo de Diumenje, va ser excepcional. A les 8h. ja ni avian oles de mar de fons, juntament amb el Sur que en realitat era SSE, es varen reforçar.
Porto mes de 25 anys navegant a St. Pere i aquet mar amb Sur mai lo havia vist.
Era un mar com el que es fa amb LLevant, que segurament tindrem aquet finde que ve.
 
Jo no porto 25 anys navegant a St. Pere, però aquestes condicions me les he trobat més d'un cop i més de dos amb sud, casualitat? sort? qui lo sá!
Amb llevantada forta sí que ho he vist innavegable, almenys per mi.
 
Kike, que tal el llevant a Sant Pere? Em refereixo a temporal de llevant..., és navegable?
 
kikeaudi dijo:
not dijo:
kikeaudi dijo:
La altra cosa es si vares patir una revolcada, per la longitud de la doblada, pot coinsidir amb el lateral de la taula.

Jo també voto per aixó. 30 de allargo no es tant.

Es un deacthlon? crec que tinc un igual que es va trencar la molla del boto! si no l'he llençat podrás aprofitar-ho.

Enrik

Si es un Decathlon, el portas les dius que se ha doblat quan le estaban tensan i tel cambien.

Portava màstil 430 + 30 de allargador, sé que la vela demana 460, pero no he mirat si demana màstil 460 o 430, ho buscaré avui.
El peu no era del decathlon, el vaig comprar amb el primer equip fa anys, crec que es va ajuntar tot una mica... la taula no te cap cop ni res semblant, pero tb pot ser que fes palanca en algun moment.

Ja m'he buscat un altre peu de màstil per poder navegar algún dels 4 dies que venen ara, gràcies de totes maneres Not, tens de tot... potser podries muntar un "mercadillo" jejeje

Gas!
 
enrik dijo:
... Not, tens de tot... potser podries muntar un "mercadillo" jejeje
A mi em va explicar que ja ho var fer..., pero millor que t'ho expliqui ell en persona.

M'agrada aixo de que per cuestions de venta de material o de coincidir en una platja ens anem coneguent.
Ahir en Not, el bunker el vaig descobrir gracies a l'Alex desde aquest foro...i a veure amb qui coincidim a Leucate si acavo pujant...
 
enrik dijo:
No sé pq peto, ese pie tiene 5 o 6 años, era mi primer pie de mástil, yo creo que al entrar muy poco dentro del mástil, unido a que la vela pide 460cms y le metí 430 +30 de pie de mástil... a saber. Sólo recuerdo un revolcon por culpa de las olas, pero no en ese momento.

Yo para estos casos me acabo de comprar el "Carbon.Xtender" RDM de North, de 30 cm:

carbon-xtender-silver-rdm.jpg


Así puedo usar con tranquilidad mi mástil 430 RDM con velas que necesiten 460 o algo más de luff.

No es barato, pero un pie alargador de calidad de 45 cm tampoco lo es. Y por lo que he leído y visto en foros, con esas extensiones es muy fácil que se rompan, incluso los de carbono. De hecho dicen que los de aluminio se doblan, como te ha pasado a tí, pero los de carbono se parten sin previo aviso, y te pueden fastidiar la vela, la tabla o tu propio pie, además de dejarte tirado en plena navegación.

Y más caro aún es un mástil de 460 RDM. Ya sé que es lo óptimo, pero es que ya tengo un 460 SDM y un 490 ... así que paso de comprarme otro, la verdad.
 
josepem algo así tenia yo en mente comprar para no necesitar dos mastiles de diferentes medidas

Así con un 400 + el extender puedo montar velas desde casi 4 hasta algo mas de 6m

Pero mi duda, ¿funcionará bien la vela? seguramente el % del extender no será el mismo que el del mastil y la dureza tampoco.

Cuéntanos como te va en cuanto lo pruebes please.
 
El que he comprado es la versión "silver", con un 55% de carbono, y mi intención es usarlo con un mástil del 75%.

También existe en versión "platinum", con un 100% de carbono, aunque supongo que debe ser bastante más caro.

Para mí, prefiero el de 55%, pues aunque pese algo más, la diferencia será poca, y al quedar el peso situado en la parte de abajo, no creo que lo note. Y a cambio, no será tan vulnerable a los golpes como uno de carbono 100%.

En cuanto a la rigidez, según North, y también según otros fabricantes que hacen alargadores parecidos, como Powerex, es el sistema que menos altera la curvatura normal del mástil. Es decir, que 430 + Xtender de 30 cm es mucho más parecido a un 460 que el usar un prolongador clásico. O que poner un prolongador arriba del mástil.

Para SDM existen alargos de este tipo incluso de 40 y 50 cm. El problema en esos casos es que, si además le pones prolongador, la botavara puede quedar a una altura que esté por debajo de la zona reforzada del mástil, y podrías llegar a romperlo.

Pero para RDM sólo lo hacen de 30 cm. Si no le añades un alargo exagerado por debajo (que es justo lo que quiero evitar) eso no debe ser problema.

Pero todo esto es la teoría, cuando lo pruebe ya te diré. Aunque yo soy bastante novato, mi opinión la deberás tomar con cautela...
 
Si, esto del jizz extender o com cony es digui esta molt be, es com lo de tindre una botavara per totes les velas etc... pero el dia que trenques et quedes sense pal per cap vela o sense botavara, i en consequencia sense poder nvegar fins que no compres algo de nou.
Jo soc de la opinio de que "cada palo aguante su vela" si, s'ha de fer una inversio pero si un dia trencas el 4.60 com a minim tens la posibilitat de fer servir la vela que necessita 4.30 o montar la de 4,60 amb 4.30 + allargador, per no deixas de navegar.
 
Sí, estic d'acord que convé fer una inversió d'entrada per tenir una gama suficient de màstils. Jo mateix ho he fet, tot i ser molt novato encara, per tenir màstils de 430, 460 i 490 d'un 70-75% de carboni, i sobre aquests puc fer servir veles de moment econòmiques, de segona mà, etc, que ja aniré canviant a mesura que les trenqui...

La pega és que hi hagi veles per RDM o per SDM. De moment he optat per RDM pel 430 i SDM per veles grans, però hi ha veles de freeride per RDM que queden al mig ... i ja trobo excessiu haver de tenir màstils duplicats per cada mida. Amb aquest Xtender intento cobrir aquests casos.

Però sobretot el que volia dir és que amb aquest estri puc evitar fer servir extensions grans de l'allargador normal d'alumini, i per tant guanyo en fiabilitat.

I de cara al que tu dius, d'estar preparat per possibles rotures i no quedar-te sense navegar, doncs penso que encara més, un sol allargador d'aquests et dóna molt joc per suplir temporalment un màstil trencat.
 
+ 1, jo nomes volia dir que no era recomenble tindre uns mast per totes les veles. Per cert jo monto totes les veles amb rdm encara que algunes no ho demanin, i la meva impresio es que funcionen millor.
La funda del gratil al vindre gran fa com de bossa i tinc la sensacio de que em dona mes potencia, jo com a minim ho noto, montant un o l'altre.
 
Gpe dijo:
Kike, que tal el llevant a Sant Pere? Em refereixo a temporal de llevant..., és navegable?

Normalment el LLevant a St. Pere es molt dificil que entri, normalment ian mes oles que vent.
Allí poques llevantades son navegables, son els dies que els Kytes em fan enveija.
Si ho dius per la previ de aquet finde, lo veig futut a tota la costa, desde el Delta fins a Gruissan, ya que es un temporal de vent i pluja.
Si mires el Windguru coinsideix sempre el vent amb la pluja, jo crec que no navegarem res.
 
Volver
Arriba